Daimler odděluje výrobu osobních a nákladních vozidel

Daimler odděluje výrobu osobních a nákladních vozidel

Společnost Daimler uvedla, že hodlá osamostatnit Daimler Truck, největšího výrobce nákladních vozidel a autobusů na světě, protože chce zvýšit svou přitažlivost pro investory se zaměřením na elektricky poháněné a luxusní automobily. Poté se přejmenuje na Mercedes-Benz.

Rozhodnutí dozorčí rady a představenstva Daimleru oddělit výrobu nákladních vozidel a autobusů do samostatné společnosti následuje příklad jiných německých společností v reakci na tlak investorů rozdělovat velké konglomeráty. Zdůrazňuje snahu výrobce luxusních automobilů Mercedes-Benz prosadit se víc na trhu s elektricky poháněnými prémiovými vozidly proti vozům Tesla, Porsche, BMW a dalším.

„Tato čistě ohraničená společnost, vyrábějící luxusní automobily, bude ještě atraktivnější pro investory, kteří se připravují na návrat do tohoto odvětví,“ vysvětlil generální ředitel Daimleru Ola Källenius. Källenius rovněž očekává, že samostatné podnikání značky Mercedes-Benz bude považováno za konkurenceschopnější a postupem času si získá vyšší ocenění od investorů.

Podnikání Daimler Truck bude mít plně nezávislé vedení, samostatnou správu a řízení společnosti, včetně nezávislého předsedy dozorčí rady, a jeho cílem bude kvalifikovat se jako společnost DAX. Konečné rozhodnutí o oddělení bude přijato na mimořádné valné hromadě akcionářů, která by se měla konat na konci třetího čtvrtletí a rozdělené společnosti by mohly být uvedeny na frankfurtskou burzu do konce roku 2021. V rámci plánovaného rozdělení bude významný většinový podíl ve společnosti Daimler Truck distribuován mezi akcionáře Daimleru.

Kromě toho je také záměrem společnosti Daimler přejmenovat se ve vhodnou dobu na Mercedes-Benz. Mercedes-Benz bude vyrábět osobní a dodávková vozidla, zatímco Daimler Trucks nákladní automobily a autobusy. „Mercedes-Benz Cars & Vans a Daimler Trucks & Buses pracují v různých průmyslových odvětvích se specifickými skupinami zákazníků, technologickými postupy a kapitálovými požadavky. Věříme ve finanční a provozní sílu našich dvou průmyslových podniků,“ řekl šéf Daimleru Ola Källenius.

Analytici uvedli, že rozpad je logický, protože odvětví nákladních vozidel nepřispívalo k hodnotě akcií Daimleru. „Výsledek je pro všechny akcionáře mimořádně pozitivní, protože tu je jen velmi malá průmyslová a kulturní logika pro kombinování těchto dvou velmi odlišných oblastí podnikání,“ napsal analytik společnosti Bernstein Arndt Ellinghorst.

Společnost Daimler Truck v roce 2019 dodala zákazníkům půl milionu vozidel a generovala tržby 40,2 miliardy eur z prodeje nákladních vozidel a 4,7 miliardy eur z prodeje autobusů. Daimler Truck zahrnuje sedm značek: BharatBenz, Freightliner, Fuso, Mercedes-Benz, Setra, Thomas Built Buses a Western Star. Na trhu nákladních vozidel čelí Daimler tradičním konkurentům, jako jsou švédské AB Volvo, samostatná jednotka Volkswagen AG Traton, zahrnující mj. výrobce Scania a MAN, a Paccar Inc.

Källenius a šéf Daimler Trucks Martin Daum uvedli, že jedním z důvodů rozdělení společnosti je, že se pro nákladní automobily a luxusní vozy uplatňují různé metody eliminace emisí CO2. Zatímco výrobci těžkých nákladních vozidel ve snaze nahradit spalovací motory investují především do technologie vodíkových palivových článků, výrobci luxusních osobních automobilů se zaměřují na akumulátory.

Datum zveřejnění

5.2.2021

Zdroj informací

Vladimír Rybecký

Fotogalerie

Výběr jazyka

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Page generated in 0.4257 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál