Od začátku roku do srpna prodalo Direct auto 2729 vozů značky Škoda, čímž zvýšilo svůj podíl na celkovém prodeji značky na 5,04 % oproti loňským 4,46 %. Ještě výraznější posun nastal u značky Volkswagen, kde podíl vzrostl z 6,20 % na 7,56 % při 949 prodaných vozech. Stabilní vývoj zaznamenaly také značky Fiat a Mazda, u Fiatu dosáhl podíl 8,85 %, u Mazdy 2,29 %. Celkové prodeje nových vozů všech značek od Direct auto pak rostly o 24 % na 3786 vozů.
Podle údajů Svazu dovozců automobilů trh v České republice byl za období leden až srpen znamenán meziroční růst o 4,75 %.
„Díky naší komplexní nabídce služeb od prodeje nového vozu, přes jeho servis až po výkup stávajících vozů, se nám i nadále daří získávat nové firemní zákazníky. Těmto klientům umíme poradit s výběrem značky, modelu i s vhodnou formou financování. A zároveň jsme se více zaměřili i na retailové zákazníky atraktivní nabídkou skladových vozidel, možností předváděcích jízd i novým Direct auto Operákem,“ říká Jan Kloud, ředitel prodeje nových vozů Direct auto.
Rozdíl mezi firmami a retailem
Direct auto reaguje také na měnící se zákaznické preference. „Firemní zákazníci více plánují a pro ně jsou důležité například dodací lhůty a cenová stabilita. Zde jsme schopni spolu s klienty plánovat objednávky v návaznosti na výrobní termíny a vozy pořizovat za maximálně výhodných podmínek,“ uvádí Kloud.
U retailových klientů je vidět rostoucí zájem o operativní leasing s preferencí rychlého odběru ze skladu. „Na to jsme reagovali nabídkou Direct auto Operáku. Rovněž akční modely, například oslava 130 let značky Škoda či speciální edice Volkswagen People, přinášejí výrazná zvýhodnění pro zákazníky. U obou skupin pak sledujeme vyšší zájem o plug in hybridní verze či elektrické modely, které se stávají běžnou alternativou ke spalovacím variantám,“ dodává Kloud.
29.09. 2025
Direct auto
Foto: Direct auto