Servind

Manuál pro autobazary

Manuál pro autobazary

Jakkoliv je drtivá většina provozoven tuzemských autobazarů umístěna pod širým nebem a jejich otevření není z epidemiologického hlediska příliš velkým rizikem, připravila Asociace autobazarů APPAA manuál, který je aktuálně rozesílán všem autobazarům v České republice. Cílem manuálu je zajištění stoprocentní připravenosti prodejců na zachování všech hygienicko-epidemiologických pravidel a požadavků na ochranu zaměstnanců a zákazníků ihned po otevření prodejen.

„Chceme tímto krokem pomoci všem prodejcům ojetých vozidel, bez ohledu na to, zda jsou členy APPAA nebo nejsou. Je totiž potřeba co nejdříve otevřít provozovny, aby nemuselo docházet k propuštění zaměstnanců či dokonce k uzavírání provozoven,“ říká předseda Asociace Petr Přikryl.

APPAA podle Přikryla vnímá současná opatření jako nezbytná a doporučuje všem prodejcům, aby je striktně dodržovali. „Je zřejmé, že dodržování nařízených hygienických pravidel přináší své ovoce a že otevření provozoven autobazarů je velmi blízko. Je ale potřeba z nastaveného přísného režimu nepolevit. Další vlna uzavření prodejen s ojetými vozy by totiž rozhodně znamenala další propuštění a není vyloučeno ani uzavření některých provozů,“ varuje Přikryl.

Jeho slova potvrzuje i Filip Kučera z Auto ESA: „Prodejci nechtějí propouštět, vidí svoji odpovědnost vůči svým zaměstnancům a jejich rodinám. Proto aktivita  Asociace velmi důležitá.“

Aby se riziko v autobazarech co nejvíce eliminovalo, připravila APPAA manuál, který je v těchto dnech rozesílán na emailové adresy všech prodejců ojetých vozů v České republice. Manuál obsahuje informace o hygienických předpisech, doporučených postupech pro online komunikaci se zákazníky, tipy na dodavatele roušek a desinfekcí a také vzory informačních cedulek a tabulí pro zákazníky.

Mezi hlavní doporučení v manuálu patří především:

- Používání ochranných pomůcek a desinfekce

- Čištění vozu před a po každé zkušební jízdě

- Dodržování režimu prodeje 1:1, tedy jeden zákazník = jeden prodejce

- Tipy na komunikační platformy pro komunikaci se zákazníky online

- Omezení počtu klientů v uzavřených zákaznických centrech, kancelářích, výkupních prostorách

- Umístění informačních tabulí pro zákazníky před vstupem do provozoven

Asociace APPAA je samozřejmě v úzkém kontaktu s představiteli Svazu obchodu a cestovního ruchu (SOCR), Ministerstva obchodu a průmyslu a také dalšími profesními a oborovými subjekty se kterými aktuální situaci velmi usilovně řeší.

„Všechna nařízení, která jsou aktuálně v platnosti, jsou určitě nezbytná. Věřím proto, že povedou k brzkému otevření provozoven autobazarů a jsem přesvědčen, že všichni (ne jenom členové Asociace) svým přístupem potvrdí fakt, že nákup ojetého vozu při dodržování všech námi doporučených zásad, je naprosto bezrizikový,“ doplňuje Přikryl.

Brzkým otevření provozoven se zamezí problémům, které by mohly vzniknout při prodeji/nákupu ojetého vozu někde na ulici. „V takovém případě se oba účastníci obchodu mohou vystavit mnohem většímu riziku nákazy a nesmíme také zapomenout na riziko případných závad na voze a jejich následných reklamací,“ říká k tomu Přikryl.

Podle některých ekonomů a nezávislých odborníků může otevření prodejen s ojetými vozy pomoci i lidem, kteří aktuálně potřebují vyřešit svoji finanční situaci prodejem ojetého vozu.

Datum zveřejnění

13.11.2020

Zdroj informací

Asociace APPAA

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

MOTUL

Autoservis & mobilita

AutoWeek

AutoTablet

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.8503 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál