Emoji bunda pomáhá lidem „dělit se o silnici“

Emoji bunda pomáhá lidem „dělit se o silnici“

Prototyp emoji bundy umožňuje cyklistům zřetelně signalizovat svoje úmysly.

Jezdit na kole ve městě nebylo nikdy populárnější. Úřady podporují cyklistiku kvůli ovzduší ve městech, sdílení kol je už poměrně běžné a miliony lidí po celé Evropě využívají kolo k cestám do práce, jako sport nebo jednoduše pro radost.

Komunikace mezi cyklisty a řidiči může být ale složitá. Když chce cyklista dát znamení o změně směru jízdy nebo poděkovat gestem, musí pustit řídítka, což může vést ke ztrátě stability, případně pádu, který v hustém městském provozu znamená mimořádné riziko. Podle údajů Evropské komise na evropských silnicích a ulicích každoročně zahyne přibližně 2 000 cyklistů.

Ford nyní v zájmu iniciativy „Share the Road“ (podělte se o silnici) nechal vyrobit prototyp „emoji bundy“, která cyklistům umožňuje snadno a bezpečně signalizovat jejich záměry i pocity. Emoji jsou už od svého vzniku před více než dvaceti lety popisovány jako první jazyk vzniklý v digitálním světě. Pro většinu lidí je snazší vyjádřit pocity prostřednictvím emoji než verbálně do telefonu.

Emoji bunda

Fordova „Emoji bunda“ má na zádech diody upevněné v síťovině, které mohou zobrazit následující symboly:

Cyklista volí konkrétní signál pomocí dálkového ovládání na řídítkách.

„Žijeme – a jezdíme – ve světě, kde je komunikace mimořádně důležitá. Mezi řidiči a cyklisty se ale až příliš často redukuje na troubení a vulgární gesta. Cyklisté zpravidla musí pustit jednou rukou řídítka, chtějí-li komunikovat – a to snižuje jejch bezpečnost. Emoji bunda využívá všeobecně srozumitelné komunikační prostředky a ukazuje možný způsob, jak napětí mezi oběma skupinami snížit. Všichni se učíme, jak se o silnici dělit.“ Emmanuel Lubrani, „Share the Road“, Ford of Europe.

Share The Road

Cílem kampaně „Share the Road“ je podporovat sounáležitost mezi různými skupinami účastníků silničního provozu. Ford věří, že z většího rozvoje bezpečné cyklistiky budou nakonec těžit všichni. Společnost vytvořila mimo jiné oceňovaný program virtuální reality, který pomáhá řidičům lépe se vžít do kůže cyklistů – a naopak. Předběžné studie naznačují, že téměř všichni účastníci programu vyjádřili po jeho absolvování vůli upravit své chování v silničním provozu.

Video k dispozici zde.

Datum zveřejnění

8.2.2020

Zdroj informací

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Fotogalerie

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Autoservis & mobilita

ClassicExpo

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.3855 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál