Zetor slaví významné jubileum

Zetor slaví významné jubileum

Tradiční česká značka zemědělské techniky Zetor v letošním roce vstupuje do 75. roku svojí existence. Navzdory faktu, že vývojové práce na „prototypu Z“ začaly hned po skončení druhé světové války, za vznik je považován srpen 1946 kdy byla pro značku Zetor oficiálně vydaná ochranná známka. První traktory Z 25 zamířily k zákazníkům už o pět měsíců dříve.

Zetor od počátku své existence vyrobil více než 1,3 milionů kusů traktorů, přičemž převážná většina z nich byla exportována do více než 130 zemí na pěti kontinentech světa.

Traktory Zetor se podle výkonného ředitele Zetor Tractors Mariána Lipovského staly synonymem pro účelné provedení a provozní efektivitu. „Naše traktory vždy reflektovaly požadavky doby. Troufám si říct, že každý, kdo byl nebo je se značkou nějak spjatý, ať už jako zákazník, fanoušek nebo zaměstnanec naší společnosti, se cítí být její součástí. Značka Zetor je vystavěna na úsilí a snaze široké skupiny lidí několika generací. Je pro nás odkazem a my k ní přistupujeme s úctou a hrdostí,“ říká Marián Lipovský.

U příležitosti výročí bylo vytvořeno speciální logo, které odkazuje na bohatou historii značky. K dispozici budou také webové stránky www.zetor75.cz dokumentující 75 let vývoje značky Zetor.

Stručná historie výroby traktorů Zetor

1946–1960 I V roce 1946 byla zahájena výroba traktorů Z25. Těchto strojů bylo v průběhu 20 let vyrobeno více než 160 000 ks.

1960–1968 I Zetor představil konstrukční řešení strojů založené na unifikaci jednotlivých dílů a modelových řad. Světlo světa spatřili stroje tzv. unifikované řady I (UŘ I).

1968 –1991 I Jako první na světě představuje Zetor v rámci UŘ II bezpečnostní kabinu. Světové ohlasy získává i jedinečným designovým řešením strojů. Od 1. 11. 1976 se Zetor stal názvem společnosti.

1991–2002 I Představení UŘ III, která je dosud u zákazníků ceněna pro svou sílu a odolnost. V roce 1998 přicházejí modernější verze strojů nesoucí obchodní označení Forterra.

2002–2017 I Klíčový rok pro Zetor a počátek nové éry. Vlastníkem společnosti se stává HTC Investments, který Zetor postupně stabilizoval. Zetor pokračuje v inovacích a vývoji nových produktů a postupně doplňuje modelové portfolio o další řady Proxima, Major a legendární Crystal.

2017–2020 I Dochází k postupnému rozšiřování modelových řad a produktové nabídky o kompaktní traktory z řad Primo, Compax, Utilix a Hortus. Je dokončena aplikace nového designu Zetor by Pininfarina na všechny modelové řady užitkových traktorů. Značka i společnost se orientují na zákazníky a na rozvoj dealerské sítě.

Současné produktové portfolio značky Zetor

Nabídka traktorů pro evropské a severoamerické trhy zahrnuje osm modelových řad od 20 do 170 k.

Jde o kompaktní traktory modelových řad Primo, Compax, Utilix a Hortus v nižší výkonové kategorii 20 - 70 k. Jsou využívané zejména při letní a zimní údržbě obcí, firemních areálů, sportovišť a v zahradnictví a také pro práci v komunálních službách, v parcích nebo na malých farmách.

Vyšší výkonové kategorie 80 - 170 k zastupují řady Major (předurčený k agregaci se zemědělskými stroji i pro přepravu nebo pro komunální služby), Proxima (využívaná pro práci v zemědělství, lesnictví a v komunálních službách), Forterra (střední a velké farmy, v rostlinné výrobě, k agregaci s různými zemědělskými stroji, doprava) a Crystal (nejvýkonnější a nejlépe vybavený traktor v portfoliu značky Zetor).

Pro globální trhy nabízí Zetor Tractors traktory v emisních standardech Stage IIIA a Stage IIIB, konkrétně řady Zetor Global Range, Major, Proxima a Forterra.

Pozice na trzích

Období posledních dvou let bylo značně ovlivněno aktuálním vývojem na trzích, který stále není optimální. Situaci nepřispěla ani epidemiologická opatření přijatá po celém světě. Tuto perspektivu vyvažuje fakt, že si značka Zetor stále drží prvenství ve svém výkonovém segmentu na domácí půdě v České republice. Druhé místo zaujímá na Slovensku a stabilní pozici si značka drží v pásu zemí Pobaltí, Střední Evropy, Balkánu a Skandinávie.

„Radost nám dělají trhy s rostoucím potenciálem, jako jsou například Spojené státy, Velká Británie, Německo nebo Bosna a Hercegovina. Dobrou vizitkou je, že v posledních čtyřech letech značka Zetor vstoupila na nové zahraniční trhy, jako jsou Keňa, Etiopie, Súdán, Rwanda, Myanmar, Indonésie, Jemen, Kolumbie, Costa Rica nebo Uruguay a v neposlední řadě Vietnam. Důležité je nadále posilovat pozici na trhu rozvojem distribučních kanálů a vstupem na nová teritoria. Klíčové pro nás je také neustále zvyšovat kvalitu produktů i poprodejních služeb aby zpětná vazba od našich zákazníků byla v co nejvíce pozitivním duchu,“ říká ředitel Úseku prodeje a marketingu Zetor Tractors Petr Konštacký.

Plány do budoucna

Pro následující období plánuje společnost Zetor Tractors přijít na trh s novými generacemi traktorů. Inovace stávajících modelových řad přinesou uživatelům maximální komfort a vyšší užitkovou hodnotu produktu se zachováním prvků jednoduchosti a účelnosti.

Datum zveřejnění

18.1.2021

Zdroj informací

Zetor Tractors

Fotogalerie

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

AutoWeek

AutoTablet

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.2914 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál