Německý specialista pro oleje a aditiva LIQUI MOLY má nového šéfa pro stále důležitější oblast exportu: Salvatoreho Coniglioho (50). Doposud byl zástupcem šéfa exportu. „Náš kurz internacionalizace budeme dále posilovat“, oznámil.
Na svém domácím trhu v Německu má LIQUI MOLY již tak silnou pozici, že růst tam lze již jen po malých krocích. O to důležitější jsou exportní obchody, které již dnes představují více než polovinu prodejů. „Chceme úspěšný německý model přenést do dalších zemí“, říká Salvatore Coniglio. To vyžaduje, aby byl v každé zemi co nejširší výběr z asi 4 000 produktů z oblasti automobilové chemie. A to znamená, že k více než 120 exportním trhům přibydou další země.
Salvatore Coniglio přišel do společnosti LIQUI MOLY v roce 2001 a více než deset let působil na pozici zástupce šéfa exportu. Ve své nové pozici nahrazuje jednatele Ernsta Prosta. Prost převzal dočasně vedení exportu v roce 2016.
„Salvatore Coniglio zná společnost nazpaměť“, říká jednatel Ernst Prost. „Je tím správným člověkem, který bude společnost LIQUI MOLY směřovat k mezinárodnímu úspěchu a pomůže jí obstát v konkurenci s mnohem většími ropnými společnostmi.“
„Naše možnosti jsou v podstatě neomezené“
Na svém domácím trhu v Německu je společnost LIQUI MOLY považována za nejlepší značku pro oleje a má významný podíl na trhu. Společnost chce tento úspěch zopakovat i v zahraničí. Nový šéf exportu Salvatore Coniglio vysvětluje, jak by to mělo fungovat a jak se automobilový trh v oblasti následných produktů v současnosti mění.
Jak vypadá prodejní model společnosti LIQUI MOLY v oblasti exportu?
Salvatore Coniglio: „Velmi úspěšně spolupracujeme s místními dovozci. Ti svůj trh a jeho zvláštnosti znají nejlépe. Tato lokální znalost je mimořádně užitečná. Na rozdíl od jiných značek, které v oblasti marketingu a prodejů svým partnerům uštědřují velmi těsný korzet, poskytujeme našim dovozcům naprosto záměrně velkou volnost. Pouze v Severní Americe, na Pyrenejském poloostrově a v Jihoafrické republice se o prodeje staráme sami.“
Jak se mění mezinárodní prodeje?
Salvatore Coniglio: „Mezinárodní obchodní skupiny se stávají stále důležitějšími. To nám hraje do karet, protože s nimi již mnoho let úzce spolupracujeme. Kromě toho pozorujeme ve velkoobchodě výrazný proces koncentrace. Společnosti LKQ a Genuine Parts Company jsou jen dvěma nejvíce prominentními jmény. To vše vede k postupujícímu zániku obchodních hranic. Národní státy jako oddělené prodejní regiony již nemají takový význam, jak tomu bylo před deseti lety. To má dopad na výběr sortimentu i cenovou politiku.“
Vše roste a i většina konkurentů jsou nadnárodní společnosti. Jak se může relativně malá společnost jako LIQUI MOLY vůbec prosadit?
Salvatore Coniglio: „Jak mohl David vyhrát nad Goliášem? Velikost sama o sobě není vše. Snažíme se být lepší než ostatní: mít lepší služby, větší flexibilitu, více individuálních konceptů. V LIQUI MOLY nedostanete jen motorové oleje a aditiva made in Germany, ale navíc kompletní produktový a marketingový balíček služeb. To je ta přidaná hodnota, kvůli které se mnoho zákazníků rozhodne pro nás.“
Jak by měl další růst exportů vypadat?
Salvatore Coniglio: „Rusko je tradičně naším nejdůležitějším vývozním trhem. Tam jsme se zavedli již velmi dobře. Samozřejmě se pro další růst zaměřujeme na země s největším prodejním potenciálem. Z globálního pohledu se jedná o USA, Čínu a Indii, které nám nabízejí obrovské příležitosti. V Evropě chceme výrazně růst v Itálii, ve Velké Británii a ve Španělsku. Půjdeme ale také do malých zemí, kterých si konkurence někdy příliš nevšímá. Například do Seychel nebo do Nové Kaledonie. Chceme sortiment produktů nabízených v jednotlivých zemích výrazně rozšířit. A kromě našeho nejdůležitějšího pilíře, automobilové oblasti, chceme dobýt také sektor s motocykly, užitnými vozy a loďařství. Celkově existuje tolik příležitostí, že naše možnosti jsou v podstatě neomezené.“
26.7.2018
LIQUI MOLY