Sedm německých společností z odvětví logistiky, výroby a maloobchodu zařadí do svých vozových parků 27 nákladních vozidel Xcient Fuel Cell. K jejich financování přispěje dotační program německého spolkového ministerstva digitalizace a dopravy pro ekologická užitková vozidla.
Hyundai po úspěšném vstupu na trh v Německu využije tuto příležitost k dalšímu rozšíření svého podnikání na evropském trhu užitkových vozidel.
Dotace vozidel s alternativními systémy pohonu
Německé spolkové ministerstvo pro digitalizaci a dopravu v srpnu 2021 po schválení Evropskou komisí zveřejnilo směrnice pro financování užitkových vozidel s alternativními systémy pohonu. Dotační program je určen pro elektricky poháněná vozidla napájená z akumulátorů, palivových článků nebo trolejí, příslušnou infrastrukturu plnicích a nabíjecích stanic a související studie praktické uskutečnitelnosti. Na nákup ekologických užitkových vozidel bude mít německé spolkové ministerstvo pro digitalizaci a dopravu k dispozici do roku 2024 rozpočet 1,6 miliardy eur.
Sedm německých zákazníků společnosti Hyundai Motor již podalo žádosti o financování, které byly německým ministerstvem pro digitalizaci a dopravu úspěšně schváleny, což potvrzuje konkurenceschopnost nákladních vozidel Xcient Fuel Cell.
Společnost Hyundai Hydrogen Mobility Germany
Společnosti Hyundai Motor a H2 Energy založily firmu Hyundai Hydrogen Mobility Germany (HHMG), která bude aktivně rozvíjet obchodní činnost po vstupu na trh užitkových vozidel s vodíkovým pohonem v Německu. HHMG vybuduje vodíkový ekosystém a bude mít na starosti prodej vozidel, provozování vodíkových plnicích stanic, zajišťování servisních služeb pro zákazníky a uzavírání speciálních automobilových partnerství. HHMG také plánuje aktivní účast ve druhé vlně dotačního programu, jejíž spuštění je plánováno na druhou polovinu letošního roku.
Specifikace Xcient Fuel Cell
Hyundai Xcient Fuel Cell pro německé zákazníky budou vybavena systémem palivových článků na vodík o výkonu 180 kW, který je složen ze dvou sad palivových článků, z nichž každá poskytuje výkon 90 kW. Sedm velkých nádrží pojme celkem 31 kg vodíku. Odolnost systému a celková hospodárnost vozidla jsou přizpůsobeny požadavkům provozovatelů flotil užitkových vozidel. Kompletní naplnění nádrží vodíkem zabere v závislosti na venkovní teplotě 8 až 20 minut.
Dalším zdrojem elektrické energie jsou tři sady akumulátorů s kapacitou 72 kWh. Předpokládaný maximální dojezd bez doplňování vodíku je 400 km.
Trakční elektromotor má nejvyšší výkon 350 kW a maximální točivý moment 2237 N.m.
Xcient Fuel Cell, uvedený společností Hyundai Motor na trh v roce 2020, je celosvětově prvním velkosériově vyráběným těžkým nákladním vozidlem s elektrickým pohonem na vodík. Ve Švýcarsku společnost Hyundai Motor již uvedla do provozu 47 vozidel, která do konce června 2022 ujela dohromady více než čtyři miliony kilometrů.
05.09.2022
Hyundai
Foto: Hyundai