Servind

Continental představil „zelenou“ pneumatiku

Continental představil „zelenou“ pneumatiku

Společnost Continental na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představila udržitelnou pneumatiku. Conti Green Concept se skládá z více než 50 % z obnovitelných a recyklovaných materiálů. Lehká koncepční pneumatika také zajišťuje prodloužení životnosti díky obnovitelnému běhounu.

Podíl obnovitelných surovin použitých v konceptu Conti Green je 35 %. Mezi použité biomateriály patří přírodní kaučuk z pampelišek, silikát z popela slupek rýže a různé rostlinné oleje a pryskyřice, které významně snižují podíl materiálů na bázi ropy. V Green Concept je navíc použito 17 % recyklovaných materiálů. Kromě recyklované oceli a sazí používá společnost Continental poprvé v kostře pneumatiky polyester z recyklovaných PET lahví.

Pneumatika Conti Green Concept by měla mít valivý odpor o čtvrtinu nižší než třída A. V přepočtu na elektromobil to podle výpočtů Continentalu znamená až o 6 % větší dojezd.

„Odpad je pro nás surovinou zítřka, protože v oběhové ekonomice vidíme vzor pro budoucnost. Naše ambice je jasná: nejpozději do roku 2050 chceme ve spolupráci s našimi partnery a dodavateli propojit celý životní cyklus produktu s procesem výroby a ekologického získávání zdrojů,“ říká vedoucí oddělení udržitelnosti společnosti Continental Claus Petschick.

Recyklované PET lahve do výroby pneumatik

Společnost Continental bude od roku 2022 při výrobě pneumatik používat opětovně zpracovaný polyester, získaný z recyklovaných plastových lahví. Nové, trvale udržitelné polyesterové vlákno se získá z polyethylentereftalátových (PET) lahví mechanickým zpracováním a použije se při výrobě kostry pneumatiky. Může zcela nahradit tradiční polyester.

Ve spolupráci se společností OTIZ - Oriental Industries (Suzhou), specialistou na vlákna a producentem textilií, vyvinul Continental speciální technologii na recyklaci PET lahví bez chemických zásahů. Našel tak řešení pro zajištění funkčnosti polyesterového vlákna i při vysokém mechanickém namáhání pneumatiky. V průběhu tzv. upcyklace (zhodnocování) se PET láhev promění na PET materiál. Během recyklačního procesu se láhve třídí, odstraní se uzávěry a nakonec se mechanicky čistí. Po mechanickém rozkouskování se roztaví a přemění na granulát. Následuje polymerace v pevném stavu a zpracování modifikovaným předením. „Náš proces výroby nám umožňuje získávat z PET lahví polyesterová vlákna na výrobu pneumatik bez jakéhokoli procesu polymerace monomerů,“ konstatuje vedoucí Oddělení výzkumu a vývoje společnosti OTIZ Derren Huang.

Laboratorní zkoušky i testy ukázaly, že vlákna ze sekundárních surovin mají stejně dobré vlastnosti jako dosud používaná vlákna. Mají stejnou kvalitu jako nový PET materiál, jsou stejně stabilní a vhodné pro výrobu pneumatik díky jejich pevnosti v tahu, odolnosti a tepelné stálosti. Běžný PET se již dlouho používá jako materiál na výrobu pneumatik, protože si zachovává svůj tvar i při vysoké zátěži a teplotě. Použití recyklovaného PET materiálu šetří zdroje používané při výrobě plášťů. Běžná pneumatika pro osobní auto v současnosti obsahuje 400 g polyesterových vláken. V budoucnu se může při výrobě pneumatik na jedno vozidlo použít více než 60 recyklovaných PET lahví.

Datum zveřejnění

21.9.2021

Zdroj informací

Continental

Kresba: Continental

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2462 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál