Servind

Elektrobus v Táboře

Elektrobus v Táboře

Společnost Comett Plus v Táboře už od roku 2006 provozuje autobusy na CNG. Nyní ve spolupráci se společnostmi E.on Energie a Scania otestoval v reálném provozu plně elektrický nízkopodlažní autobus Citywide.

„Zavedení plně elektrických autobusů do reálného provozu je logickým krokem ke snížení produkovaných emisí ve městech. Abychom byli schopni našim zákazníkům nabídnout profesionální řešení, vždy je nutné si takto vysokou investici vyzkoušet v reálném provozu. Se společností Scania se nám podařilo pro našeho partnera Comett Plus uskutečnit zapůjčení autobusu a nainstalovali jsme také potřebnou infrastrukturu do firemního areálu,“ říká vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie Martin Klíma.

Elektrický autobus v Táboře jezdil čtyři dny na běžné lince městské hromadné dopravy, kde Comett Plus už od roku 2019 využívá výhradně autobusy s pohonem CNG. Elektrobus Scania Citywide byl vybaven základní sestavou 8 sad akumulátorů o kapacitě 250 kWh, které umožňují při plném vytížení dojezd až 150 km na jedno nabití.

Technologie dobíjení byla pro pilotní provoz instalována přímo v depu společnosti Comett Plus a jednalo se o dobíjecí stanici od společnosti ABB o výkonu 50 kW. „Pilotní provoz nám dodal potřebná data a pro uvedení do standardního provozu máme jasnou představu o potřebných výkonech dobíjecích stanic, které podobné provozy budou potřebovat,“ doplňuje Martin Klíma.

„O využití elektrobusů v naší společnosti uvažujeme již delší dobu. Proto jsme rádi, že nám E.on a Scania vyšli vstříc a umožnili nám otestovat tuto technologii v ostrém provozu. Během testování jsme ujeli více než 650 km a ukázalo se, že elektrický autobus je pro tento typ dopravy vhodný. Samozřejmostí je vybudování potřebné infrastruktury, která zajistí provoz bez jakéhokoliv omezení. Jedna plně vytížená denní linka pro nás znamenala jedno dobíjení v depu, které jsme stihli během povinné přestávky,“ dodává ředitel divize autobusové dopravy společnosti Comett Plus Aleš Melich.

V momentě, kdy se elektrobusy začnou ve městech výrazně rozšiřovat, tak budou dobíjecí stanice představovat pro dopravce kritickou infrastrukturu. Proto je důležité volit pouze profesionální řešení. E.on je v tomto směru aktivní především v severských zemích, kde provozuje řadu podobných projektů. „Díky zkušenostem kolegů z více rozvinutých trhů nyní můžeme naše know-how poskytnout i našim zákazníkům v České republice,“ uzavírá Martin Klíma.

Pro všechny provozovatele autobusové dopravy je důležité, aby stát vypsal dotační výzvy na pořízení elektrobusů a na potřebnou infrastrukturu. Pokud se otevřou dotační možnosti pro elektrobusy, firmy budou investovat.

Datum zveřejnění

23.6.2021

Zdroj informací

E.on

Foto: E.on

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2534 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál