Pneumatiky Pirelli pro WRC

Pneumatiky Pirelli pro WRC

Italský výrobce Pirelli se stal výhradním dodavatelem pneumatik pro Mistrovství světa v rallye pro následující tři sezóny. Pirelli tvrdě pracovalo na nových pneumatikách pro nejrychlejší soutěžní vozy, které měří své síly na štěrku, asfaltu, sněhu a ledu. Cílem Pirelli je poskytnout odolnost, výkon a schopnost přizpůsobit se.

„Při výrobě pneumatik pro rallye jsme využili zkušeností získaných ze závodů formule 1, ale také z dalších disciplín motoristického sportu a vysoce výkonnostních silničních pneumatik,“ říká ředitel Pirelli pro rallye Terenzio Testoni.

Navzdory přerušení výroby, které způsobila pandemie Covid-19, Pirelli dodrželo svůj vývojový plán a pneumatiky řady WRC poprvé veřejnosti představilo v říjnu při Rallye Itálie na Sardinii. Takzvaný první shakedown tu s vozem Pirelli Citroën C3 WRC absolvovali Andreas Mikkelsen a Petter Solberg.

Hlavní rysy nové řady

Sezóna WRC znamená komplexní test pro každého dodavatele pneumatik – počínaje obvykle zimními podmínkami legendární Rallye Monte Carlo, kde mohou etapy probíhat na povrchu, který je místy úplně suchý a jinde zase pokrytý ledem a sněhem. Soutěžící si budou moci vedle běžnějších pneumatik na asfalt vybrat z pneumatik Pirelli Sottozero Snow, a to s hřeby nebo bez nich.

V extrémnějších podmínkách skandinávské zimy, kterým soutěžící čelí při rallye ve Švédsku, budou k dispozici pneumatiky Pirelli Sottozero Ice. Každá je vybavena 384 hřeby, jež poskytují neuvěřitelnou úroveň přilnavosti, a zároveň musí být schopna udržet si hřeby i v úsecích, kde se vyskytuje více štěrku, zvláště v případě, jsou-li mírnější teploty.

Ve zbytku sezóny čelí týmy a jezdci celému spektru různých etap na štěrku. Pneumatiky Pirelli Scorpion, určené speciálně na šotolinu, budou k dispozici v tvrdé a měkké směsi. Musí zvládnout jak extrémní horko a kamenité silnice kolem Středozemního moře, například při Rallye Italie na Sardinii, tak obstát v náročných podmínkách ve Finsku. Současně musí nabídnout přilnavost na blátivém i mokrém povrchu, s jakým se obvykle setkáváme ve Walesu.

S podobnou rozmanitostí se lze setkat i u soutěží na čistém asfaltovém povrchu. Pro ty budou k dispozici pneumatiky Pirelli P Zero v tvrdé a měkké směsi. Všechny pneumatiky určené pro jízdu na asfaltu musí být zároveň vhodné pro použití na suchém i mokrém povrchu. Pro extrémní podmínky je k dispozici pneumatika Pirelli Cinturato, jež je schopna poradit si i se stojatou vodu.

Znovuobjevení historie: z rallye na silnici

Pirelli se účastní Mistrovství světa v rallye víceméně nepřetržitě již od slavnostního vyhlášení šampionátu pro výrobce v roce 1973. První vítězství společnost zaznamenala hned téhož roku v Polsku s Fiatem 124 řízeným Achimem Warmboldem. Jezdecké tituly byly v rallye zavedeny v roce 1979 a Pirelli jej poprvé získalo díky Walteru Röhrlovi za volantem Fiatu 131 Abarth hned o rok později.

Rallye pro Pirelli představují laboratoř, v jejímž prostředí může značka testovat své nápady pro případné použití na silnici. Poznatky z tohoto prostředí umožňují nepřetržitý přenos technologií mezi motoristickým sportem a klasickou silnicí. Moderní pneumatiky Pirelli Cinturato, které přední výrobci automobilů volí jako originální výbavu, a Pirelli P Zero, představující vrchol nabídky italské společnosti, se zrodily z účasti v motoristickém sportu, podobně jako technologie užívané pro zimu nebo pneumatiky run-flat.

Datum zveřejnění

19.1.2021

Zdroj informací

Pirelli

Fotogalerie

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

AutoWeek

AutoTablet

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.3556 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál