Každá nová technologie či inovace stávajících moderních systémů v automobilech posouvá hranici bezpečnosti o stupeň výš. Autoservisy se musí s novými technologiemi průběžně seznamovat a připravovat se na to, až vozidla vybavená nejmodernějšími systémy na servis nebo opravu přijedou.
„K zavádění nejmodernějších systémů ovlivňujících aktivní a pasivní bezpečnost, jakož i komfort řízení vozidla, dochází prakticky nepřetržitě. Je to kontinuální proces,” říká technický poradce značky ProfiAuto Lubomír Kroužílek a dodává: „Pokud jsou tyto systémy dostatečně odzkoušeny a otestovány, jsou vždy pro řidiče motorových vozidel přínosem. Otázkou je, jak to bude s činností těchto systémů v delším časovém horizontu.”
Ukázkovým příkladem je modernizace světlometů. Standardem jsou stále halogenové žárovky. Xenonové výbojky jsou za zenitem a stále více se prosazuje technologie LED, jejíž největší výhodou je možnost programování a přizpůsobování novým trendům ve spojení s kamerami, tzv. Matrix. Autoservisy se musí s novými technologiemi seznamovat, aby byly připraveny, až vozidla vybavená nejmodernějšími technologiemi přijedou.
„Vzhledem k jiným způsobům seřizování LED světel, je třeba mít neustále přehled o způsobech seřizování a nastavení. Proto ProfiAuto připravuje pro své mechaniky speciální školení přímo ve školícím středisku společnosti Hella, která vyvíjí a vyrábí osvětlovací techniku a elektroniku pro automobilový průmysl,” uvádí na příkladu Lubomír Kroužílek.
Systémy, které byly před několika lety novinkou, jsou dnes běžnou součástí vozidel i střední třídy a mechanici se musí naučit jak fungování těchto systémů, tak jejich opravy a servis. Síť ProfiAuto pořádá pro zapojené autoservisy průběžná školení, aby byli automechanici schopni provádět servisní úkony na nejvyšší úrovni podle metodiky dané výrobci vozidel.
16.5.2018
ProfiAuto