Nové elektrobusy ze Škody Transportation do Prahy

Nové elektrobusy ze Škody Transportation do Prahy

Škoda Electric ze skupiny Škoda Transportation získala zakázku na 14 nových elektrobusů pro Dopravní podnik hl. m. Prahy. Hlavní město získá flotilu moderních ekologických vozidel, které neprodukují emise oxidu uhličitého a přispějí tak k čistějšímu ovzduší a harmoničtějšímu životnímu prostředí ve městě. Jedná se o další úspěch skupiny Škoda Transportation pod novým vlastníkem skupinou PPF. Hodnota zakázky včetně možných opcí dosahuje hodnoty až 207 milionů korun.

První elektrobus E’City by v rámci této zakázky měl do Prahy dorazit na sklonku letošního prosince, zbylých 13 na začátku roku 2022. DPP je plánuje nasazovat především na linky č. 154 a 213. Půjde o historicky první elektrobusy standardní délky 12 m, které DPP nakupuje do své flotily.

Elektrobusy ze Škodovky nabízejí unikátní řešení s dvoupólovým dobíjením a galvanicky izolovaným nabíječem na voze. To znamená, že během dne, když je vůz v provozu, se pomocí pantografu dobije ze stávající infrastruktury pro tramvajové či do budoucna plánované trolejbusové vedení. Tento typ dobíjení je zatím plánován na jedné z konečných stanic po dobu 15-30 minut, čímž je doplněna část celkové kapacity akumulátoru, což umožní vozidlu absolvovat další okruh. Výhodou tohoto řešení je ideální kontrola energetické bilance vozu a hlavně nízké náklady na dobíjecí infrastrukturu. Elektrobusy vybavené tímto typem dobíjení mají delší denní dojezd a vyšší flexibilitu v nasazování na různé tratě.

Součástí dodávky je i možná opce na technickou podporu na budoucí rozvoj dalších funkcí informačního systému a energetického managementu (jedná se např. o vzdálené sledování spotřeby vozidel nebo kontrolu nad stavem akumulátoru), dále náhradní akumulátory pro výměny během plánované životnosti vozidel a také software a hardware pro diagnostiku závad vozidel a statické nabíječky pro noční nabíjení v depu. Kompletní flotilu elektrobusů Škoda dodá 12 měsíců od podpisu smlouvy. Jde o první zakázku elektrobusů, na které Škoda bude spolupracovat se sesterskou společností Temsa z Turecka.

„Těší mě, že Škodovka uspěla právě v tomto tendru. Do hlavního města dodáme vozidla, která nijak nezatěžují životní prostředí, mají tichý provoz a navíc nízké provozní náklady, tudíž je jejich provoz dlouhodobě udržitelný. Bude se jednat o nové dvanáctimetrové plně nízkopodlažní vozy s komfortní výbavou, například celovozovou klimatizací, pohodlnými sedadly, sofistikovaným informačním systémem a pokročilým energetickým managementem celé flotily vozidel,“ říká předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.

„Nákupem prvních 14 elektrobusů naplňujeme naší strategii alternativních paliv a začínáme v DPP budovat novou flotilu nízkoemisních a bezemisních silničních vozidel. Letos v ní chceme výrazně pokročit. V rámci této strategie bychom chtěli vypsat další veřejné zakázky na nákup 140 hybridních autobusů, 15 kloubových trolejbusů pro linku 140, 45 bateriových trolejbusů standardní délky pro elektrifikaci linek na levém břehu Vltavy. A příští rok také otestovat autobus na vodíkový pohon. Paralelně s nákupem nových elektrobusů připravujeme pro ně nabíjecí infrastrukturu v garáži Vršovice a na konečných zastávkách Strašnická a Želivského, kterou letos chceme dokončit, abychom na konci tohoto roku mohli první vozidlo Škoda E’City nasadit do běžného provozu v Praze,“ doplňuje Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

Škoda Electric je jedním z největších evropských výrobců trolejbusů. Za dobu existence trolejbusové výroby dodala na tuzemský i zahraniční trh více než 14 500 trolejbusů. České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa na třech kontinentech - v Evropě, Asii a v severní Americe.

Technické informace o elektrobusu E‘City

Nový plně nízkopodlažní elektrobus E’City, který Škoda Electric realizuje na platformě autobusů Temsa, má délku 12 m a jeho konstrukční rychlost je 80 km/h. Jde o bezemisní vozidlo kategorie M3/I, které má na jedno nabití akumulátoru dojezd přes 100 km. Nabíjecí výkon je až 150 kW. Nabíjení je přes dvoupólový pantograf na vozidle a palubní galvanicky izolovaný nabíječ ze sítě 600 V/750 V DC. Je také možné využít možnost nabíjení plug-in v depu ze zásuvky.

E’City má přepravní kapacitou 69 osob. K usnadnění nástupu a výstupu cestujících je vybaven hydraulickým systémem naklápění karoserie (kneeling), který umožňuje snížit nástupní hranu dveří.

Klimatizace i vytápění jsou také řešeny čistě elektricky a kabina řidiče je z důvodu vyšších bezpečnostních požadavků uzavřena. Elektrobus bude vybaven moderním informačním systémem se dvěma LCD monitory a odbavovacím systémem včetně automatického počítání cestujících a kamerového systému pro bezpečnost cestujících.

Výrobce poskytuje záruční dobu na vozidlo 67 měsíců, na trakční akumulátor 85 měsíců, přičemž po celou tuto dobu musí být elektrobus schopen dosáhnout dojezd 100 km v běžném městském provozu včetně použití klimatizace nebo topení.

Datum zveřejnění

2.2.2021

Zdroj informací

Škoda Transportation

Fotogalerie

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

AutoWeek

AutoTablet

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.277 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál