AAA Auto hodnotilo tři čtvrtletí

AAA Auto hodnotilo tři čtvrtletí

„Pandemie koronaviru těžce zasáhla celý automotive sektor. Naše autocentra byla pět týdnů na přelomu března a dubna v České republice a na Slovensku zcela uzavřena, v Polsku a Maďarsku byl omezen volný pohyb osob. Přesto se nám následně podařilo opět obchodování poměrně rychle obnovit. Po postupném uvolnění opatření jsme se postupně v srpnu dostali na 90 % prodejního výkonu ve srovnání s dobou před pandemií a v září jsme se již přiblížili 100 %. To je velký rozdíl oproti trhu nových vozů, který poklesl o více než čtvrtinu,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings, provozovatele mezinárodní sítě AAA Auto.

Skupina Aures Holdings zahrnuje v České republice značky AAA Auto, Mototechna, Auto Diskont, AuresLab, Mototechna Drive, Mototechna Classic a Fleet Hero. Na Slovensku jsou to AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont. Aktuálně je v rámci skupiny v České republice 22 výkupních a prodejních poboček a 12 na Slovensku a v ČR má dvě call centra - v Praze a Ostravě. Za 10 měsíců skupina v síti AAA Auto prodala v České republice 31 700 vozů a na Slovensku 10 700. Celkově letos chce dosáhnout prodej 73 000 vozů, což by i přes pokles vůči loňskému roku měl být pátý nejlepší výsledek v historii společnosti.

Nedostatek zánovních ojetin

„Trh zažívá nedostatek ojetých vozů, způsobený omezením výroby a prodeje nových aut, takže trh negeneruje mladé ojetiny, a omezením dovozu ojetých vozů. Důsledkem je růst cen ojetin, který během několika týdnů může dosáhnout 10 až 15 %,“ upozornila Karolína Topolová.

Na právě probíhající druhou vlnu koronavirové pandemie se síť AAA Auto dobře připravila. „Provádíme ozonovou desinfekci vozů i poboček, pro zákazníky jsou k dispozici desinfekční gely i jednorázové rukavice. Prodej vozidel do značné míry probíhá venku na čerstvém vzduchu. V kancelářích zákazníky od personálu oddělují přepážky z organického skla. Umožňujeme i nákup vozů on-line, bez nutnosti návštěvy pobočky,“ dodala Karolína Topolová.

V České republice se kvůli zvýšení kapacity přestěhovala do nových, větších prostor pobočka v Liberci. Nabídka autocentra se díky tomu zvýšila až na 400 aut, což je dvojnásobek původního počtu.

Digitalizace

Další cestou ke zvýšení objemu prodejů je digitalizace prodejních a interních procesů. „Jde nám zejména o rychlejší obsluhu zákazníků, individuálnější přístup a vyšší míru spokojenosti. Chceme podávat ještě transparentnější informace o jednotlivých vozech. Naším cílem je co nejsrozumitelněji provádět zákazníka náročným procesem pořízení i prodeje vozidla,“ uvedl Stanislav Gálik, výkonný ředitel inovační laboratoře AuresLab, která pracuje na inovacích pro celou skupinu Aures Holdings.

Digitalizaci výrazně urychlila pandemie koronaviru, kvůli které musela společnost po uzavření poboček prakticky přes noc přejít na on-line prodej vozů. „To je model, který chceme rozvíjet i do budoucna,“ dodal Gálik.

Celkem skupina do digitalizace v tomto a příštím roce investuje 5 milionů eur a v současné době je to jedna z mála divizí, která hledá nové zaměstnance.

Nové vývojové trendy

Provozní ředitel mezinárodní sítě autocenter AAA Auto Petr Vaněček vyzdvihuje hlavní trendy, které v poslední době ovlivňují trh s ojetými automobily.

1) V posledních týdnech se daří zejména segmentu zánovních vozů nabízených v síti Mototechna kam přecházejí zákazníci dosud kupující nová auta.

2) Na trhu s ojetými vozy se objevuje překvapivý fenomén v podobě zvětšující se skupiny starších řidičů, kteří si pořizují svůj první automobil nebo si kupují auto po dlouhé pauze. Podíl kupujících ve věku nad 60 let se zvýšil z 10 na 20 %. Děje se tak především ve větších městech. Tito lidé často žili mnoho let bez auta, protože jim stačila veřejná doprava. Nyní si uvědomují vyšší zdravotní rizika spojená s hromadnou dopravou. Tito zákazníci mají jiná kritéria výběru aut než ostatní. Preferují menší hatchbacky se zážehovým motorem a požadují minimum výbavy s co možná nejjednodušším ovládáním - většinou si vystačí pouze s klimatizací, posilovačem řízení a rádiem.

3) Letos se nejvíce lidí vydalo na dovolené v rámci své vlastní země nebo do nejbližšího zahraničí. Proto stoupl zájem o vozy kombi a SUV, které mají pro tento typ dovolené ideální parametry.

4) Podle odhadů Aures Holdingu, které potvrzují i odborníci, se zvyšuje podíl lidí, kteří dojíždějí do zaměstnání automobilem. V České republice dosahuje už 60 %, zatímco do pandemie se pohyboval kolem 40 %. Hlavní roli opět hrají obavy z nákazy koronavirem.

Datum zveřejnění

07.10.2020

Zdroj informací

Aures Holdings/AAA Auto

Fotogalerie

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Autoservis & mobilita

AutoWeek

AutoTablet

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.2984 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál