Zbavte motor karbonových úsad

Zbavte motor karbonových úsad

Spalovací motory aut nikdy nevyužijí 100 % paliva, které pohonným systémem prochází. Nedokonalým spalováním v něm pak vznikají uhlíkové (karbonové) úsady. Ty poté motor zanášejí a mohou významně zkrátit jeho životnost. Dekarbonizaci motoru lze provést mechanicky, tedy ručním vyčištěním příslušných součástek, i chemicky, kdy se rozpuštěné nánosy vypustí s olejem.

„Nejefektivněji se jich ale zbavíte dekarbonizací vodíkem, která je zároveň ekologická a šetrná vůči motoru. Provádí se pomocí speciální technologie, kdy se do sání motoru přidá směs vodíku a kyslíku v plynném skupenství. Díky obohacení směsi běžného paliva dochází ke zvýšení účinnosti spalování paliva a zároveň plyn uvnitř motoru chemicky reaguje s částicemi sazí, které následně odchází v plynném skupenství výfukovým potrubím,“ popisuje výhody tohoto typu údržby Martin Moravec, generální ředitel společnosti Sherlog SE, která vedle zabezpečení a monitoringu vozidel poskytuje i dekarbonizaci motorů vodíkem.

Dekarbonizace přispívá k prodloužení životnosti motoru, obnovuje funkci trysek a snižuje jeho hlučnost a vibrace, stejně jako redukuje kouřivost a emise. Z ekonomického hlediska také šetří nákladné a často měněné díly vozu a snižuje spotřebu paliva.

„Hlavně u vozidel firem a podnikatelů, které ročně najezdí desetitisíce kilometrů při velké zátěži, se jedná o velmi výrazný přínos. Jde přitom o rychlou proceduru v podstatě na počkání, a s cenami dle objemu motoru v jednotkách tisíc korun,“ říká Damir Duraković, generální ředitel nákupní aliance Axigon, která se zaměřuje na služby spojené s provozem firemních vozidel.

Redukovat vznik karbonových úsad a celkově podpořit dobrou kondici motoru lze i tankováním prémiových paliv, která jsou charakteristická obsahem celé škály aditiv. Zajišťují tak komplexní péči o motor a palivovou soustavu.

Prémiový benzin i nafta díky obsahu čisticích složek udržují v čistotě ventily, vstřikovače a spalovací prostor. Motor méně kouří, méně se zanáší filtr pevných částic i ventil EGR. V neposlední řadě se snižuje i spotřeba paliva. Speciální mazací přísady také výrazně snižují třecí ztráty. Přínosem je rovněž vyšší oktanové číslo benzínu nebo cetanové číslo nafty.

Datum zveřejnění

5.5.2021

Zdroj informací

Lukáš Pololáník

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

AutoWeek

AutoTablet

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.3302 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál