Servind

Nové úsporné motory Renault Trucks

Nové úsporné motory Renault Trucks

Renault Trucks v roce 2021 zásadně inovoval své řady T, T High, C a K v oblasti designu, jízdního komfortu a pohodlí ve voze. Nyní Renault Trucks vybavuje své modelové řady T, T High, C a K novými 11 l a 13 l motory Euro 6 Step E. Motory DE11 a DE13 v kombinaci s novými pokročilými technologiemi, jako je Turbo Compound, a specializovanými službami mohou snížit spotřebu až o 10 % ve srovnání s předchozí generací motorů Renault Trucks.

Pro co nejúčinnější spalování jsou motory DE11 a DE13 vybaveny nově tvarovanými patentovanými písty s takzvaným „vlnovým“ efektem, který zlepšuje spalování a účinnost tím, že směřuje tepelnou energii do spalovacího prostoru. Díky tomuto řešení je i lépe využíván kyslík dodávaný do palivové směsi. Nové motory jsou rovněž vybaveny vstřikovači paliva se zvýšenou přesností, které jsou zároveň přizpůsobeny inovovanému systému spalování.

Pro zvýšení účinnosti se Renault Trucks zaměřil na snížení třecích ztrát. Byly přepracovány ojnice, písty a klikový hřídel včetně optimalizace systému odvětrávání směsi plynů a olejové mlhy. Bylo také vyvinuto nové výkonné turbodmychadlo s novými kuličkovými ložisky se zlepšenou dobou odezvy a olejové čerpadlo s proměnným průtokem to vše v kombinaci s olejem s nízkou viskozitou. V neposlední řadě se Renault Trucks rozhodl pro další optimalizaci systému následného zpracování výfukových plynů a novou řídicí jednotku motoru.

Pro dosažení optimálního výkonu mohou být vozidla Renault Trucks T, T High a C vybavena motorem DE13 TC s technologií Turbo Compound, která přináší výraznou úsporu paliva bez vlivu na přepravní rychlost nebo ovladatelnost vozidla. Přídavná turbína systému Turbo Compound, umístěná za turbodmychadlem, přeměňuje zbytkovou energii obsaženou ve výfukových plynech na mechanickou energii, kterou přenáší zpět na klikový hřídel ve formě zvýšení točivého momentu motoru. Turbo Compound tak umožňuje dosáhnout vyšší točivý moment při nižších otáčkách. Na dálnici, při tempomatu a při jízdě do kopce tak lze udržovat konstantní otáčky bez nutnosti podřazování.

Vozidla jsou vybavena převodovkou Optidriver nové generace, která má nový řídicí software s výpočtovými mechanismy řazení a nový ovladač spojky pro plynulejší, a ještě rychlejší změnu převodových stupňů.

Pro dosažení větších úspor paliva zvolil Renault Trucks řešení Smart Torque Control, které maximalizuje dobu strávenou v zóně s nejlepší účinností motoru bez vlivu na komfort ovládání vozidla.

Renault Trucks dále pokračuje ve vylepšování prediktivního tempomatu Optivision, který využívá topografii vozovky k optimalizaci řazení a zvýšení úspory paliva. Rovněž nabízí řešení, která podporují dopravce ve snaze sledovat a zlepšovat spotřebu paliva a emisí CO2 jejich vozového parku. Software pro správu vozového parku Optifleet (modul Check) sleduje spotřebu paliva každého vozidla a analyzuje styl jízdy s cílem určit oblast, kde je možné spotřebu zlepšit.

Renault Trucks nabízí také kompletní školicí program o zásadách hospodárné jízdy, aby pomohl svým zákazníkům udržet spotřebu paliva pod kontrolou.

Datum zveřejnění

7.12.2021

Zdroj informací

Renault Trucks

Foto: Renault Trucks

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.1773 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál