Servind

Nefosilní ocel míří do automobilového průmyslu

Nefosilní ocel míří do automobilového průmyslu

Automobilka Volvo Cars spojila síly se švédským výrobcem ocelí SSAB aby společně zkoumaly vývoj vysoce kvalitní nefosilní oceli vhodné pro využití v automobilovém průmyslu. Volvo Cars je tak první automobilku spolupracující se společností SSAB na její iniciativě HYBRIT, která nabízí nejambicióznější a nejrozvinutější projekty na vývoj nefosilní oceli v ocelářském průmyslu.

Iniciativa HYBRIT byla založena společností SSAB, producentem železné rudy LKAB a energetickou společností Vattenfall. Jejím smyslem je nahradit koksárenské uhlí, které je při tradičních postupech nutné k výrobě oceli, elektřinou z nefosilních zdrojů a vodíkem. Očekávaným výsledkem by měla být celosvětově první technologie na výrobu oceli bez použití fosilních zdrojů při níž není zanechávána téměř žádná uhlíková stopa.

V rámci této spolupráce se Volvo Cars stane první automobilkou, která bude zpracovávat ocel společnosti SSAB vyrobenou ze železa se sníženým obsahem vodíku pilotní továrnou iniciativy HYBRIT ve švédském městě Luleå. Takto vyrobená ocel bude využita pro testovací účely a může být používána pro výrobu koncepčních vozů.

V roce 2026 se SSAB chystá dodávat na trh nefosilní ocel v komerčním měřítku a Volvo Cars se chce současně stát první automobilkou, která bude nefosilní ocel využívat k výrobě automobilů.

Globální ocelářský průmysl vyprodukuje kolem 7 % celosvětových emisí uhlíku, což je dáno především tím, že v tomto odvětví dominuje technologie výroby oceli na bázi železné rudy, při níž se využívají vysoké pece na koksárenské uhlí. Cílem společnosti SSAB je prostřednictvím technologie HYBRIT, využívající vodík získaný z vody, a elektřinu z nefosilních zdrojů místo koksárenského uhlí, redukovat emise CO2 ve Švédsku o 10 % a ve Finsku o 7 %.

U společnosti Volvo Cars představují emise CO2 spojené s výrobou oceli a železa přibližně 35 % z celkového množství emisí vyprodukovaných v rámci získávání a výroby materiálů pro výrobu jednoho vozu se spalovacím motorem. Při výrobě plně elektricky poháněného vozu je to 20 %.

Datum zveřejnění

23.6.2021

Zdroj informací

Volvo Cars

Foto: Volvo Cars

Fotogalerie

Výběr jazyka

BILSTEIN

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3394 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál