Iveco doplňuje řadu těžkých nákladních vozidel Iveco Way o nový terénní vůz pro nejtěžší úkoly v nejextrémnějších podmínkách, který zaujímá místo modelu Trakker. Iveco tak přináší kompletní přepracovanou řadu pro terénní úkoly, v rámci které nabízí nové modely Iveco T-Way a Iveco X-Way.
Iveco T-Way uvádí novou automatizovanou převodovku Hi-Tronix s funkcemi vyvinutými speciálně pro mobilitu v terénu. Nové zadní kotoučové brzdy, odolný systém zadního odpružení pro tandemové nápravy, nižší pohotovostní hmotnost a funkce, jako je systém Hi-Traction spolu se špičkovou konektivitou, digitálními službami a komfortní kabinou, přispívají k mimořádné efektivitě.
Iveco T-Way po svých předchůdcích zdědilo robustnost podvozku s rámem z vysoce odolné oceli. Přední náprava má maximální nosnost až 9 t. Redukce náboje na zadní nápravě je standardem pro maximalizaci pevnosti a výkonu. Nový systém těžkého zadního odpružení pro tandemové nápravy optimalizuje hmotnost vozidla a zlepšuje jeho výkon v terénu.
Iveco T-Way přináší výkon potřebný pro trakci a pomocný pohon se spolehlivým a účinným motorem Iveco Cursor 13, který dosahuje výkon až 375 kW (510 k). U odlehčených konfigurací s nižší hmotností se dodává také s motorem Cursor 9.
Motory jsou spřaženy s osvědčenou 12- nebo 16stupňovou automatizovanou převodovkou Hi-Tronix, která nově disponuje funkcemi určenými speciálně pro jízdu v terénu. Mezi ně patří asistent rozjezdu do kopce Hill Holder, houpací režim Rocking mode, který pomáhá obnovit trakci v kluzkých podmínkách, a plazivý režim Creep mode pro velmi nízké otáčky při volnoběhu. Na silničních úsecích zvyšuje účinnost převodovky systém Iveco Hi-Cruise zahrnující prediktivní řazení, prediktivní tempomat a funkci Eco-roll, která při jízdě z kopce využívá setrvačnost vozidla.
Iveco T-Way nabízí nové řešení úspory paliva pro úkoly, které vyžadují přiřaditelný pohon všech kol: hydrostatický pohon Hi-Traction pro tuhé a kloubové modely 6×4. Funguje při rychlosti do 25 km/h a v případě potřeby se automaticky spíná a poskytuje dodatečnou hydraulickou trakci předních kol. Ve srovnání s mechanickým řešením výrazně snižuje spotřebu paliva a zvyšuje užitečného zatížení. Pohotovostní hmotnost se v porovnání s modelem Trakker snížila o 325 kg díky nové konstrukci tandemové výztuže na zadních nápravách.
Iveco T-Way je vybaveno konektivitou prostřednictvím standardně dodávaného Connectivity Boxu. Systém poskytuje telediagnostiku a prediktivní údržbu. Dále umožňuje správcům vozového parku průběžně na dálku sledovat výkon každého vozidla a zajistit jeho maximální efektivitu. Neustále se rozšiřující portfolio služeb Iveco ON s podporou konektivity je zaměřeno na maximalizaci produktivity a životnosti vozidel i na minimalizaci neplánovaných odstávek.
Kabina Iveco T-Way má stejný design jako řada Iveco Way. Dodává se ve dvou verzích - s krátkou kabinou AD a dlouhou AT se standardní nebo vysokou střechou. Vozidlo je navrženo tak, aby zajišťovalo maximální ochranu řidiče. Bezpečnostní prvky vysoce přesahují požadavky na schválení typu. Nový brzdový systém je standardně vybaven systémem EBS, u modelů PWD jsou k dispozici kotoučové brzdy a pro celou řadu se dodávají nové pokročilé asistenční systémy ADAS.
Iveco T-Way se díky své flexibilitě stane vyhledávaným vozidlem pro karosáře. Dodává se v tuhé i kloubové verzi, takže z hlediska pohonu nabízí nejvíc variant na trhu: částečný pohon kol u tuhých a kloubových modelů 6×4 i tuhých modelů 8×4 a pohon všech kol u tuhých a kloubových modelů 4×4 a 6×6 i u tuhých verzí 8×8. Řada s pohonem všech kol byla rozšířena o modely s novými rozvory 4 m, 4,2 m a 4,5 m, které mohou přepravovat speciální náklady bez úpravy podvozku.
Nová elektrická a elektronická architektura Hi-Mux je plně kompatibilní s nejnovější generací řídicích systémů. Nová řada pomocných pohonů zahrnuje nový, vysoce výkonný sendvičový pomocný pohon PTO, který dosahuje točivého momentu až 2300 N.m.
10.5.2021
Iveco