Servind

Aditiva do paliva MOTUL New Additive Range

Aditiva do paliva MOTUL New Additive Range

Použití aditiv do pohonných hmot je ideální prevencí nadměrného opotřebení spalovacích motorů a jejich komponent tím, že brání tvorbě úsad v palivovém systému a ve spalovacím prostoru. Týká se to jak vznětových motorů (turbodieselů), tak i zážehových, zejména těch nejmodernějších s přímým vstřikováním benzinu. Řadu těchto účinných příměsí do paliva nabízí i společnost MOTUL.

Moderní spalovací motory jsou v provozu vystaveny mnohem extrémnějším pracovním podmínkám než tomu bylo v minulosti. Pracují při extrémním teplotním zatížení a se stále většími pracovními tlaky. K tomu se přidává nepříznivý vliv opakovaných startů se systémy stop-start nebo u hybridních pohonů. Navzdory neustálé snaze inženýrů vytvářet co nejlehčí konstrukce mají moderní automobily stále větší hmotnost - ať už kvůli větším rozměrům a posunu zájmu k vozům ze segmentu SUV, tak i s ohledem na přibývající asistenční a další elektronické systémy, zařízení pro dodatečné čištění spalin a snaze nabízet cestujícím ve vozech co největší komfort.

Mazací a palivový systém moderního spalovacího motoru proto vyžaduje kvalitní péči a zvláštní údržbu. Může dobře a spolehlivě fungovat jen pokud jsou všechny činné plochy čisté a některé z nich prosté jakýchkoliv nánosů a nečistot. Roste proto potřeba udržovat celý palivový systém stejně jako pracovní prostor ve válcích včetně vstřikovačů a trysek v dokonalé čistotě. To vyžaduje účinné odstraňování veškerých usazenin a zabránění vzniku nových.

Dlouhodobě správný chod motoru může velmi efektivně zajistit používání aditiv do paliv. Jejich význam se zvyšuje zejména v zimním období, kdy rostoucí počet studených startů se ztuhlým olejem a mazivy působí větší opotřebení a bohatá směs v kombinaci s nízkou teplotou představují ideální podmínky pro vznik karbonových usazenin. To se ve velké míře týká nejmodernějších pohonných jednotek mnohdy pracujících na hraně limitu technických možností konstrukce i používaných materiálů. Proto je důležité předcházení riziku a udržování všech pracovních ploch v perfektním stavu pomocí aditiv.

Aditiva zlepšují vlastnosti nafty, snižují její bod tuhnutí, a tím pádem umožňují bezproblémový start vznětových motorů za silného mrazu. Proto už si mnoho majitelů vozů s turbodiesely zvyklo minimálně v zimním období při každém tankování přidat do nafty pár mililitrů aditiva.

Výše popsaná rizika se ovšem netýkají jen vznětových motorů, ale i moderních zážehových motorů pracujících s přímým vstřikováním paliva, přeplňováním a vybavených následnými systémy pro čištění spalin vč. filtru pevných částic. Při vstřikování benzinu přímo do válce je konec vstřikovače s jemnými otvory o průměru kolem 0,02 mm ve spalovacím prostoru, kde je vystaven působení spalin a tím i nebezpečí usazování karbonu. Použitím aditiv jej lze udržovat v čistém stavu, což má příznivý vliv na výkonnost motoru i jeho spotřebu a celkové provozní náklady, protože případná výměna vstřikovačů je poměrně drahá.

Společnost MOTUL si získala pověst dodavatele špičkových syntetických olejů mimo jiné i díky zkušenostem získaným ve spolupráci s mnoha elitními týmy v nejrůznějších kategoriích motoristického sportu včetně nejnáročnějších vytrvalostních závodů jako jsou 24 hodiny v Le Mans či podniky mistrovství světa FIA WEC. MOTUL nabízí kompletní sortiment olejů a maziv pro vozy všech generací. Patří mezi ně i produkty určené pro nejmodernější motory plnící emisní normu Euro 6. Od roku 2017 se k nim přidala i řada olejů pro vozy s hybridním pohonem.

Novinkou v nabídce společnosti MOTUL je kompletní řada aditiv do paliva s označením MOTUL New Additive Range určená pro servisy i koncové uživatele. Aditiva do paliva si může řidič sám přidávat při čerpání paliva, přičemž si může vybírat takové příměsi, jaké přesně odpovídají potřebám motoru jeho vozu.

Výsledky testu aditiv

Společnost MOTUL v posledních měsících na několika místech v Evropě uskutečnila sérii testů aditiv do paliva. Testy proběhly na vozidlech se stářím 5 až 20 let s různým nájezdem kilometrů aby se prokázala účinnost aditiv nejen s ohledem na konstrukci motorů, ale i na jejich rozdílný technický stav a míru opotřebení. Výsledky testů dokládají, že nejde jen o prevenci poruch, ale tyto přísady mají příznivý vliv i na snížení množství stávajících usazenin v palivovém systému i spalovacím prostoru. To se při dlouhodobém použití aditiva projevuje ustálenějším chodem motoru,  opětovným zvýšením jeho výkonu a snížením spotřeby paliva.

Aktuálně společnost MOTUL dokončila test aditiv na jednom ze série pěti testovaných motorů. U motoru Škoda Superb 3,6 FSI V6/191 kW rok výroby 2011 s nájezdem 221 850 km došlo po aplikaci Engine Clean k zvýšení komprese v několika válcích, k čištění pístní sekce a pístních kroužků. Následovala aplikace GDI Clean (300 ml na 60 l benzinu) a po nájezdu 300 km došlo k patrnému vyčištění vstřikovačů, ustálení chodu motoru a zlepšení emisních parametrů. Test se prováděl ve spolupráci s firmou Quality Repairs s.r.o., Ostrava. Na fotografiích je porovnání vstřikovače před aditivací a po aditivaci GDI Clean a hodnoty komprese ve válci před aditivací a po aditivaci Engine Clean  a GDI Clean.

Aditiva do pohonných hmot MOTUL v České republice zakoupíte, stejně jako oleje a maziva této značky v prodejní síti společnosti Inter Cars (InterCars.com). Více informací poskytne Lukáš Bělín na l.belin@cz.motul.com.

Datum zveřejnění

09.12.2020

Zdroj informací

Motul/Inter Cars 

Fotogalerie

Výběr jazyka

Autoopravář JUNIOR 2024

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3206 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál