Nový Ford Focus těží z vyspělých asistenčních technologií a konstrukčních inovací, které společně zaručují vysokou úroveň pasivní i aktivní bezpečnosti.
Nový Focus patří k prvním automobilům, které organizace Euro NCAP testovala podle nové, přísnější metodiky. Přesto získal maximálně možných pět hvězdiček. Navíc organizace Euro NCAP nedávno vyzdvihla přínos technologií, které usnadňují jízdu a pomáhají předcházet nehodám, popřípadě alespoň zmírnit jejich následky.
Focus byl vyvíjen s pomocí nového zkušebního zařízení v Kolíně nad Rýnem, do něhož Ford investoval 15,5 milionu eur (v přepočtu více než 400 mil. Kč).
„Nic pro nás není důležitější než bezpečnost našich zákazníků. Ve Fordu jsme přesvědčeni, že nabízet inteligentní automobily s technikou, která pomáhá řidičům zamezit rizikovým situacím, je zrovna tak významné jako vyvíjet robustní vozy, jež ochrání posádku v případě nehody,“ řekl Helmut Reder, ředitel výrobních řad segmentů B a C ve Ford of Europe.
Nový Ford Focus nabízí širší paletu pokročilých asistenčních technologií než jakýkoliv dosavadní model značky Ford. Pracují na bázi tří radarů, dvou kamer a dvanácti ultrazvukových senzorů. Patří k nim:
Organizace Euro NCAP dospěla ke zjištění, že nový Focus dosahuje vhodného kompromisu dvou vzájemně protichůdných požadavků – podpory řidiče a ponechání pocitu plné kontroly nad vozem. Stalo se tak v souvislosti s historicky první akcí Euro NCAP, zaměřenou na posuzování systémů automatizované jízdy, která se nedávno konala v Německu.
Organizace Euro NCAP udělila Focusu vysoké bodové ohodnocení za ochranu dospělých cestujících i dětí. Za zkoušky, jež simulují boční střet mezi dvěma vozy a čelní střet s částečným překrytím, obdržel nový Focus maximálně možný počet bodů.
Focus dále disponuje vyspělým elektronickým stabilizačním systémem, vyvinutým Fordem ve vlastní režii, a novým elektrickým posilovačem brzd (u vybraných verzí). Výsledkem je zkrácení brzdné dráhy z rychlosti 100 km/h až o jeden metr.
Nový Focus se stal prvním modelem značky Ford, optimalizovaným s využitím nového zkušebního zařízení v technickém středisku značky v Merkenichu.
Zařízení bylo dokončeno začátkem roku 2018. Umožňuje přesnější a flexibilnější optimalizaci výkonu zádržných systémů.
Denně zde lze vykonat až čtyři bariérové zkoušky. Hydraulicky poháněná soustava uvede testovanou karoserii do pohybu hnací silou 250 tun. Vznikne tím přetížení odpovídající až osmdesátinásobku tíhového zemského zrychlení, k jakému dochází při skutečných dopravních nehodách.
Vysokorychlostní kamery se snímkovací frekvencí tisíc snímků za sekundu umožňují inženýrům detailně zkoumat výkon airbagů i zádržných systémů v sedadlech. Testovací figuríny nejnovější generace poskytují údaje ze sedmdesáti vysoce citlivých snímačů, rozmístěných na anatomicky klíčových místech. Jen v hlavě se například nachází 15 akcelerometrů.
Nový Focus se již prodává jako pětidveřový hatchback a prostorné kombi. Vedle tradičních stupňů výbavy Trend a Titanium jsou v nabídce také sportovně stylizovaný Focus ST-Line a luxusní Focus Vignale. Ještě v průběhu letošního roku se k nim přidá crossover Focus Active. Tuzemský trh ho nabízí již za 369 990 Kč včetně pětileté záruky.
22.11.2018
Ford