Servind

Co je potřebné nemusí být drahé

Co je potřebné nemusí být drahé

Renault Express Van není lacinou verzí nové generace modelu Kangoo Van ani pokračovatelem jeho předchozí generace. Navazuje sice na Dacii Dokker Van, protože vychází ze stejné filosofie cenově dostupného pracovního nástroje, ale po stránce výbavy jde mnohem dál, a to nejen sjednocením vzhledu s novou generací modelu Kangoo.

Přináší velký využitelný prostor a nosnost, slušné a hospodárné motory, komfort podle současných kritérií a vybavení, které nevynechává nic, co by bylo požadováno. Není to tedy vozidlo s omezenou výbavou, ale dobře promyšlený automobil, který nabízí vše potřebné určená zejména pro podnikatele a řemeslníky usilující o co nejlepší poměr cena/výkon a vynikající celkové provozní náklady (TCO).

Prostorná a praktická dodávka

Renault Express Van je praktická a úsporná malá dodávka s délkou 439 cm. S pevnou přepážkou má nákladový prostor užitečnou délku 191 cm. Tu lze prodloužit na 236 cm se sklopeným sedadlem spolujezdce a sklopenou variabilní přepážkou (nadstandardní výbava). Express Van má objem nákladového prostoru 3,3 m³ resp. 3,7 m³. Boční posuvné dveře jsou se 716 mm největší v segmentu, zadními dveře jsou křídlové, dělené v poměru 2/3 - 1/3. Užitečné zatížení je 650 kg s turbodieselem resp. až 780 kg s motorem 1,3 TCe. Nákladový prostor je vybaven šesti otočnými oky na zemi a čtyřmi na stranách, LED osvětlením a zásuvkou 12 V. K dispozici je pogumovaná podlaha nákladového prostoru, úložné prostory do posuvných dveří, dřevěná protiskluzová podlaha nebo ochrana stěn.

Sedadla jsou pohodlná, ale také velmi bytelná a odolná, testovaná na velké zatížení u vozidel pracujících v rozvážkových službách. Nový Express Van nabízí tři úrovně multimediálního vybavení: rádio Connect R&Go nebo multimediální systém Renault Easy Link s 8“ dotykovým displejem ve dvou verzích - se zobrazením chytrého telefonu nebo též s navigací. V interiéru jsou tři zásuvky USB a tři zásuvky 12 V. Úložné prostory mají rekordní celkový objem 48 l, z toho 22 l v přihrádce nad hlavami.

Hospodárné motory

Na výběr jsou zážehový motor 1,3 TCe 100 FAP s výkonem 75 kW a točivým momentem 200 N.m a vznětový 1,5 Blue dCi ve verzích 75 k (55 kW/220 N.m) a 95 k (70 kW/240 N.m). Všechny se dodávají s šestirychlostní přímo řeznou převodovkou a v cyklu WLTP vykazují kombinovanou  spotřebu 6,7 l benzinu/100 km (152 g CO2/km) resp. 5,1 l nafty/100 km (133 g CO2/km). Navíc lze zvolit pohonnou jednotku Ecoleader Diesel 1,5 Blue dCi 75 s omezením rychlosti na 100 km/h, což umožňuje snížit spotřebu paliva o 0,5 l/100 km.

Systém Rear View Assist využívá kameru umístěnou nad zadními dveřmi pro sledování dění za vozidlem. Pohled je převeden na 5“ displej na místě vnitřního zpětného zrcátka. Pro zvýšení bezpečnosti je zde i zpětné zrcátko Wideview pro hlídání mrtvého úhlu umístěné ve sluneční cloně na straně spolujezdce.

Express Van je vybaven asistentem rozjezdu do kopce, který je spojen s ESC, stejně jako stabilizace přívěsu. V nabídce je i funkce Extended Grip zlepšující v kombinaci s celoročními pneumatikami záběrové schopnosti při rozjíždění a na měkkém podkladu se špatnou přilnavostí (na stavbách, v tvrdém písku, na sněhu, na vlhké půdě atd.) až do rychlosti 50 km/h.

Příznivá cena i náklady

Renault Express Van se nabízí jen s karoserií furgon (skříňová dodávka), ale je legislativně připraven i pro realizaci speciálních nástaveb, například dílenských nebo chladírenských.

Cenová nabídka začíná na 290 000 Kč bez DPH. Servisní interval je 30 000 km resp. dva roky. Zájemci o vůz a jeho majitelé mohou využívat zázemí sítě specialistů na užitkové vozy Renault Pro+.

Renault Express Van se vyrábí v závodě Renaultu v Tangeru v Maroku.

Datum zveřejnění

21.5.2021

Zdroj informací

Vladimír Rybecký, Renault

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3218 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál