“Lokalizace závady” je až druhým krokem v diagnostice. Myslíme jí přímou a konkrétní příčinu, nikoliv jen to, že se nachází v systému třeba škrtící klapky. Za tím, že se škrtící klapka nehýbe, nebo se hýbe špatně, nemusí stát vada v ní samé, nýbrž mimo ní, např. vada v ovládacích vedeních, konektorech, nebo v řídící jednotce, či dokonce může být na vině úplně jiný komponent nebo příkladně i mechanický problém, jako netěsnost v sání.
To lze prověřit přímým měřením na komponentech. Takové “lokalizační” měření osciloskopem však má svá přesná pravidla, která jsou jiná (!!!), než u měření tím samým osciloskopem, použitým při záznamu hodnot do “multitestu”.
Zatímco u multitestu jsme se připojovali jen na samotný signál, u lokalizačního měření se připojujeme na všechny kontakty prověřovaných komponent. Pravidla jsou naprosto jednoduchá, vše porovnáváme v námi vymyšleném projektu založeném na principu “Elektrika jako voda”. Pochopit, jak se chová elektrika, má šanci každý, kdo si někdy hrál s vodou, zaléval zahradu hadicí, nebo ze života ví, co voda dovede a jak se chová.
Už z letitých zkušeností víme, že statickým měřením napětí nebo proudu (multimetrem) zjistíme ani ne pětinu informací, co zjistíme osciloskopem. Zapomeňte na používání multimetru! Při diagnostice moderních elektronicky řízených systémů je multimetr skutečně zavrženíhodná ztráta času. Hodí tak maximálně na 5% úkonů v autoopravně. Z křivek přečtete hned několik informací najednou, dokonce mechanické problémy motoru. To s multimetrem nikdy nedokážete!
3 400,- Kč bez DPH (21%)
IHR Technika s.r.o.
Boleslavská 902
293 06 Kosmonosy
Lucie Volfová
Tel.: 317 471 905
Email: lucie.volfova@ihr-tech.cz