Geis: Cesta módy

Geis: Cesta módy

Při prodeji módního zboží je kalendářní rok rozdělen na dvě sezony -⁠ jarní/letní a podzimní/zimní. Pro každou z nich se naskladňují nové kolekce. Znamená to přípravu velkého objemu v poměrně krátké době. Poté je mezi sezonami jedno až dvouměsíční období zdánlivého klidu. Dalším specifikem jsou pravidelné výměny sezónního oblečení v obchodech spojené se zpracováním vráceného zboží.

Skupina Geis v oblasti módního zboží zajišťuje logistické služby pro společnost Great United Trading (GUT), která obchoduje značky KVL, Lee Cooper a zejména Timeout.

KVL (dříve značka Kenvelo) je oděvní firma provozující ve střední a jihovýchodní Evropě síť obchodů s textilem a módními doplňky. Lee Cooper je klasická značka stylového denimového oblečení s dlouhou historií a kvalitou potvrzenou například armádními zakázkami. Během II. světové války Lee Cooper vyráběl bojové uniformy a džínové maskáče pro britské ozbrojené síly. Timeout byl založen v roce 1973 skupinou mladých designérů rozhodnutých vytvořit přátelskou a cenově dostupnou značku, která zachytí pozitivní kalifornský životní styl a jeho jedinečnou svobodnou atmosféru v reakci na uniformitu a neosobnost, kterou diktují velké módní společnosti.

„Naše spolupráce se společností GUT začala na dlouhodobější smluvní bázi v roce 2014, ale už předtím jsme částečně spolupracovali v rámci sezonní výpomoci. Pro každou další sezónu naskladňujeme jiné zboží, tedy nové kolekce, které zahrnují kolem 4500 různých artiklů, což ve finále znamená kolem 1200 různých druhů v několika barevných variantách. Jedná se zejména o oblečení, ale také o doplňky –⁠ v létě kabelky, pásky, tašky, v zimě čepice, šály, rukavice atd. V rámci naší spolupráce zajišťujeme veškerou skladovou manipulaci od vykládky kontejnerů, případně leteckých zásilek a kamionů, až po doručení koncovým příjemcům,“ vysvětluje vedoucí projektu GUT Pavel Tóth.

Zboží je ve skladu uloženo v kartonech obsahujících různé velikosti daného artiklu, tzv. „prepack“. Karton je zde základní manipulační jednotkou. Ty se třídí podle jednotlivých artiklů, ukládají na palety a naskladňují. Výkyv skladových zásob může být až 2000 paletových pozic, což je velmi náročné na řízení efektivity uskladnění v rámci skladu pro více uživatelů (multi-user skladu).

Podle došlých objednávek se vyskladňuje potřebné zboží. „Kartony polepujeme zákaznickým štítkem, který se generuje přímo ze systému zákazníka (SAP), a objednávky pak kompletujeme do zásilek pro jednotlivé příjemce,“ uvádí Pavel Tóth. Sklad je napojen na distribuční síť skupiny Geis. Podle velikosti zásilky odtud zboží rozvážejí do jednotlivých prodejen v České republice a na Slovensku prostřednictvím paletové nebo celovozové přepravy.

Mimo České republiky a Slovenska se zde skladuje a vychystává zboží také pro Rumunsko, Bulharsko, Bosnu a Hercegovinu, Srbsko, Chorvatsko, Slovinsko a Ukrajinu. Výjimečně se expeduje zboží i do zemí střední a východní Evropy. Pro zásilky z EU a do zemí mimo ni Geis zajišťuje veškeré celní služby.

Další součástí servisu je příjem a zpracování vráceného zboží. Jedná se o nárazovou práci v souvislosti s výměnou sezónních kolekcí v obchodech. Vrácené zboží je přijato na sklad a zpracovává se podle pokynů zákazníka.

Mezi sezonami obvykle bývá jedno až dvouměsíční klidové období. Letos ovšem i zde probíhalo všechno trochu jinak, takže na konci července se ještě expedovaly jarní a letní kolekce a už od 12. srpna začaly do skladu přicházet kontejnery s podzimním a zimním zbožím.

A ještě k jedné změně letos došlo. Geis začal zajišťovat provoz e-shopu se zbožím značky Timeout. Letošní jaro díky koronavirové krizi přálo elektronickému prodeji v míře dosud nevídané, a nejinak tomu bylo i u oblečení. Proto byl sklad e-shopu doplněn vybraným sortimentem značky Lee Cooper.

Na zajištění projektu se ve společnosti Geis podílí stálý tým, který během let získal velké zkušenosti. Díky tomu úspěšně zvládá každoroční sezonní nárůst. Občasné výkyvy se samozřejmě daří zvládat s pomocí dalších provozů skupiny nebo externích pracovníků, kteří jsou už na projektu zaučení.

„V módním světě se vše točí kolem častého střídání kolekcí a sezónního zboží, které musí být připraveno v ideálním čase do prodeje. A samozřejmě na nové věci musí být v prodejnách místo, takže je to permanentní kolotoč. Bezproblémové zvládnutí logistiky je proto velmi důležité. Ve firmě Geis jsme našli spolehlivého partnera pro dlouhodobou spolupráci. S jeho službami a odpovědným přístupem jsme spokojeni,“ říká Dana Bačíková ze společnosti GUT.

Datum zveřejnění

18.10.2020

Zdroj informací

Geis

Fotogalerie

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Autoservis & mobilita

AutoWeek

AutoTablet

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.3924 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál