Dopady opatření na česko-německé hranici

Dopady opatření na česko-německé hranici

Nová opatření na česko-německé hranici způsobují velká zpoždění kamionových přeprav při exportu či tranzitu a kladou na profesionální řidiče další nepřiměřené nároky.

Česká přepravní společnost VCHD Cargo má flotilu více než 160 nákladních vozidel. Většina z nich jezdí na mezinárodních linkách. Vzhledem k tomu, že Německo s ohledem na šíření nových mutací koronaviru (onemocnění covid-19) a vysoké počty nakažených osob zařadilo Českou republiku do rizikových států, je společnost VCHD Cargo postavena před problémy spojené s novými opatřeními na státních hranicích.

Na všech hraničních přechodech s Německem se od 15. 2. 2021 provádějí kontroly oprávněnosti vstupu do země a testů na koronavirus. Výjimku nemají ani profesionální řidiči mezinárodních kamionových přeprav.

„V tomto týdnu očekáváme v mezinárodních přepravách řadu zpoždění. Situace navíc zhoršila již tak obtížnou situaci řidičů, kteří stojí v boji proti koronavirové epidemii hned za první linií a zabezpečují zásobování společnosti,“ uvádí generální ředitel a předseda představenstva VCHD Cargo Ing. Petr Kozel.

Dopady nových opatření na česko-německých hranicích:

- Neexistuje prakticky žádná možnost (kromě Prahy) provést antigenní test ve večerních či nočních hodinách. To je pro některé řidiče velká komplikace.

-  Kromě státní hranice není možné se nechat otestovat bez objednání. Bohužel kvůli zpožděním jen u málokterého řidiče dokážeme odhadnout kde a v kolik hodin bude mít za dva dny čas na vyšetření.

- U testovacích míst na hranicích jsou 2-3 hodinové fronty, v současné době navíc často ve velikém mrazu. Pro řidiče to prakticky znamená nutnost strávit velkou část povinné odpočinkové pauzy v řadě na odběr testovacího vzorku na COVID-19.

- V místech odběru na hranicích jsou velmi omezené možnosti hygieny pro řidiče.

- Přes slibované používaní rychlých pruhů pro řidiče kamionů s antigenním testem, tyto často nefungují nebo nejsou k dispozici.

„Všechny výše uvedené skutečnosti především způsobují velké zdržení, které se často nedá predikovat. To pro nás představuje největší problém. S našimi zákazníky máme termínované nakládky a vykládky, navíc systém přepravy výměnných nástaveb funguje na principu meeting pointů uprostřed trasy, kde se dvě linky setkají a vymění si náklad. Tím se šetří finanční náklady i čas. Zpoždění jedné linky však ovlivní i pozdní dodání na lince druhé. To vše ovlivňuje disponování vozidly a časem našich zaměstnanců-řidičů, kteří jsou od počátku pandemie exponovanou skupinou a jsou na ně kladeny velmi vysoké nároky, jak v oblasti hygienických tak režimových opatření,“ konstatuje Ing. Kozel.

Datum zveřejnění

17.2.2021

Zdroj informací

VCHD Cargo

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

AutoWeek

AutoTablet

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.3122 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál