Servind

Jak hravě zvládat paralelní diagnostiku, aneb “Elektrika jako voda”

Jak hravě zvládat paralelní diagnostiku, aneb “Elektrika jako voda”

“Lokalizace závady” je až druhým krokem v diagnostice. Myslíme jí přímou a konkrétní příčinu, nikoliv jen to, že se nachází v systému třeba škrtící klapky. Za tím, že se škrtící klapka nehýbe, nebo se hýbe špatně, nemusí stát vada v ní samé, nýbrž mimo ní, např. vada v ovládacích vedeních, konektorech, nebo v řídící jednotce, či dokonce může být na vině úplně jiný komponent nebo příkladně i mechanický problém, jako netěsnost v sání.

To lze prověřit přímým měřením na komponentech. Takové “lokalizační” měření osciloskopem však má svá přesná pravidla, která jsou jiná (!!!), než u měření tím samým osciloskopem, použitým při záznamu hodnot do “multitestu”.

Zatímco u multitestu jsme se připojovali jen na samotný signál, u lokalizačního měření se připojujeme na všechny kontakty prověřovaných komponent. Pravidla jsou naprosto jednoduchá, vše porovnáváme v námi vymyšleném projektu založeném na principu “Elektrika jako voda”. Pochopit, jak se chová elektrika, má šanci každý, kdo si někdy hrál s vodou, zaléval zahradu hadicí, nebo ze života ví, co voda dovede a jak se chová.

Už z letitých zkušeností víme, že statickým měřením napětí nebo proudu (multimetrem) zjistíme ani ne pětinu informací, co zjistíme osciloskopem. Zapomeňte na používání multimetru! Při diagnostice moderních elektronicky řízených systémů je multimetr skutečně zavrženíhodná ztráta času. Hodí tak maximálně na 5% úkonů v autoopravně. Z křivek přečtete hned několik informací najednou, dokonce mechanické problémy motoru. To s multimetrem nikdy nedokážete!

Osnova:

  • Zdroj napětí a význam zásad a pravidel zapojení elektroniky ve vozidle.
  • Základní rozdělení způsobu na lokalizační měření napětí a proudů.
  • Rozdíly v lokalizaci přerušení a zkratů u spotřebičů a u snímačů.
  • Prověřování ztráta na vodičích referenčního napětí, kostry a signálního vedení.
  • Správné zaznamenávání pulzně modulovaných proudových signálů.
  • Posuzování dynamiky a rušivých znaků signálů a analýza tendencí křivek (lze sledovat i závady mechanického charakteru).
  • Metody, triky a tipy v lokalizačních měřeních.
  • “Simulace” jako významná pomůcka při hledání závad.

Přihláška

Termín a místo konání

11. září 2019 (středa)

ISŠA BRNO
Křižíkova 106/15
612 00 Brno - Královo Pole

ihr-tech.cz

Cena

3 400,- Kč bez DPH (21%)

Pořadatel

IHR Technika s.r.o.
Boleslavská 902
293 06 Kosmonosy

Lucie Volfová
Tel.:
317 471 905
Email:
lucie.volfova@ihr-tech.cz

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2678 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál