Servind

Optifuel Lab 3 snižuje spotřebu o 12,5 %

Optifuel Lab 3 snižuje spotřebu o 12,5 %

Renault Trucks představil výsledky provozních testů svého laboratorního vozidla pro dálkovou přepravu Optifuel Lab 3. To dosáhlo 12,5% snížení spotřeby paliva ve srovnání se standardní jízdní soupravou tahač - návěs. Tento výsledek byl dosažen optimalizací aerodynamiky celé jízdní soupravy, pohonné soustavy, pneumatik a integrací prediktivní funkce asistence hospodárné jízdy a řízené spotřeby energie vozidla.

Renault Trucks pokračuje ve výzkumu zaměřeném na zlepšení energetické účinnosti svých nákladních vozidel. Projekt FALCON (Flexible and Aerodynamic Truck for Low Consumption), který byl zahájen v roce 2017, si stanovil za cíl snížit spotřebu o 13 % u celé jízdní soupravy tahače a návěsu. Tento projekt, v rámci kterého spojilo své síly konsorcium partnerů v čele se značkou Renault Trucks a dále společnosti Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, BeNomad, Styl'Monde, Polyrim, Enogia, IFPEN, École Centrale de Lyon (LMFA) a IFSTTAR, dnešní Univerzita Gustava Eiffela, vybrala francouzská investiční banka BPI France, na základě výzvy k předložení projektů 23. Meziresortního fondu FUI, pro financování z veřejných zdrojů.

V rámci tohoto projektu vzniklo laboratorní vozidlo Optifuel Lab 3. Po 18 měsících vývoje, 6 měsících testů na uzavřených okruzích a v reálném provozu a 15 500 km se Renault Trucks podařilo potvrdit své předpoklady. Výrobce zaznamenal o 12,5 % nižší spotřebu paliva ve srovnání se standardním vozidlem Renault Trucks řady T s připojeným návěsem. To představuje úsporu 3,75 l paliva a 9,8 kg CO2 na 100 km.

Inženýři značky Renault Trucks použili zkušební cyklus, který statisticky odpovídá dálkovému provozu. Skládal se z 68 km na regionálních silnicích a 136 km na dálnicích. Testy laboratorního vozidla Optifuel Lab 3 tvořily jízdy na uzavřeném okruhu, veřejných silnicích a simulace, které umožnily analyzovat a korelovat naměřené hodnoty. Paralelní testy probíhaly s referenčním vozidlem s podobnými geometrickými a jízdními vlastnostmi jako laboratorní vozidlo (Renault Trucks T 480 s návěsem Fruehauf). Pohonné soustavy Optifuel Lab 3 a referenčního vozidla byly předem zaběhnuty.

Projekt FALCON potvrdil účinnost technologií použitých ke snížení spotřeby paliva. Práce na laboratorních vozidlech umožňuje Renault Trucks připravit technická řešení pro své budoucí produkty, zejména splnit požadavky evropských předpisů na emise CO2 u nákladních vozidel, hmotnost, rozměry a pneumatiky.

Ačkoli Optifuel Lab 3 není určen pro prodej na trhu v této podobě, nejúčinnější technologie by v budoucnu mohly být začleněny do sériových nákladních vozidel.

Datum zveřejnění

17.6.2021

Zdroj informací

Renault Trucks

Foto: Renault Trucks

Fotogalerie

Výběr jazyka

Autoopravář JUNIOR 2024

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3047 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál