Servind

Nadměrné přepravy zpestřením logistické praxe

Nadměrné přepravy zpestřením logistické praxe

„Gebrüder Weiss řeší každoročně vyšší stovky přeprav, které jsou svými rozměry, hmotností nebo charakterem neobvyklé a pro naše kolegy jsou vždy profesní výzvou, která je zároveň i určitým zpestřením jejich obvyklé činnosti,“ říká Jan ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss ČR Kodada.

Výstavba vodní elektrárny - Stardalen, Norsko

Pro rakouské klienty Gebrüder Weiss loni na jaře k přepravil komponenty malé vodní elektrárny. Do norského Stardalenu byly potupně převezeny součásti z Rakouska, Španělska a Turecka za použití kombinace silniční, námořní a trajektové dopravy.

„Největší náklady měly rozměry 5,55 x 4,00 x 3,25 m a jejich hmotnost dosahovala 46 000 kg. V tomto konkrétním případě se jako nejnáročnější ukázala mimořádně členitá morfologie terénu na území Norska. Všechny nástrahy velmi malých přístavů, úzkých silnic i strmých hor se však podařilo překonat a všechny komponenty vodní elektrárny dorazily v pořádku a včas na místo určení,“ uvádí Jan Kodada.

Závod s časem na cestě z Přerova do Antverp

Mimořádnou zásilku si vzal Gebrüder Weiss na starost v okamžiku, kdy se ukázalo, že v důsledku změny rozměrů došlo na poslední chvíli k uvíznutí nákladu v Přerově v České republice. „Klient se na nás obrátil v situaci, kdy se neúspěšně snažil najít způsob, jak přesunout dva kusy nákladu do Antverp k nalodění a další přepravě do Chile. První z jednotek měla rozměry 12,00 x 4,60 x 4,30 m a hmotnost 5 t, druhá měla hmotnost dokonce 15 t a rozměry 10,50 x 5,50 x 4,20 m. Pro přepravu takového nákladu po německých a belgických silnicích je potřeba zvláštní povolení. K tomu ale s ohledem na termín vyplutí lodi z antverpského přístavu, nezbýval dostatek času,” vysvětluje Jan Kodada. Gebrüder Weiss proto zvolil netradiční cestu a namísto kratší pozemní cesty do Antverp se rozhodl odvézt náklad do Gdaňsku, na lodi RORO jej přepravit do Belgie a v rámci antverpského přístavu jej přesunout k nakládce do příslušného plavidla na pontonu.

„Díky našemu pružnému a vskutku nestandardnímu řešení jsme dokázali dopravit náklad do Antverp včas, dokonce s rezervou 24 hodin před uzávěrkou nakládky zaoceánské lodi do Chile,” konstatuje Jan Kodada.

Nový most pro Oslo

„Pro našeho klienta, kterým je strojírenský závod v Rumunsku, jsme realizovali transport ocelového mostu přímo do centra norské metropole. S délkou 39 m a hmotností 72 t se přímý převoz po příliš úzkých cestách v norském přístavu ukázal jako nereálný,” vysvětluje Jan Kodada. Po vylodění mostu z námořní lodi v Oslu proto Gebrüder Weiss pro finální fázi přepravy zajistil plovoucí jeřáb, který náklad vyzvednul a přepravil jej přímo na místo jeho instalace poblíž budovy Norské státní opery a baletu v Oslu.

„Využití plovoucího pontonového jeřábu nám umožnilo překonat místo, které bylo pro celou operaci kritické,“ dodává Kodada.

Stěhování obydlí z Dubaje do Constanty

Další rumunský zákazník loni na podzim u Gebrüder Weiss objednal přestěhování ubytovacího zařízení z průmyslové zóny v Dubaji přes přístav Jebel Ali do Constanty v Rumunsku. „Mezi těmito dvěma destinacemi neexistuje přímé nákladní lodní spojení nákladní oceánská služba. Proto bylo nezbytné zajistit kontejnerové plavidlo z Jebel Ali do Istanbulu, kde byl náklad o rozměrech 22,50 x 6,70 x 5,20 m a hmotnosti 56 t překládán na loď mířící do přístavu v Constantě. Právě rozměry a hmotnost nákladu byly výzvou pro bezpečnou překládku a doruční zásilky na její konečnou destinaci poblíž důležitého rumunského přístavu,” vypráví Jan Kodada.

Silniční přeprava Švédsko - Srbsko

Pro klienta z Číny zajišťoval Gebrüder Weiss převoz dvojice kolových nakladačů Caterpillar z výrobního závodu ve Švédsku do největšího evropského měděného dolu poblíž města Bor v Srbsku. „S ohledem na rozměry obou strojů bylo nutné cestovat v noci, navíc po celé trase transportu s policejním doprovodem. Přestože každý z nakladačů má hmotnost bezmála 52 t a jeho rozměry jsou 11,43 x 3,97 x 4,17 m, nečinila tato zakázka našim zkušeným kolegům žádné mimořádné obtíže,“ uvádí Kodada.

Transport hydraulického lisu z Číny

Další výjimečnou přepravní zakázkou Gebrüder Weiss byl přesun hydraulického lisu s hmotností 80 000 kg. Toto zařízení bylo potřeba vyzvednout v Šanghaji, s využitím plavidla RORO jej odvézt do německého Bremehavenu a odtud po silnici do Rumunska. „Tento o poznání složitější způsob kombinující lodní přepravu se silniční jsme zvolili zejména pro její spolehlivost a vyšší rychlost ve srovnání s námořním transportem break bulk zásilek přes Černé moře. Tato konkrétní úspěšně provedená zakázka se stala základem další spolupráce. Pro stejného klienta jsme v následujícím období přepravili v součtu 2000 tun dalšího nákladu,“ uvádí Jan Kodada.

Datum zveřejnění

17.3.2021

Zdroj informací

Gebrüder Weiss

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3091 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál