Volkswagen Užitkové vozy a Argo AI zahajují zkušební provoz autonomních vozidel úrovně 4 s kombinací senzorů využívajících lidar a radary a kamerové systémy. Prvním uživatelem vozidla ID.Buzz AD bude služba mobility MOIA, která spustí jeho komerční využití od roku 2025.
Ve skupině VW je za budoucí oblast autonomního řízení zodpovědná divize užitkových vozidel. Značka Volkswagen Užitkové vozy založila pro vývoj autonomní jízdy samostatnou obchodní oblast a získala podíl v americké společnosti Argo AI, která vyvíjí systém pro autonomní jízdu SDS (Self-Driving System). Volkswagen Užitkové vozy v rámci tohoto projektu vyvíjí systémy autonomní jízdy úrovně 4 u vozidel pro přepravu osob i nákladu.
Technici Volkswagenu Užitkové vozy společně s odborníky z Argo AI vybavili první prototyp připravovaného elektrického minibusu ID.Buzz potřebnou technologií. V současné době se na mnichovském letišti připravuje první německé testovací zóna. První prototyp, vytvořený na základě připravovaného elektricky poháněného minivanu ID.Buzz, zde bude od léta jezdit autonomně. Jedná se o milník mezinárodní spolupráce koncernu Volkswagen.
Volba ID.Buzz jako prvního zkušebního objektu je logická, protože pro autonomní řízení na úrovni 4 jsou předurčena lehká užitková vozidla, která se používají pro kyvadlovou dopravu ve městech, stejně jako pro poskytovatele dopravních služeb jako je MOIA. Důvod je jasný: jde o peníze. Ty lze dramaticky ušetřit použitím rozvážkových vozidel a shuttlů bez řidičů, kteří představují až 50 % provozních nákladů.
Deklarovaný cíl je nabídnout službu autonomního sdružování jízd s ID.Buzz pro přepravu osob v rámci dopravní služby MOIA a doručovací služby od roku 2025 v Hamburku.
26.5.2021
Volkswagen Užitkové vozy