Servind

Ford zveřejňuje zprávu o globálních trendech pro rok 2020

Ford zveřejňuje zprávu o globálních trendech pro rok 2020

Přestože žijeme v éře permanentního online spojení se světem, mnozí spotřebitelé se dnes cítí osamělejší než kdy jindy. Méně také důvěřují lidem ze svého okolí i firmám.

Osmá výroční zpráva Looking Further with Ford Trend Report společnosti Ford Motor Company identifikuje jako celosvětově dominantní téma důvěru a zjišťuje, jak se společnostem daří získat ji zpět.

„Svět se mění stále rychleji. Bez důvěry v instituce, značky a lidi ve svém okolí má většina pocit, že je toho na nás příliš mnoho,“ všímá si Sheryl Connelly, Global Consumer Trends and Futuring Manager ve Ford Motor Company. „Spotřebitelé v zásadě chtějí věřit, že značky se chovají správně, ale firmy jim k takové víře musí dát jasný důvod. My u Fordu zůstáváme pevně zaměřeni na úsilí zlepšovat životy našich zákazníků, abychom si udrželi vzájemnou důvěru, která nás společně posouvá dál.“

V průzkumu, na němž zpráva staví, byli dotazováni respondenti ze čtrnácti zemí v Americe, Asii, Evropě a na Středním východě. Zpráva ukazuje, že schopnost důvěřovat svému okolí, voleným představitelům i firmám má zásadní vliv na kvalitu každodenního života. Pojmenovává také další spotřebitelské trendy:

samota: Osamělost se stala epidemií celosvětových rozměrů. Převládá zejména mezi mladými lidmi – 62 procent „generace Z“ se ztotožňuje s tvrzením „pravidelně zažívám pocity osamělosti“ a 50 procent souhlasí s tvrzením: „Často se cítím osaměle, i když jsem ve společnosti jiných lidí.“

Pod pokličkou: Zákazníci chtějí věřit, že společnosti se chovají správně, k tomu ale potřebují vidět do jejich zákulisí. 67 procent dospělých souhlasí s tvrzením: „Jakmile jednou značka ztratí moji důvěru, už ji zpátky nezíská.“

Stát si za svým: Lidé chtějí, aby značky přešly z produktového uvažování k hodnotovému. Svá nákupní rozhodnutí tomu ale vždy nepřizpůsobují: 59 procent říká, že pohodlí nákupu je pro ně důležitější než hodnoty, které daná značka představuje.

Velká očekávání: S rozvojem e-komerce rostou také očekávání zákazníků. 67 procent dospělých z celého světa souhlasí s tvrzením: „Od značek očekávám více než v minulosti.“

Ekologický paradox: Spotřebitelé po celém světě mají stále větší obavy z klimatické změny. Ve změnách chování se to ale příliš neodráží. 64 procent lidí, kteří svoje návyky nijak nemodifikovali, to vysvětluje argumentem, že by to v boji s klimatickou změnou stejně nepomohlo.

Na identitě záleží: Způsob, jakým o identitě komunikujeme, se vyvíjí. Lépe chápeme, že identitu tvoří vedle viditelných atributů také ty neviditelné, tedy sexuální identita, původ, náboženství apod. Pouze 67 procent dospělých říká: „Chápu koncept genderové fluidity.“

Druhé kolo: Hnutí „re-komerce“ vdechuje nový život použitému oblečení, spotřebičům, elektronice, domácím potřebám i dalšímu zboží. 60 procent dospělých souhlasí s výrokem: „Jsem otevřenější nákupu věcí z druhé ruky než před pěti lety.“

Celou zprávu Looking Further with Ford 2020 naleznete zde.

Datum zveřejnění

11.12.2019

Zdroj informací

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Výběr jazyka

Autoopravář JUNIOR 2024

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3012 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál