Servind

Úspěšný příběh povrchů značky Acella

Úspěšný příběh povrchů značky Acella

Úspěšný příběh Acelly, nejslavnější značky povrchů vyráběných společností Continental, se začal psát před 125 lety. Dnes je tento materiál vynikajícím příkladem inovativních povrchů s dlouhou životností, určených pro automobilové interiéry. Zaujme svými výjimečnými vlastnostmi, širokou škálou možností použití i hodnotou, kterou uživatel za vynaložené peníze získá.

„Acella zůstává jednou z našich nejdůležitějších značek. Tato velká a stále se rozrůstající rodina produktů je součástí hlavní linie našeho podnikání. Svědčí o tom naše inovace zaměřené na koncepty mobility budoucnosti,“ uvádí ředitel obchodní jednotky pro povrchy společnosti Continental Dirk Leiss.

Materiály, které jsou šetrné k životnímu prostředí a určují budoucí trendy

Nejnovější výsledek našeho vývoje, koncept průsvitného povrchu Acella Hylite, ukazuje směr, jímž se v budoucnosti automobily vydají: podsvícením povrchů lze dosáhnout speciální světelné efekty obzvláště žádané u elektricky poháněných vozidel a v konceptech týkajících se autonomního řízení. Acella Light nachází uplatnění v moderních odlehčených designových konceptech, což pomáhá snižovat spotřebu paliva a tím i emise CO2.

„Značka Acella si po celou dobu své existence udržuje svou svěžest. Daří se nám stále znovu přizpůsobovat materiály této značky novým podmínkám a požadavkům trhu. Acella se postupně rozrostla v nejpočetnější rodinu našich produktů, které nabízejí to správné řešení pro každý typ použití. Jako stále důležitější se ukazuje také otázka udržitelnosti. Nejnovější produkty, které uvádíme na trh, jsou například od základu vyvíjeny udržitelným způsobem. Materiály značky Acella jsou lídrem v oblasti umělých usní s nízkým zápachem a při jejich výrobě vzniká také nízké množství emisí. Tyto materiály dokážeme nyní vyrábět bez použití rozpouštědel pouze s použitím laků na vodní bázi, a při výrobě textilního podkladu používáme biologické suroviny a recyklovaný plast,“ dodává Dirk Leiss.

Acella i dnes zůstává materiálem upřednostňovaným zákazníky pro obložení interiérů automobilů.

„Obliba plyne z trvanlivosti tohoto materiálu, vítězí díky hodnotě, kterou za vynaložené peníze poskytuje, a nesčetným možnostem, pokud jde o design,“ shrnuje výhody tohoto materiálu Christian Nöll zodpovědný za automobilový sektor.

Acella se dodává v rolích a plně využívá nákladových výhod oproti pravé kůži, navíc nejen z hlediska použité výchozí suroviny, ale také z hlediska výrobního procesu. Strojová výroba umožňuje dosáhnout konzistentně vysoké kvality povrchu, což u pravé kůže zaručit nelze. Acella nabízí také vynikající hygienické vlastnosti. Povrch je odolný vůči znečištění a snadno se čistí. „Zejména při použití na sedačkách nabízí tento materiál oproti koženému i textilnímu čalounění jednoznačné výhody,“ zdůrazňuje Christian Nöll.

Materiály Acella mohou být upraveny tak, aby disponovaly příslušnými vlastnostmi pro požadovaný způsob použití, a vyrábějí se ve vysoké kvalitě i v globálním měřítku. Řidiči a pasažéři těží z vynikajícího komfortu, vysoce kvalitního designu a z trvanlivosti materiálu. Dosud nejodolnější materiál této značky reprezentuje Acella Protect, obzvláště odolná proti změnám tvaru a extrémním teplotám. Používá se především v místech, kde je materiál vystaven vysoké námaze, například v užitkových vozidlech a v zemědělských a stavebních strojích.

Jak to všechno začalo

Dne 30. května 1895 si společnost, později známá jako Benecke-Kaliko, jež je nyní součástí společnosti Continental, nechala u císařského patentového úřadu pro svou nově vyvinutou umělou kůži s nitrocelulózovým potahem zaregistrovat ochrannou známku Acella. Ta byla 30. září zapsána do rejstříku ochranných známek. Díky vyšší odolnosti vůči nízkým teplotám i vůči stárnutí, což jsou vlastnosti, jimiž Acella vyniká dodnes, se odlišovala od do té doby úspěšného voskovaného plátna a koženky ošetřené lněnou fermeží.

Společnost prodala pod značkou Acella za téměř tři desítky let řadu produktů, hlavně pro domácí použití. Koženka byla na počátku dvacátých let 20. století nejprodávanějším výrobkem. Používala se téměř univerzálně, ale především sloužila při čalounění nábytku a pro příslušenství silničních vozidel a železničních vozů.

V polovině 20. let si rostoucí poptávka prosperujícího automobilového průmyslu po umělé kůži vyžádala přechod od voskovaného plátna k moderním syntetickým materiálům.

Po druhé světové válce vedl vývoj a marketing nových produktů na bázi PVC pod dobře známou značkou Acella k tomu, že se její výrobce stal největší společností na zpracování syntetických materiálů v Evropě. Dovedné využití vlastností Acelly umožnil firmě rychlý růst. V polovině 60. let byla produktová řada rozšířena o podlahoviny do vozidel.

V následujících letech pokračoval nepřetržitý vývoj nových produktů, které nacházely další uplatnění zejména v automobilovém sektoru. Acella se však osvědčila i v jiných oblastech. Sotva byste našli kino, které by nemělo obklady stěn z materiálů Acella.

V 70. letech nastal náhlý nárůst poptávky po materiálech značky Acella do interiérů vozidel. V té době vyvinuli odborníci na povrchové úpravy v Hannoveru technologii, která dokázala syntetickému materiálu dodat realistickou koženou texturu. Dirk Leiss k tomu říká: „Tím se stala Acella s konečnou platností pevnou součástí trhu, který bychom si bez ní dnes dokázali jen těžko představit.“

Datum zveřejnění

09.10.2020

Zdroj informací

Continental

Fotogalerie

Výběr jazyka

Autoopravář JUNIOR 2024

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3436 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál