Hospodárná a trvale udržitelná jízda do budoucnosti

Hospodárná a trvale udržitelná jízda do budoucnosti

Společnost Mercedes-Benz Trucks v rámci akce Shaping the Now and Next 2021 představila aktuální i budoucí koncepty vozidel spolu se službami a řešeními, které vytvoří pro zákazníky vysokou přidanou hodnotu. Mercedes-Benz Trucks dokazuje svými produkty, technologiemi a službami své ambice nabízet dopravcům optimální nákladní vozidla jak s konvenčními, tak i s elektrifikovanými pohony podle jejich požadavků.

Přechod na elektrický pohon

Mercedes-Benz Trucks do roku 2039 ve svém portfoliu pro Evropu kompletně přejde na elektricky poháněná nákladní vozidla.

Karin Radströmová, členka představenstva Daimler Truck AG, odpovědná za divizi Mercedes-Benz Trucks, uvedla: „V divizi Mercedes-Benz Trucks intenzivně pracujeme na tom, aby měla silniční nákladní doprava neutrální bilanci lokálních emisí CO2. V roce 2030 chceme v Evropě prodávat více elektricky poháněných nákladních vozidel než neelektrických. K dosažení tak náročného cíle nevede ideální cesta založená na jednom perfektním řešení. S ohledem na mnoho různých způsobů používání nákladních vozidel máme dvojí strategii - vyvíjíme nákladní vozidla s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů nebo z vodíkových palivových článků. Ale čeká nás ještě mnohem více překážek - jak v oblasti infrastruktury, tak i z hlediska spolehlivých legislativních rámcových podmínek.“

„V okrajových segmentech bude spalovací motor pravděpodobně ještě dlouho žít, ale pokud jde o masovou výrobu, poslední nákladní vůz se vznětovým motorem bude v Evropě postaven někdy mezi lety 2030 a 2040. Nepovažuji ale stanovení obecného data ukončení jejich produkce za účelné. Přibližně třetinu nákladních vozidel tvoří speciální vozidla, která často najezdí jen několik kilometrů. A například ve vozidlech pro úklid ulic v podvozku není prostor pro uložení velkého akumulátoru. Podobné je to s vozidly na staveništích,“ řekl šéf Daimler Truck Martin Daum.

Pomoc dopravcům

Vzhledem k energetické transformaci v silniční nákladní dopravě stojí dopravci stále častěji před otázkou, jaká technologie pohonu je pro ně s ohledem na jejich požadavky optimální. Je to stále ještě klasické nákladní vozidlo s pohonem na naftu? Nebo již kompletně elektrifikované nákladní vozidlo? Rozhodnutí se musí dobře promyslet na základě důkladných kalkulací, které zahrnují celou dobu používání. Investice do nákladního vozidla se musí koneckonců vyplatit.

O to důležitější je proto mít výrobce na své straně v roli partnera, jako je tomu v případě společnosti Mercedes-Benz Trucks. Ta pro všechny způsoby využití nabízí velmi hospodárná vozidla. Mercedes-Benz Trucks aktivně pomáhá provozovatelům vozových parků a kromě vozidel poskytuje také služby a řešení přinášející zákazníkům nejvyšší možný užitek v každodenním provozu na silnicích. Efektivitu při používání elektrifikovaných nákladních vozidel zvyšuje komplexní poradenství spolu s přínosy strategických partnerství v oblastech integrace nových vozidel do vozových parků, nabíjecí infrastruktury nebo připojení k elektrické síti.

Široké portfolio vozidel pro rozmanité požadavky zákazníků

Co se týká vozidel, Mercedes-Benz Trucks nedávno představil dvě novinky v segmentu vozidel s klasickými vznětovými motory Actros F a Actros L, jimiž dokáže v současnosti nejlepším možným způsobem uspokojovat individuální požadavky zákazníků na funkčnost a nákladovou efektivitu na jedné straně i na mimořádnou exkluzivitu a nejvyšší komfort řidiče na straně druhé. Zatímco Actros F byl koncipován s ohledem na efektivní náklady a funkčnost, Actros L stanovuje nová měřítka v prémiovém segmentu nákladních vozidel pro dálkovou dopravu

S již kompletně elektrifikovaným pohonem a neutrální bilancí lokálních emisí CO2 se prezentuje eActros pro těžkou rozvážkovou dopravu, který byl představen v červnu 2021 a od října 2021 se bude sériově vyrábět ve Wörthu. To samé platí pro eEconic pro komunální dopravu, který bude následovat ve druhé polovině roku 2022.

V roce 2024 bude podle plánů připraven pro sériovou výrobu eActros LongHaul s dojezdem 500 km. V roce 2027 budou zákazníkům předána první sériově vyrobená vozidla GenH2 Truck s pohonem napájeným z palivových článků na vodík s dojezdem až 1000 km. Obě vozidla umožní provoz s neutrální bilancí lokálních emisí CO2 i v silniční dálkové nákladní dopravě.

V závislosti na individuálních provozních podmínkách zákazníků se elektricky poháněná nákladní vozidla napájená z akumulátorů nebo vodíkových palivových článků vzájemně doplňují. Čím lehčí je náklad a kratší vzdálenost, tím spíše se vyplatí akumulátory. Naopak čím těžší náklad a delší vzdálenost, tím vhodnější jsou jako zdroj elektrické energie palivové články.

Mercedes-Benz Trucks důsledně realizuje svou vizi jízdy pokud možno bez nehod nejmodernějšími asistenčními systémy, mezi něž patří asistent nouzového brzdění s rozpoznáváním chodců, asistent pro odbočování s aktivní funkcí brzdění nebo Active Drive Assist pro částečně automatizovanou jízdu.

Také výrobu nákladních aut zasáhl nedostatek polovodičů

Celosvětová nedostatek čipů v automobilovém průmyslu, který přetrvává měsíce, zanechal také své stopy v divizi nákladních vozidel skupiny Daimler Trucks a obchod s kamiony. „V prvním a druhém čtvrtletí se nám dařilo situaci zvládat, ale třetí čtvrtletí už je těžší. Bojujeme za každý vyrobený kamion,“ řekla Karen Radströmová.

Datum zveřejnění

27.9.2021

Zdroj informací

Mercedes-Benz Trucks

Foto: Mercedes-Benz Trucks

Fotogalerie

Výběr jazyka

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Page generated in 0.3507 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál