Bosch zvyšuje bezpečnost

Bosch zvyšuje bezpečnost

Vozidla, která stále častěji přebírají úkoly řízení, jsou zásadní součástí mobility budoucnosti. Automatizované vozidlo musí mít všechny schopnosti, které člověk potřebuje k řízení auta: vnímat okolí, rozhodovat se, zrychlovat, brzdit a řídit. Společnost Bosch připravuje technickou cestu k automatizovanému řízení a díky asistenčním systémům řidiče položila základy pro všechny úrovně automatizace již v počátcích.

Vnímání okolí ve všech dopravních situacích

Technologie senzorů tvoří základ pro asistovanou a stále více automatizovanou jízdu. Vozidlo musí spolehlivě detekovat předměty, osoby a jiné dopravní prostředky, aby bylo možné bezpečně cestovat. Multifunkční kamera Bosch kombinuje klasické algoritmy zpracování obrazu s metodami umělé inteligence. Díky umělé inteligenci kamera rozumí tomu, co vidí, a interpretuje to. To umožňuje spolehlivé rozpoznávání objektů a dobré porozumění scéně. Kromě kamery, radaru a ultrazvuku vyvíjí Bosch také lidar s dlouhým dosahem, který se opírá o různé principy senzorů. Čím složitější je řidičský úkol, tím důležitější je jejich souhra.

Lokalizace pro přesné určení polohy

Automatizovaná vozidla musí vždy přesně vědět, kde se nacházejí. Bosch nabízí komplexní balíček hardwaru, softwaru a služeb pro vysoce přesnou vlastní lokalizaci. Senzor pohybu a polohy vozidla VMPS (Vehicle Motion and Position Sensor) využívá k určení přesné polohy signály satelitní navigace. Doplňuje je údaji z korekční služby a informacemi ze snímačů úhlu natočení volantu a otáček kol. Cloudová mapová služba Bosch road signature využívá data z radarových a video senzorů a údaje o pohybu vozidel k vytváření dalších vrstev map s vysokým rozlišením. V současné době sbírají v Evropě informace pro tento účel vozy Volkswagen Golf 8.

Redundantní brzdové a řídicí systémy pro bezpečné a energeticky úsporné jízdní manévry

Dva jsou lepší než jeden - to platí zejména pro funkce související s bezpečností v automatizovaném řízení. Například elektrické řízení Bosch nabízí dodatečnou bezpečnost díky vícenásobnému redundantnímu systému. V případě poruchy stále zůstává zajištěno minimálně 50 % asistence elektrického posilovače řízení.

Bosch také navrhuje své brzdové systémy s redundancí. V případě poruchy elektromechanického posilovače brzd iBooster nebo elektronického stabilizačního programu ESP může vozidlo zabrzdit jiná součást. Integrovaný brzdový systém Power Brake, který kombinuje funkci posilovače brzd a ESP, je podpořen druhou brzdovou jednotkou. To je nezbytné zejména pro automatizované řízení. Kromě toho regenerativní brzdové systémy Bosch řidiči umožňují nepozorovaně, a tedy pohodlně přepínat mezi generátorovým a třecím brzděním, takže brzdná energie může být při každém brzdění přeměněna zpět na energii elektrickou a vrácena zpět do akumulátoru.

Služby pro automatizovanou jízdu

Prediktivní služby společnosti Bosch pro sledování stavu vozovky informují o potenciálních nebezpečích dlouho předtím, než dojde ke kritické situaci. V reálném čase poskytují informace o okolních podmínkách a rizicích, jako je aquaplaning, náledí nebo sníh. Automatizovaná vozidla tak mohou správně předvídat stav vozovky, přizpůsobit jízdu podmínkám, zvolit jinou trasu nebo dokonce požádat řidiče, aby převzal řízení.

Datum zveřejnění

16.8.2021

Zdroj informací

Bosch

Foto: Bosch

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

AutoWeek

AutoTablet

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.4777 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál