Servind

Akumulátory nebo troleje?

Akumulátory nebo troleje?

Výhradně elektricky poháněný Mercedes-Benz eActros s napájením z akumulátorů se od července 2019 osvědčuje v intenzivním praktickém testu u firmy Logistik Schmitt. Zkušební eActros už v severním Černém lese (Nordschwarzwald) ujel celkem 50 000 km a absolvoval 5000 jízd s celkem více než 100 000 přepravenými položkami. Při těchto testech již přepravil 30 000 t nákladu.

Provoz vozidla eActros ve službách firmy Logistik Schmitt tak dokládá, že elektricky poháněné nákladní vozidlo napájené z akumulátorů zvládne stejné úkoly jako konvenční vozidlo se vznětovým motorem. Vozidla Mercedes-Benz eActros jezdí navíc již od roku 2018 úspěšně jako prototypy u mnoha dalších zákazníků. Spuštění sériové výroby modelu eActros v závodě ve Wörthu je plánováno už na letošní rok.

Součástí víceletého programu testů těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem v údolí Murgtal u Rastattu a Gaggenau je i plánované porovnání konceptů s trolejovým projektem eWayBW. Daimler přitom neplánuje žádná vlastní nákladní vozidla s trolejovým napájením.

Firma Logistik Schmitt na základě pozitivních zkušeností vozidlo eActros již od letošního ledna navíc používá také na nové, náročnější trase po spolkové silnici B462, která v celém rozsahu odpovídá plánované trase s trolejovým vedením projektu eWayBW. Zahájení jízd vozidla eActros na této nové trase bylo původně plánováno až na polovinu roku 2021, a to se zdokonalenou variantou elektricky poháněného nákladního vozidla. Odborníci značky Mercedes-Benz však chtějí využít možnost důkladného testování aktuálního prototypu i na této obtížnější trase.

Díky tomu, že je eActros napájen pouze akumulátory, nabízí maximální flexibilitu pro rychlé operativní změny trasy. Nově musí eActros ujet 250 až 300 km denně. To je o více než 100 km větší vzdálenost než dosud. Zatímco dosud byla hmotnost nákladu ve vozidle eActros zpravidla 4 t, přepravuje nyní elektrický Actros na dodatečné trase většinou několikanásobek. Nasazení vozidla eActros na nové trase představuje první praktický krok k porovnání konceptů v projektu eWayBW. Divize nákladních vozidel Mercedes-Benz plánuje předání zdokonaleného prototypu modelu eActros v téměř sériové podobě společnosti Logistik Schmitt již na letošní léto.

Dr. Manfred Schuckert, vedoucí skupiny emisí a bezpečnosti v oddělení vnějších vztahů divize užitkových vozidel Daimler, k tomu říká: „Naše praktické testy s modelem eActros ukazují, že se elektricky poháněná nákladní vozidla napájená z akumulátorů skvěle hodí pro těžkou rozvážkovou dopravu v městských oblastech. Pro aplikace vyžadující delší dojezd a vyšší užitečnou hmotnost plánujeme zařadit do naší nabídky sériově vyráběných modelů od roku 2024 nákladní vozidla pro dálkovou dopravu eActros LongHaul rovněž s akumulátorovým elektrickým pohonem. Pro ještě náročnější nasazení chceme naše portfolio navíc rozšířit v druhé polovině tohoto desetiletí o sériově vyráběná nákladní vozidla pro dálkovou dopravu s vodíkovými palivovými články.“

Rainer Schmitt, společník-jednatel firmy Logistik Schmitt, říká: „Našim zákazníkům dodáváme zboží just-in-time. V případě uzavírek silnic, práce na silnici nebo jiných nepředvídatelných událostí jsme odkázáni na flexibilní volbu objízdné trasy, a přesně to eActros s akumulátorovým elektrickým pohonem umožňuje. Díky tomu jsme jej také mohli během krátké doby zařadit do provozu na nové, dodatečné trase. Pro nabíjení akumulátorů můžeme i nadále využívat stávající infrastrukturu. Vozidlu eActros postačuje v tomto režimu provozu pouze jedna nabíjecí stanice.“

„Vozidlo eActros se skvěle zařadilo do našeho vozového parku a jsme přesvědčeni o tom, že se osvědčí také při plnění nových, výrazně náročnějších úkolů. Model eActros je naprosto spolehlivý, energeticky velmi hospodárný a také naši řidiči jsou z jeho předností oproti konvenčním nákladním vozidlům nadšeni. Mezi tyto přednosti patří především tichá jízda, příjemné řízení a nepřetržitá dostupnost točivého momentu nebo zpětné získávání kinetické energie rekuperací,“ dodává Schmitt.

Datum zveřejnění

6.4.2021

Zdroj informací

Mercedes-Benz Trucks

Fotogalerie

Výběr jazyka

Autoopravář JUNIOR 2024

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2548 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál