Servind

Elektrobus Škoda E’City pro Prahu

Elektrobus Škoda E’City pro Prahu

Nový elektrobus pro Prahu Škoda E’City představily společnosti DPP a Škoda Transportation na 10. ročníku veletrhu CzechBus. Jedná se o zbrusu nový model elektrobusu z dílny skupiny Škoda Transportation.

Praha bude prvním městem, kde bude jezdit moderní a ekologický elektrobus Škoda E’City, který neprodukuje emise CO2 a dalších škodlivých látek. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si objednal flotilu celkem 14 vozidel a plánuje je nasazovat především na linky č. 154 a 213.

Škoda E’City nabízí unikátní řešení s dvoupólovým dobíjením a galvanicky izolovaným nabíječem na voze. Prakticky to znamená to, že v průběhu dne, když je vůz v provozu, se pomocí pantografu jeho trakční akumulátor opakovaně nabíjí ze stávající infrastruktury pro tramvajové či do budoucna plánované trolejbusové vedení.

DPP má infrastrukturu pro tento typ dobíjení již připravenou na konečných zastávkách Strašnická a Želivského. Nabíjení zde bude probíhat po dobu 15-30 minut, čímž bude doplněna část celkové kapacity akumulátoru, což umožní vozidlu absolvovat další okruh na lince. Výhodou tohoto řešení je ideální kontrola energetické bilance vozu a hlavně nízké náklady na dobíjecí infrastrukturu. Elektrobusy vybavené tímto typem dobíjení mají delší denní dojezd a vyšší flexibilitu v nasazování na různé tratě. Praha navíc od skupiny Škody Transportation získá pokročilý energetický managementem celé flotily vozidel, což umožní ekonomicky efektivní nabíjení baterií a prodlouží jejich životnost.

Technické informace o elektrobusu Škoda E‘City

Nový elektrobus pro DPP je typu Standard (Sd) pro městské linky. Má délku 12 m a jeho konstrukční rychlost je 80 km/h. Svou technickou specifikací splňuje nové standardy kvality PID. E’City je plně nízkopodlažní bezemisní vozidlo s akumulátory, které má na jedno nabití garantovaný dojezd více než 100 km po celou dobu navržené životnosti akumulátorů včetně vytápění nebo chlazeni interiéru.

Nabíjecí výkon je až 150 kW a nabíjení probíhá pomocí dvoupólového pantografu umístěného na vozidle a on-board galvanicky izolovaného nabíječe přímo ze sítě 600 V/750 V DC. Je také možné využít možnost nabíjení plug-in přes noc v depu ze zásuvky. Klimatizace i vytápění jsou také řešeny čistě elektricky. Kabina řidiče je z důvodu vyšších bezpečnostních požadavků uzavřená.

„Jedná se o první dodávku elektrobusů, kterou realizujeme ve spolupráci s naší sesterskou společnosti Temsa, která byla v tomto případě našim subdodavatelem. Pro existující řešení, které používá naše sesterská společnost pro vlastní vozidla, jsme na základě poznatků z předchozích společných projektů navrhli specifické úpravy. V Turecku tak proběhla výroba karoserie na základě naší specifikace. K tomu jsme přidali to nejlepší z naší výroby - kompletní elektrovýzbroj včetně akumulátorů a pantografu. Celou montáž a kompletní zkoušky vozu zajistili v naší plzeňské továrně. Díky této spolupráci vznikl ideální dopravní prostředek pro městskou hromadnou dopravu,“ popisuje Zdeněk Majer, Senior Viceprezident pro Obchod skupiny Škoda Transportation.

Základní technické údaje elektrobusu Škoda E’City:

Výrobce: Škoda Electric a. s.

Délka: 12,095 m

Šířka: 2,55 m

Výška: 3,3 m

Rozvor: 5805 mm

Celková maximální hmotnost: 19 000 kg

Maximální rychlost: 80 km/h

Počet dveří: 3 dvoukřídlé

Nástupní výška: 32 cm

Celkový počet sedadel: min. 28 (z toho 2 sklopná)

Celkový počet cestujících: 69

Deklarovaná životnost: min. 12 let

Výkon motoru: 160 kW

Nabíjecí výkon rychlého nabíjení: až 150 kW

Záložní plug-in nabíjení: vozidlo je vybaveno standardizovanou nabíjecí zásuvkou typu CCS 2.

Ve vozidle je prostor pro dva kočárky nebo vozíčkáře a místa vyhrazená pro osoby se sníženou schopností pohybu. Elektrobus je vybaven moderním informačním a odbavovacím systémem včetně automatického počítání cestujících a zařízení pro nevidomé. Nechybí ani kamerový systém pro bezpečnost cestujících.

Datum zveřejnění

24.11.2021

Zdroj informací

Škoda Transportation

Foto: Škoda Transportation

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.1889 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál