BILSTEIN umožňuje přestavbu originálních vzduchových nebo ABC systémů odpružení na systémy odpružení s ocelovými pružinami pro Mercedes-Benz W220 a C215.
Moderní klasické vozy jsou u mnoha motoristů ve stále větší oblibě. Je to jistě i proto, že ve srovnání s „opravdovými“ veterány jsou finančně stále ještě poměrně dostupné. Radost z relativně nízké ceny se však může rychle změnit naopak ve finanční starosti, pokud vůz začne vyžadovat nákladné opravy. Zejména u technicky sofistikovaných modelů, jako jsou různé verze Mercedes-Benz třídy S, mohou nezbytné opravy rychle vyústit v citelnou finanční újmu.
Řada z těchto modelů byla v době jejich výroby (1998–2005) vybavována vzduchovým odpružením nebo odpružením typu nebo ABC (Active Body Control). Na konci své technické životnosti je ovšem vzduchové odpružení (Airmatic) náchylné k únikům a k poškození kompresoru. Jeho opravy jsou sice technicky zvládnutelné, často však v praxi narazí na špatnou dostupnost originálních náhradních dílů.
Ještě daleko kritičtější je situace u systémů odpružení ABC, které byly navrženy tak, aby potlačovaly pohyb karoserie při zrychlování, brzdění nebo rychlém projíždění zatáčkami. Jako složitý elektrohydraulický systém mají sklon ke ztrátě hydraulického oleje a k častým elektronickým poruchám v řídicím systému.
Poškození má vliv na bezpečnost a může vést k poruše vozidla nebo i k odebrání jeho technické způsobilosti při pravidelné kontrole na STK. Vedle modelové řady W220 se to týká i varianty kupé CL C215 postavené na stejné platformě, která se z výroby dodávala výhradně s odpružením ABC.
S-Class W220 a CL-Class C215 nyní díky R-Customs a BILSTEIN s ocelovými pružinami
Společnosti BILSTEIN a R-Customs ve spolupráci s programem BILSTEIN Customisation Programme (KSW) vyvinuly řešení opravy s vynikajícím poměrem cena/výkon: komponenty vzduchového nebo ABC odpružení jsou při něm nahrazeny ocelovým odpružením nebo mechanickými komponentami.
R-Customs nabízí kompletní sady na přestavbu pro verze Airmatic nebo ABC. Vedle kompletního odpružení BILSTEIN B12, které bylo speciálně upraveno pro modely W220 a C215, obsahuje verze ABC také mechanické stabilizátory (radiální tyče) a spojovací tyče. Obě sady obsahují také deaktivační moduly pro palubní elektronický systém.
Přestavbové sady nabízejí nejen trvanlivou a nákladově výhodnou alternativu opravy, ale poskytují i další výhody, které jsou pro milovníky moderních klasických automobilů obzvláště důležité:
- Přestavba odpovídá standardu modelů třídy S s ocelovým odpružením v té době. jejich vůz se tak přemění na „originální ocelový“ model, což mu v budoucnu například umožní získat v Německu registrační značku historických vozidel H. Komfort a jízdní vlastnosti jsou na úrovni třídy S v době výroby.
- Certifikát dílů umožňuje bezproblémový zápis do dokladů vozidla.
- Garance dlouhodobého zachování hodnoty a potenciálu pro další prodej vozu, protože jsou v něm použity pouze komponenty v originální kvalitě a v budoucnu nebude nutné provádět drahé opravy jeho odpružení.
Dostupnost a rozsah prací
Přestavbu modelů W220 a C215 na novou „ocelovou třídu“ umožňují přestavbové sady, které lze objednávat u společnosti R-Customs: https://r-customs.onepage.me/mercedes-abc
Jsou vhodné pro následující modely:
Mercedes-Benz W220: S350, S420, S500, S550, S600, S55 AMG
Mercedes-Benz C215: CL500, CL550, CL 600, CL55 AMG
Přestavba Airmatic
- Doba práce zhruba čtyři hodiny, plus seřízení geometrie kol
- Výměna vzduchových pružin za kompletní odpružení BILSTEIN B12
- Připojení deaktivačního modulu k řídicí jednotce Airmatic
Přestavba ABC
- Doba práce zhruba devět až deset hodin, plus seřízení geometrie kol
- Demontáž vedení ABC a ventilových jednotek
- Výměna servo čerpadla
- Výměna pružinových vzpěr a hydraulických válců za kompletní odpružení BILSTEIN B12.
- Připojení deaktivačního modulu k řídicí jednotce ABC.
- Instalace servo vedení k novému čerpadlu bez napětí.
Přestavbu by měl provádět pouze specializovaný servis nebo osoba s odpovídajícími zkušenostmi.
15.10. 2025
Bilstein
Foto: Mercedes-Benz