AAA Auto vloni prodalo 70 000 aut

AAA Auto vloni prodalo 70 000 aut

Přestože musela síť AAA Auto, provozovaná společností Aures Holdings, v loňském roce kvůli vládním opatřením řadu týdnů v různých zemích prodávat auta pouze on-line, dosáhla i tak pátého nejlepšího prodejního výsledku ve své bezmála třicetileté historii.

Ze 70 000 prodaných automobilů se tradičně nejvíce prodalo v České republice. Síť AAA Auto za uplynulý rok v České republice prodala 40 000 vozů, na Slovensku 14 000, v Polsku 13 500 a v Maďarsku 2500. V České republice skupina udržela pozici největšího prodejce automobilů v rámci jednoho podnikatelského subjektu. I přes pandemii skupina loni překonala hranici celkového počtu 2,5 milionu zákazníků, které obsloužila od roku 1992.

„Jsem ráda, že jsme i přes všechny komplikace dosáhli velmi dobrého prodejního výsledku. Největší podíl na něm má nečekaný úspěch on-line prodeje. Na tento typ obchodování jsme se připravovali již několik let a příchod koronaviru tento proces urychlil z měsíců na dny a hodiny. Naše schopnost prodávat vozy bez kamenných poboček se s každým lockdownem zvyšovala a nyní se pohybujeme již kolem 50 % běžných čísel,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti Aures Holdings, která mezinárodní síť autocenter AAA Auto provozuje.

 „Pokles našich prodejů, způsobený pandemií, je ve skupině zhruba 19 %. To je nižší číslo, než u prodeje nových aut a potvrzuje to úspěšnost naší strategie rychlého přechodu na on-line prodej, a to zejména v období prvního, březnového lockdownu. Nezaspali jsme a pět týdnů bez poboček jsme neskončili s prodejní nulou, ale připsali jsme si na konto několik tisíc nových zákazníků,“ upozornila Topolová. Celkem se loni v síti AAA Auto v České republice on-line prodalo 5400 vozů v celkové hodnotě 1,39 miliardy korun a s průměrnou cenou 259 533 Kč. Celková průměrná cena ojetého vozu prodaného v tuzemsku vzrostla na 240 224 Kč oproti 228 521 Kč v roce 2019.

Během letošního roku se společnost soustředí na opětovný růst počtu prodaných vozů a expanzi, pokud to pandemická situace v zemích působení dovolí. „Vše nasvědčuje tomu, že se ekonomická situace lidí pravděpodobně zhorší. Ze zkušeností z ekonomické krize před deseti lety víme, že takové podmínky většinou znamenají větší poptávku po ojetých vozech. Proto věřím, že náš cíl vrátit se letos k prodejním objemům z roku 2019 či je dokonce překonat je reálný. Vše bude samozřejmě záležet na tom, zda a jak rychle koronakrize skončí,“ dodala Karolína Topolová. To by znamenalo, že by v letošním roce měla skupina podat zhruba 86 000 vozů.

„Chtěla bych zároveň ocenit dosavadní státní pomoc, která nám ve všech zemích působnosti zásadním způsobem umožňuje krizi překonat,“ uzavřela Topolová.

V roce 2020 poprvé za 29 let, kdy AAA Auto působí na trhu, získaly v České republice největší oblibu vozy kombi. Pořídilo si je více než 29 % zákazníků, tedy o 5 % více než v roce 2019. Jen o sto lidí méně si koupilo hatchback. „Tento trend byl hodně ovlivněn pandemií, kdy si lidé pro svoji větší bezpečnost pořídili vůz, i když doposud žádný nevlastnili, aby se více chránili před virem. Cestování vlastním automobilem je bezpečnější způsob cestování než v městské hromadné dopravě, kde se jednoduše nakazíte. Navíc je automobil významným pomocníkem pro cestování nejen po České republice,“ doplnila Topolová. I přes tento trend nadále v oblibě posilují vozy SUV, které tvořily 20 % z celkového objemu prodaných aut. V roce 2019 to bylo 17 %.

Datum zveřejnění

8.1.2021

Zdroj informací

Aures Holdings/AAA Auto

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

AutoWeek

AutoTablet

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.3605 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál