Nové motory pro Volkswagen Transporter

Nové motory pro Volkswagen Transporter

Nově zkonstruovaný systém čištění výfukových plynů, uložený v blízkosti motoru, v kombinaci s dvojitým vstřikováním AdBlue TwinDosing zajistí v modelech Multivan, Transporter, Caravelle a California snížení emisí NOX o více než 50 % (testováno ve zkušebním cyklu RDE) a nižší spotřebu paliva v průměru o 0,5 l/100 km. Jako první bude nasazen v osobních modelech T6.1 kombi a Multivan 2,0 TDI/110 kW (150 k). Užitkové varianty a všechny ostatní výkonové stupně budou postupně následovat.

Od 1. ledna 2021 platí pro osobní a lehké užitkové vozy v EU nová emisní norma se složitým označením EU6d-ISC-FCM, zkráceně EU 6 AP. U modelové řady Volkswagen T6.1, zahrnující nejrůznější verze, které mohou být provozovány při celkové hmotnosti soupravy až 5,3 t (vozidlo s plnou zátěží plus nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu), jsou technická opatření zajišťující splnění legislativních požadavků mimořádně náročná.

U motorů řady EA288Nutz byly realizovány rozsáhlé technické změny, aby splňovaly přísnější kritéria bez negativního vlivu na provozní vlastnosti. Hlavní změnou bylo přemístění systému čištění výfukových plynů z prostoru pod podlahou do blízkosti motoru (MAR), kde může využívat odpadní teplo k výrazně rychlejšímu spuštění procesu přeměny oxidů dusíku. Mezi další konstrukční opatření patří nová vstřikovací soustava, nové turbodmychadlo, třífázový systém recirkulace výfukových plynů a poprvé v koncernu Volkswagen použitý systém DeNox 5.3.

Druhý katalyzátor SCR se nachází pod podlahou. V důsledku větší vzdálenosti od motoru do něj vstupují chladnější výfukové plyny. Díky tomuto uspořádání pracuje v závislosti na provozních podmínkách vždy alespoň jeden katalyzátor v optimálním teplotním rozsahu, čímž je zaručeno mimořádně účinné čištění výfukových plynů. Nejvyšší možné účinnosti se tak dosahuje i při vysokém zatížení, například při jízdě s přívěsem nebo ve vysoké rychlosti na dálnici.

Transporter je prvním užitkovým vozem, který používá techniku čištění výfukových plynů, umístěnou blíž motoru, známou dosud jen z osobních vozů. Dosavadní velmi vysokou účinnost se tím podařilo ještě výrazně zvýšit, a to především v městském provozu.

Důsledné zdokonalení systému recirkulace výfukových plynů, který kombinuje nízkotlaký a vysokotlaký okruh, přispělo k tomu, že při spalování vzniká nejnižší možné množství škodlivin. Inženýři značky Volkswagen Užitkové vozy z oddělení vývoje agregátů snížili také spotřebu paliva pomocí nově koncipovaných turbodmychadel. U všech variant pohonu a výkonových verzí se rozsáhlými technickými opatřeními snížila spotřeba paliva v průměru o 0,5 l nafty na 100 km.

T6.1 je prvním modelem koncernu VW, v němž nalézá uplatnění systém DeNox 5.3 s nejnovější technikou katalyzátorů SCR. Jeho součástí je systém TwinDosing, který podle potřeby přesně vstřikuje AdBlue do výfukové soustavy na dvou místech. Současně s tím se zvětšil objem nádrže na AdBlue na 27 l, tedy téměř na dvojnásobek. Vzhledem k tomu, že se navzdory účinnější přeměně oxidů dusíku a dvojitému vstřikování pohybuje díky přesnějšímu dávkování spotřeba AdBlue na dosavadní úrovni, umožňuje tato konstrukční změna mnohem delší dojezd bez potřeby doplňování.

U motoru BiTurbo, vybaveného navíc novou vstřikovací soustavou, která pracuje s tlakem 2500 bar, se dokonce podařilo zvýšit maximální výkon ze 146 kW (199 k) na 150 kW (204 k). U ostatních výkonových verzí motoru TDI 2,0 litru zůstává výkon po přechodu na novou generaci motorů EA288NutzMAR beze změny na hodnotách 66 kW (90 k), 81 kW (110 k) a 110 kW (150 k) a na stejné úrovni zůstaly i jízdní výkony.

Datum zveřejnění

21.12.2020

Zdroj informací

Volkswagen užitkové vozy

Fotogalerie

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

AutoWeek

AutoTablet

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.287 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál