Výroba pneumatik v Žatci roste

Výroba pneumatik v Žatci roste

Před více než rokem vznikl v těsné blízkosti u Žatce jeden z nejmodernějších závodů na výrobu pneumatik na světě s téměř plně automatizovanou výrobou. Pro jihokorejskou společnost Nexen Tire je prvním na evropském kontinentě. Jaký byl pro firmu uplynulý rok a jaké má plány v době, která otřásla tuzemskou i evropskou ekonomikou?

Nexen spustil zkušební provoz českého závodu v dubnu 2019 a v srpnu stejného roku jej slavnostně otevřel. Podle výrobního manažera Michala Štubňi se od té doby podařilo firmě vytvořit základnu, díky níž dnes může reagovat na poptávku klientů v celé Evropě mnohem rychleji a pružněji. Do doby než vznikl závod u Žatce a Nexen v Evropě nevyráběl bylo zajištění dodávek produktů mnohem složitější. Dnes z českého závodu míří pneumatiky takřka do celé Evropy - kromě Německa nebo Francie také do Velké Británie, Polska, Řecka nebo Itálie.

Závod překvapí velmi čistou a tichou výrobou. Firma sází především na automatizaci. Precizní rozmístění výrobních zařízení, dopravní i skladová logistika jsou důvodem, proč se český závod Nexenu řadí mezi nejmodernější na světě Výroba pneumatiky od smíchání směsi a pogumování pásu materiálu až po vulkanizaci a uskladnění výsledného produktu zde probíhá bez zásahu lidské ruky. Člověk se pneumatiky fyzicky dotkne až ve fázi vizuální kontroly.

Autonomní přepravníky LGV (Laser Guided Vehicle) převážejí materiál mezi jednotlivými procesy bez zásahu operátora. Mají plně elektrický pohon, a pokud se blíží vybití jejich akumulátoru, samy se dojedou nabít.

Součástí závodu je také plně automatizovaný sklad vysoký téměř 50 m, který pojme až 360 000 pneumatik a denně jich naskladnit a vyskladnit až 17 000 kusů. Každá pneumatika je před uložením do skladu opatřena čárovým kódem, díky němuž je možné přesně vyskladnit dané typy pneumatik dle přání zákazníka. Právě pokročilé automatizované procesy výrobu závodu maximálně zefektivňují, zrychlují a zkvalitňují.

Ačkoli se závod rozběhl teprve před rokem a půl, již nyní vyrábí 15 000 pneumatik denně, ale ambice jsou ještě vyšší. Cílem továrny je dále navyšovat výrobní kapacitu, která se po druhé fázi výstavby závodu ještě zdvojnásobí. Zároveň chce Nexen zvýšit a celkově zlepšit dostupnost svých výrobků na celém evropském kontinentu.

Cílem společnosti je, aby pneumatiky s logem Nexen byly součástí originální výbavy světových automobilek. Od ledna tohoto roku začal Nexen ze svého českého závodu dodávat pneumatiky na první výbavu automobilů Hyundai. Plášti Nexen N'Fera Primus jsou přímo z výroby osazeny vozy Hyundai Tucson IV. generace.

Továrna Nexenu u Žatce se postupně stane základnou pro produkci, výzkum a vývoj nových technologií na výrobu pneumatik a závod by měl postupně vyexpedovat až 11 milionu pneumatik ročně.

Datum zveřejnění

13.4.2021

Zdroj informací

Nexen

Fotogalerie

Výběr jazyka

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Page generated in 0.406 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál