Čisté nákladní automobily a metro pro auta

Čisté nákladní automobily a metro pro auta

Řízení nákladních vozidel podléhá, ​​stejně jako mnoho profesí, mýtům a stereotypům. Dálková přeprava má v pop kultuře zvláštní image - skvělé, obrovské stroje vypouštějící oblaka kouře a poháněné tetovanými chlapy, kteří hltají kávu z termosek při tom, jak táhnou dál nocí a čekají, až se objeví další město jako oáza.

Mnohé z toho je samozřejmě nesmysl. Předpisy EU například stanoví minimální dobu odpočinku řidičů nákladních vozidel, čímž vyvracejí představu, že řidič kamionu s kalnými očima sedí od soumraku do úsvitu za volantem, ovšem část o chlapech je pravdivá, protože ženy tvoří pouze 2 % evropských řidičů.

Nová studie naznačuje, že dokonce i představa monster chrlících oblaka kouře se možná chýlí ke konci. Technologie akumulátorů se údajně blíží bodu, který umožní vozidlům s elektrickým pohonem úspěšně konkurovat vozidlům na fosilní paliva. „Bod zvratu pro elektrická nákladní vozidla je na dohled. Technologie akumulátorů je velmi blízko prahu, díky němuž jsou elektrické nákladní vozy reálné a ekonomicky konkurenceschopné," tvrdí Björn Nykvist, hlavní autor studie a vedoucí výzkumný pracovník Stockholmského institutu pro životní prostředí.

Aby však nákladní automobily s elektrickým pohonem skutečně mohly konkurovat svým protějškům se vznětovými motory, bude na celém kontinentu zapotřebí mnohem hustší síť rychlonabíjecích míst. Nesystematičnost jejich výstavby a chybějící legislativa ze strany Evropské komise ovšem je terčem kritiky Sdružení evropských výrobců automobilů ACEA ale i Evropského účetního dvora ECA.

Silniční doprava: riziko pro trávníky?

Pozornost přitahují nejen motory nákladních vozidel. Diskutuje se také o pneumatikách, konkrétně co s nimi dělat jakmile dojedou na konec své cesty. V současnosti se velké množství pneumatik recykluje na gumovou drť, která se používá jako výplň umělých povrchů sportovišť. Pneumatikáři i recyklační průmysl tvrdí, že to je ten nejzelenější způsob, jak se se starými pneumatikami vypořádat.

Ovšem ekologičtí aktivisté chtějí použití gumové drtě zakázat. Varují, že částice ze syntetických hřišť se šíří do životního prostředí, kde mohou skončit v potravinách, které jíme, a ve vodě, kterou pijeme (alarmující studie z WWF zjistila, že lidé snědí až 5 g plastů týdně, tedy ekvivalent kreditní karty).

Představitelé průmyslů, která by toto omezení limitovalo, se brání tím, že opatření, jako je použití filtrů k zabránění vstupu drtě do kanalizace, jsou dostatečné k zastavení jejich šíření.

Neshoda nastává v okamžiku, když zákonodárci studují zprávu Evropské agentury pro chemické látky, tedy regulačního orgánu EU, která obsahuje několik možností řešení problému gumové výplně z pneumatik. Tato opatření sahají od úplného zákazu až po vylepšení preventivních opatření, tedy lobbování na obou stranách.

Letectví: hmotnost letadla záleží na označení Miss

Jak uvádí list Guardian, chyba překladu měla tento týden v Birminghamu málem vážné následky. Technická chyba označila letadlo o 1200 kg lehčí, než ve skutečnosti bylo, což způsobilo, že pilot při startu použil menší tah než by měl správně být.

Zdá se, že všichni cestující s označením Miss (slečna) byli označeni jako děti, a proto jim byla přidělena standardní hmotnost dítěte 35 kg, nikoli standardní hmotnost dospělých 69 kg. Důvodem nesprávného označení bylo, že rezervační systém byl naprogramován v nejmenované zemi, kde se označení Miss používá pouze pro děti, zatímco obecné označení pro ženy je Ms.

Z dalších zpráv zaujala informace agentury Reuters, že nízkonákladový dopravce Wizz Air nahradil svého provozního šéfa po úniku tajného záznamu, v němž podle všeho doporučil svému týmu aby v době útlumu kvůli Covid-19 propouštěl ty piloty, kteří byli často nemocní nebo kteří odmítli pracovat ve dnech ve dnech volna.

Evropská federace pracovníků v dopravě ETF označila chování vedení společnosti Wizz Air jako „zavrženíhodné“. „Pracoviště není diktatura, nemůžete jednoduše rozhodnout, že ti, kdo dělají, co jim bylo řečeno, zůstanou, a  ti, kteří ne, budou propuštěni. Obzvláště, když úsudek závisí na osobním vnímání jednotlivých manažerů,“ uvedl ve svém prohlášení vedoucí letectví ETF Eoin Coates.

V pondělí Evropská komise oznámila, že povolila Belgii pokračovat v poskytování státní podpory letištím ve frankofonním regionu Valonsko. Země umožňuje provozovatelům valonských letišť odložit platbu koncesních poplatků za rok 2021 ve výši přibližně 17,5 milionu eur.

Nahodil smyčku

Podnikatel a fanoušek twitteru Elon Musk vyzval média, aby si prohlédla jeho nejnovější nabídku jak změnit tvář dopravy v Las Vegas. The Loop (Smyčka - nezaměňovat s projektem Hyperloop) má uživatelům umožnit prohlédnout si vozy Tesla a posléze je přepravit tunely pod kongresovým centrem v Las Vegas tunelem dlouhým 2,5 km, zatímco po povrchu k tomu je potřeba 15 minut chůze.

Někteří komentátoři poté, co viděli akční záběry ze smyčky neprojevili moc velké nadšení a jiní přemýšleli o tom, že Musk vlastně vynalezl méně praktické a méně efektivní metro. Nicméně Muskovu společnost Boring Company neodradily ani posměšné komentáře na twitteru a pokračuje v realizaci svého cíle budovat složité sítě tunelů pod městy, o nichž tvrdí, že s jejich pomocí „zmírní jejich přetížení“ (kritici v reakci na to poukazují na snahu vyvolat poptávku).

Datum zveřejnění

17.4.2021

Zdroj informací

Euractiv

Výběr jazyka

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Page generated in 0.4602 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál