Servind

Růst zájmu o rozvoz jídla o Vánocích

Růst zájmu o rozvoz jídla o Vánocích

Zájem Čechů o rozvoz jídla byl letos na Štědrý den dvakrát větší než loni. Ve srovnání s rokem 2018 vzrostl počet objednávek dokonce na čtyřnásobek.

Data společnosti Dáme jídlo, největší české platformy, která partnerům z řad restaurací a obchodů přivádí zákazníky a pomáhá jim se správným komerčním nastavením a efektivností rozvozu, dále ukázala, že ve vánočních objednávkách i na Štědrý den převažovala pizza. Její podíl ale byl ve srovnání s běžnými dny nižší. Na polovinu obvyklé hodnoty se pak propadl podíl objednávek z kategorie fast food. Lidé častěji volili českou kuchyni, výjimkou nebyl ani rozvoz tradičního kapra či řízku s bramborovým salátem. Tuzemská kuchyně se tak v podílu objednávek zařadila na Štědrý den hned za pizzu, obvykle přitom bývá až čtvrtá v pořadí. Vyšší zastoupení měl na Štědrý den v objednávkách také alkohol, mimo jiné například české pivo.

Počet objednávek uskutečněných prostřednictvím platformy Dáme jídlo byl letos na Štědrý den o 108 % větší než 24. prosince 2019. Ve srovnání s předminulým rokem dosáhly letošní objednávky dokonce téměř čtyřnásobku. Znovu se tak potvrdilo, že si čím dál více Čechů váží svého volného času natolik, že jej místo příprav štědrovečerní večeře raději tráví s rodinou.

„Tentokrát rozvoz jídla na Štědrý den pravděpodobně využila i řada zákazníků, kteří byli jinak zvyklí vyrazit na štědrovečerní menu přímo do restaurace,” upozorňuje výkonný ředitel společnosti Dáme jídlo Filip Fingl.

Kromě změny v běžné skladbě objednávek jídla na Štědrý den posílila také koncentrace rozvozu v rámci velkých měst. Podíl Prahy na celkovém počtu objednávek se ve srovnání s obvyklým pracovním dnem zvýšil o více než polovinu. Oproti předcházejícím rokům se letos na Štědrý den začalo více objednávat také v Jihomoravském kraji, což lze přičítat hlavně silnému zájmu zákazníků v Brně.

„Větší koncentrace objednávek do velkoměst je na Štědrý den dána tím, že v nich ve svátek zůstává otevřených více restaurací než v regionech. Důvodem je mimo jiné také spotřebitelské chování obyvatel ve větších městech, kteří jsou obecně zvyklí více objednávat online,” říká ředitel marketingu společnosti Dáme jídlo Břetislav Stromko.

Meziroční nárůst počtu objednávek očekávají zástupci Dáme jídlo po Štědrém dnu i na Silvestra a Nový rok. „Každý rok pozorujeme oproti tomu minulému zvýšenou poptávku zhruba o polovinu. Nicméně vzhledem k aktuálním opatřením bude zájem o silvestrovský a novoroční rozvoz pravděpodobně mírně vyšší,” říká výkonný ředitel společnosti Dáme jídlo Filip Fingl. Očekává, že pokud zákazníkům poslední večer v roce začne docházet občerstvení, zvolí rychlé doručení kurýrem.

Datum zveřejnění

30.12.2020

Zdroj informací

Dáme jídlo

Fotogalerie

Výběr jazyka

Autoopravář JUNIOR 2024

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2419 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál