Servind

Češi se naučili nakupovat ojetá auta on-line

Češi se naučili nakupovat ojetá auta on-line

Je to rok, co se poprvé uzavřely prodejny ojetých vozů z důvodu protipandemických opatření. Prodejci museli urychleně najít nový způsob prodeje a zákazníci se učili nakupovat on-line. Ještě před rokem nepředstavitelná koupě vozu přes internet, je dnes již rutinou. Zatímco v první vlně pandemie prodalo AAA Auto v České republice 1700 aut, ve druhé to bylo již 2500 a v nynější třetí zatím 7500.

„Když se naše provozovny poprvé před rokem uzavřely a my jsme prakticky ze dne na den spustili on-line prodej, nečekali jsme, že tak rychle zdomácní a lidé ho přijmou jako běžný způsob nákupu. Přestože prodeje nejsou zdaleka na takové úrovni, jak by tomu bylo za běžné situace, prodáváme již na sto automobilů denně. Letos jsme tak již na 76 % loňských prodejů před lockdownem,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA Auto. Celkem se v rámci skupiny přes internet prodalo v České republice a na Slovensku již téměř 16 000 automobilů.

Lidé si mohou vozy, o něž mají zájem, vybrat na internetových stránkách www.aaaauto.cz a on-line si je zarezervovat. V Call centru si na zelené lince 800 110 800 následně domluví místo a čas předání automobilu - doma nebo tam, kde se jim to nejvíce hodí. Vydesinfikovaný vůz na místo přistaví prodejce s ochrannými prostředky.

„Již na samotném počátku pandemie koronaviru jsme spustili napříč celou společností soubor ochranných opatření, díky kterým chráníme naše zaměstnance i zákazníky před nákazou. Pro desinfekci vozů jsme nakoupili nové technologie a zpřísnili procesy tak, aby auta byla zcela bezpečná. Výhodou on-line nákupu vozu je nejen rychlost celého procesu, ale také to, že v případě nespokojenosti můžete vůz do dvou týdnů od koupě vrátit,“ řekla Topolová.

Poslední rok přinesl spoustu změn. Nejen že se lidé museli za poslední rok naučit kupovat automobily on-line, ale změnily se i jejich preference při výběru. Češi vyhledávají převážně větší automobily. Proto 30 % prodeje v AAA Auto představují kombi.

„Karoserie kombi se stala v loňském roce díky potřebě většího zavazadlového prostoru častější volbou našich zákazníků. Na druhém místě se ještě drží hatchbacky s 27 %, ale očekáváme, že SUV je v průběhu roku dohoní, ne-li předhoní. Již nyní si SUV pořizuje skoro čtvrtina zákazníků, vloni touto dobou to bylo necelých 20 %,“ vysvětlila Karolína Topolová.

Datum zveřejnění

16.3.2021

Zdroj informací

AAA Auto/Aures Holdings

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.1963 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál