Servind

Nová generace elektrického pohonu nápravy

Nová generace elektrického pohonu nápravy

Na 13. ročníku konference Transmission Symposium China, který pořádá Čínská společnost automobilových konstruktérů SAE, společnost Vitesco Technologies poprvé vystavuje svou novou generaci vysoce integrovaného elektrického pohonu nápravy.

EMR4 (Electronics Motor Reducer) nabízí vysokou hustotu výkonu, kompaktní rozměry a nízkou hmotnost. Tato univerzální platforma je k dispozici ve výkonových verzích od 80 kW do 230 kW. Nová platforma staví na zkušenostech z vývoje a průmyslové výroby úspěšného systému EMR3 a předchozích modelů a vyznačuje se vysokou úrovní integrace, modularizace, škálovatelnosti a standardizace. Systém elektrického pohonu nápravy EMR3 si již zvolili výrobci více než dvaceti různých modelů vozidel.

Automobiloví výrobci z celého světa tedy mohou v rámci jednoho modelu nabízet různé výkonové varianty, aniž by při tom museli upravovat rozhraní či montážní body ve vozidle. Ve srovnání s platformou EMR3  je EMR4 ještě energeticky účinnější. Při stejném výkonu má o 25 % nižší hmotnost a je dále optimalizována z hlediska nákladů.

„Elektromobilita nabírá na obrátkách. Klíčem k podpoře tohoto megatrendu je vysoká účinnost a spolehlivost, jakož i cenová dostupnost vysoce výkonných elektrických pohonných systémů. S tím jsme u návrhu EMR4 počítali. Tato nová platforma pohonu náprav nabízí kombinaci výhod, které splňují a překračují požadavky výrobců vozidel na celém světě,“ uvedl výkonný viceprezident obchodní jednotky Electrification Technology společnosti Vitesco Technologies Thomas Stierle.

Platforma na podporu úspěšné elektrifikace po celém světě

Zavedení elektrifikace u mnoha nových značek, segmentů a modelů vozidel znamená pro automobilový průmysl obrovský úkol.

„Požadavkem trhu je co největší škálovatelnost elektrických pohonů a co nejvyšší účinnost. Platforma EMR4 těmto požadavkům dokonale vyhovuje,“ prohlásil vedoucí oddělení Product Management Axle Drives ve společnosti Vitesco Technologies Gunter Mühlberg.

Jde o již čtvrtou generaci vysoce integrovaného pohonného systému Electronics Motor Reducer společnosti Vitesco Technologies. Přestože už platforma EMR3 nastavila v oblasti hmotnosti, kompaktnosti a hustoty výkonu laťku hodně vysoko, EMR4 současnou třetí generaci v těchto parametrech ještě překonává. Přináší až o 5 % vyšší účinnost pohonu celé nápravy ve srovnání s předchozí generací, výrazně větší výkonnostní škálu v rozmezí 80 až 230 kW a výrazné snížení nákladů. „Je to výsledek soustavné optimalizace systému na úrovni detailů, která má jedinečně přínosný vliv na efektivitu pohonu nápravy,“ dodává Gunter Mühlberg.

„Čína je jednou z nejdynamičtějších zemí v oblasti inovací a elektrifikace. Proto jsme se rozhodli představit platformu EMR4 právě zde, na renomované konferenci Transmission Symposium China. EMR4 se bude vyrábět mimo jiné v Číně s využitím místní sítě dodavatelských partnerů,“ řekl vedoucí asijské divize obchodní jednotky Electrification Technology Changsong Yu.

Navržený proces umožní vyrábět všechny varianty platformy EMR4 na jedné výrobní lince. Nové pohonné jednotky bude místním i mezinárodním výrobcům automobilů dodávat výrobní závod v čínském Tchien-ťinu.

Datum zveřejnění

16.7.2021

Zdroj informací

Vitesco Technologies

Foto: Vitesco Technologies

Fotogalerie

Výběr jazyka

Autoopravář JUNIOR 2024

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3298 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál