Gebrüder Weiss očekává v ČR růst e-commerce

Gebrüder Weiss očekává v ČR růst e-commerce

Současná epidemiologická opatření a výzva k opouštění domácností jen v nejnutnějších případech přinesou logistickým společnostem pravděpodobně prudký nárůst objednávek na doručení koncovým uživatelům.

„Již na jaře jsme zažili poměrně strmý nárůst zájmu o B2C doručení ze strany našich klientů z oblasti e-commerce. Současný důraz na maximální omezení pohybu mimo domácnosti v kombinaci s nadcházející vánoční sezonou přinese s nejvyšší pravděpodobností podobný, ale ještě silnější efekt,“ říká obchodní a marketingový ředitel Gebrüder Weiss ČR Jan Kodada.

Zatímco obvyklou špičku v přepravě i doručování zažívá logistický svět v období kolem Vánoc, jaro letošního roku se stalo z pohledu logistiky rekordním obdobím. „V segmentu B2C doručení jsme od ledna do června 2020 zaznamenali 20% meziroční růst. Předvánoční období je logistickou sezonou vždy, po jarní změně nákupních zvyklostí české populace a za současných epidemiologických opatření však můžeme očekávat další rekordní čísla,“ uvádí Jan Kodada.

Logistický průmysl se již delší dobu vyrovnává s nedostatkem kvalifikovaných řidičů na trhu práce. K tomu se přidává současné celoevropské omezení pohybu pracovnách sil. Situaci dále komplikuje také aktuální nedostatek přepravních kapacit na dopravním trhu i značný nárůst poptávky po přepravách z automotive segmentu.

„V B2C doručení, kde se nejvíce využívají menší vozy a řidičům stačí řidičské oprávnění skupiny B, je situace naštěstí o něco příznivější. Na druhou stranu, pokud služba zahrnuje kromě samotné přepravy i služby přidané hodnoty, jako je vynesení a instalace spotřebičů, musíte svůj tým posilovat pouze spolehlivými, odpovědnými a hlavně proškolenými lidmi,“ uvádí Jan Kodada.

„Logistický obor je někdy mylně vnímán pouze jako doručovací služba. Jeho dopad na každodenní život naší společnosti je však mnohem širší. Je potřeba si uvědomit, že doprava je krví ekonomiky. Jejím úkolem je zajistit včasné a spolehlivé zásobení výrobních podniků, obchodních řetězců, zdravotnických zařízení a také obyvatelstva,“ uzavírá Jan Kodada.

Datum zveřejnění

20.10.2020

Zdroj informací

Gebrüder Weiss

Fotogalerie

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

AutoWeek

AutoTablet

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.3787 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál