Scania testuje autonomní vozidla v dálničním provozu

Scania testuje autonomní vozidla v dálničním provozu

Společnost Scania získala povolení od Švédské dopravní agentury k testování autonomních nákladních vozidel na dálnici E4 mezi Södertälje a Jönköpingem.

Testy autonomních vozidel Scania proběhnou ve spolupráci se společností TuSimple, která je klíčovým partnerem skupiny Traton a společnosti Scania vynakládajících investice do této oblasti. Nákladní vozidla budou nasazena do komerčního provozu v rámci potřeb dceřiné společnosti Scania Transport Laboratory a budou přepravovat zboží pro výrobní operace společnosti Scania.

Testy budou zahrnovat technologii podle úrovně 4 na pětibodové stupnici organizace SAE pro autonomní vozidla, což znamená, že jízda nákladních vozidel probíhá autonomně, avšak z bezpečnostních důvodů na ni dohlíží řidič. Během testů společnosti Scania bude v kabině přítomen také zkušební technik, jehož úkolem bude sledovat a ověřovat informace přenášené do nákladního vozidla ze senzorů umožňujících autonomní řízení.

„V USA i v Číně již probíhají testy nákladních vozidel podle úrovně 4 na veřejných komunikacích, ale pokud vím, je Scania vůbec první společností v Evropě, jež testuje tuto technologii na dálnici a s užitečným zatížením,“ říká Hans Nordin, který je odpovědný za projekt Hub2Hub.

Ve druhé polovině tohoto roku plánuje Scania rozšířit testy tak, aby zahrnovaly celou trasu mezi Södertälje a Helsingborgem. „V nadcházejících letech rovněž očekáváme, že budeme schopni otestovat tuto technologii i v dalších evropských zemích a v Číně,“ uvádí Nordin.

„Zkušenosti získané z těchto testů ukazují, že autonomní vozidla se mohou za pár let stát nedílnou součástí přepravy nákladu v uzavřených oblastech, jako jsou doly a terminály. Takzvaná Hub2Hub přeprava - tj.  jízda po dálnici mezi překládacími centry - je prvním druhem přepravy na veřejných komunikacích, kterou mohou začít vykonávat autonomní vozidla. V rámci vývoje autonomních vozidel jsme se dostali tak daleko, že tato technologie může být pro tento typ přepravy připravena k uvedení na trh již během příštích pěti let. Nasazení autonomních vozidel na silnicích s obousměrným provozem a v městském prostředí však bude trvat déle,“ uzavírá Nordin.

Partner společnosti Scania, kterým je společnost TuSimple se sídlem v San Diegu v USA a se závody v Tucsonu, Šanghaji a Pekingu. Od svého založení v roce 2015 uskutečnila množství dálničních testů zahrnujících miliony najetých kilometrů s cílem vyvinout technologii autonomního řízení pro úroveň autonomie 4.

Společnost Scania od roku 2017 testuje v Austrálii autonomní nákladní vozidla pro přepravu nákladu v těžebním průmyslu.

Datum zveřejnění

10.2.2021

Zdroj informací

Scania

Fotogalerie

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

AutoWeek

AutoTablet

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.3877 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál