Servind

Ford představuje v Evropě nový Mustang Mach-E a spouští novou roadshow „Go Electric“

Ford představuje v Evropě nový Mustang Mach-E a spouští novou roadshow „Go Electric“

Ford dnes poprvé představil nový Mustang Mach-E evropskému publiku. Zároveň oznámil nový program „Go Electric“, který pomůže evropským zákazníkům s informovaným přechodem k elektrické budoucnosti.

Mustang Mach-E s čistě elektrickým pohonem stojí v čele rychle se rozšiřující nabídky elektrifikovaných vozů Ford. Na konci roku 2021 si evropští zákazníci značky budou moci vybírat z osmnácti elektrifikovaných modelů.

Společnost slíbila, že všechny nově uváděné modely nabídne i v elektrifikované variantě, a odhaduje, že jen elektrifikované varianty nejprodávanějších modelů Fiesta,* Focus* a Kuga by mohly zákazníkům ušetřit více než třicet milionů eur (v přepočtu přibližně 754 mil. Kč) ročně.**

Elektrické a plug-in hybridní vozy Ford se budou moci spolehnout na propracovaný ekosystém Ford Charging Solutions, který zákazníkům přinese bezproblémový a integrovaný přístup k nabíjení doma i po celé Evropě. Dnes Ford oznámil, že v příštích třech letech vybuduje ve svých areálech po Evropě 1 000 nabíjecích stanic, aby usnadnil nabíjení zaměstnancům. Prezident Ford of Europe Stuart Rowley zároveň vyzval úřady, firmy a instituce ke společné podpoře elektrifikace a k rychlejšímu rozvoji veřejné nabíjecí infrastruktury.

„Ford přináší skutečnou změnu. Jsme odhodlání zajistit všem našim zákazníkům nejširší výběr elektrifikovaných vozů,“ říká Rowley. „K tomu, aby veřejnost elektromobilitu přijala, je kriticky důležitá infrastruktura, sami ji však vybudovat nemůžeme. Urychlení investic ze strany všech zúčastněných subjektů v Evropě i ve Spojeném království je důležitější než kdy dříve.“

Mustang Mach-E naladěný pro Evropu

Do vývoje elektrického SUV Ford Mustang Mach-E byly od počátku zapojeny také technické týmy evropského Fordu. Podvozek, řízení, elektronický stabilizační systém i pohon všech kol disponují pro Evropu specifickým naladěním, zohledňujícím profily zdejších silnic i řidičské zvyklosti.

Mustang Mach-E ve variantě s prodlouženým dojezdem a pohonem zadních kol nabídne podle předběžných údajů dojezd až 600 km podle homologačního cyklu WLTP3. Vůz je koncipovaný tak, aby zbavil veřejnost obav z nedostatečného dojezdu a umožnil nekomplikované cestování na dlouhé vzdálenosti. Pro variantu s prodlouženým dojezdem se rozhodlo 85 procent zákazníků, kteří si Mustang Mach-E předobjednali.

Při nabíjení výkonem až 150 kW na stanici IONITY získá Mustang Mach-E za pouhých 10 minut energii postačující k ujetí vzdálenosti 93 km.****

Zabudovaný modem FordPass Connect se postará nejen o permanentní online připojení, ale také o průběžné zdokonalování Mustangu Mach-E. Zabezpečené aktualizace na dálku mohou zlepšit výkony vozu i funkce SYNC. Nová generace tohoto komunikačního a zábavního systému si díky strojovému učení rychle osvojí preference řidiče. Ovládat ji lze hlasem i prostřednictvím dotykové obrazovky o úhlopříčce 15,5“. Systém podporuje Apple CarPlay, Android Auto a AppLink, navíc i v bezdrátovém režimu.

„Tohle je Mustang pro novou generaci – a první, který si zákazníci mohou objednat, nakonfigurovat a zařídit jeho převzetí kompletně online,“ informuje Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.

Různá řešení pro různé zákazníky

Každý model nově uváděný na evropské trhy plánuje Ford nabízet i v elektrifikované variantě. Využívá hned několik variant elektrifikace, aby uspokojil rozdílné potřeby zákazníků.

Například 48V mild-hybridní technologie nového Fordu Puma snižuje emise CO2 a spotřebu paliva, ale současně zlepšuje odezvu hnacího řetězce na pokyny řidiče. Mondeo Hybrid využívá full-hybridní řešení, které zejména v městském provozu s častým zastavováním umožňuje jízdu pouze na elektrický pohon. Stejnou schopností, ale v širším rozsahu provozních situací, disponuje Transit Custom Plug-in Hybrid, u nějž spalovací motor slouží k prodloužení dojezdu po vyčerpání energie z baterie, již lze nabíjet i z vnějšího zdroje. Mustang Mach-E pak využívá čistě elektrický pohon.*

Ford očekává, že již ke konci roku 2022 budou elektrifikované varianty tvořit nadpoloviční většinu celkového prodejního objemu značky v Evropě. Tou dobou by už měl po evropských silnících jezdit milion elektrifikovaných vozů s modrým oválem ve znaku.**

Ford zároveň intenzivně rozvíjí integrovanou nabíjecí infrastrukturu. Ve svých závodech buduje 1 000 nabíjecích míst a je zakládajícím členem konsorcia IONITY, jehož cílem je mít ke konci letošního roku v Evropě 400 rychlonabíjecích stanic. Zákazníci Fordu budou moci na stanicích IONITY nabíjet za zvýhodněnou sazbu.

Ve spolupráci se společností NewMotion získají zákazníci prostřednictvím aplikace FordPass přístup k největší a nejrychleji rostoucí síti nabíjecích stanic v Evropě. Aktuálně pokrývá 21 zemí a tvoří ji více než 125 000 nabíjecích míst. Zákazníci, kteří si rezervují Mustang Mach-E v průběhu roku 2020, obdrží bezplatně roční předplatné služeb FordPass.***** Ford nabídne zákazníkům rovněž výkonné nástěnné nabíječky, které umožňují nabíjet elektromobil či plug-in hybrid doma až pětkrát rychleji než z běžné zásuvky.

Roadshow „Go Electric“

Program Go Electric s první zastávkou u slavného mramorového oblouku v Londýně by měl během šestiměsíčního turné po Spojeném království oslovit na čtyři miliony zákazníků. Poté přicházejí na řadu Norsko, Švýcarsko, Německo, Francie a Nizozemsko. Cílem této roadshow je demystifikovat elektrifikaci a přesvědčit o jejích přednostech zákazníky, kteří se v jednotlivých typech elektrifikovaných pohonů ještě dokonale neorientují.

Podle nedávného průzkumu, vypracovaného na objednávku Fordu****** aspirují na vlastnictví elektrifikovaného vozu někdy v budoucnu tři lidé ze čtyř. Čtyřicet procent respondentů však uvádí, že o elektrických automobilech vědí jen málo nebo vůbec nic. Téměř polovina (49 procent) dotazovaných považuje za největší problém nedostatek nabíjecích stanic.

„Ford vždy usiloval o demokratizaci automobilů i technických řešení. Nyní je naším záměrem udělat totéž pro elektrifikaci. Vzhledem k tomu, že ke konci roku 2021 budeme mít na evropském trhu osmnáct nových elektrifikovaných modelů, dokážeme nabídnout každému zákazníkovi elektrifikovaný vůz dle jeho rozpočtu a potřeb,“ dodává Rowley. „Naše panevropská roadshow pomůže odstranit převažující mýty o elektrifikovaných automobilech a umožní zákazníkům vybrat si správně.“

Kuga Plug-In Hybrid: emise CO2 od 26 g/km, spotřeba paliva od 1,2 l/100 km NEDC

Mondeo Hybrid: emise CO2 od 94 g/km, spotřeba paliva od 4,1 l/100 km NEDC

Puma EcoBoost Hybrid: emise CO2 od 96 g/km, spotřeba paliva od 4,2 l/100 km NEDC

Transit Custom Plug-In Hybrid: emise CO2 od 60 g/km, spotřeba paliva od 2,7 l/100 km NEDC

* Oficiálně homologované hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 budou zveřejněny před uvedením nových variant na trh.

** Dle předběžných odhadů prodejních výsledků Fordu.

*** Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování.

Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jde o nový, realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1. září 2018 WLTP zcela nahradí dosud používaný cyklus NEDC. Během přechodného období budou hodnoty zjištěné dle WLTP vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.

**** Předběžné hodnoty dojezdu a časy nabíjení vycházejí z počítačových simulací výrobce, založených na homologační metodice WLTP. Oficiálně homologované údaje budou zveřejněny později. Rychlost nabíjení se snižuje, jakmile se akumulátor blíží své maximální kapacitě. Skutečná doba nabíjení se může lišit v závislosti na vytížení sítě a stavu nabití baterie. Skutečný dojezd se může lišit v závislosti na povětrnostních podmínkách, jízdním stylu řidiče, kondici vozu a stáří lithium-ion akumulátoru.

***** Vyžaduje aktivaci funkce.

****** Průzkum realizovala celosvětová výzkumná a analytická společnost PSB v červnu 2019. Dotazováno bylo 3 000 respondentů z Evropy, USA a Číny. Evropský vzorek byl tvořen 200 respondenty ze Spojeného království, z Francie, Německa, Španělska a Itálie.

Datum zveřejnění

13.2.2020

Zdroj informací

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Fotogalerie

Výběr jazyka

Autoopravář JUNIOR 2024

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2559 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál