Servind

Testy pneumatik pro nákladní elektromobily

Testy pneumatik pro nákladní elektromobily

Continental ve spolupráci s výrobci automobilů a technologickými společnostmi vyvíjí pneumatiky, které vyhoví speciálním požadavkům vozidel s elektrickým pohonem. Na svém testovacím okruhu Contidrom realizuje zkušební jízdy se speciálním nákladním elektromobilem značky Futuricum, který společnost DPD Switzerland od března využívá v regionální dopravě.

Futuricum vychází z vozidla Volvo FH, do něhož byl zabudován elektrický pohon s výkonem 500 kW (680 k) od Designwerk Products, jíž je Futuricum dceřinou společností. Švýcarská společnost Designwerk Products se specializuje na přestavby nákladních automobilů a dodávek na elektromobily. Toto 19 t nákladní vozidlo má největší akumulátor pro nákladní automobily v Evropě s kapacitou 680 kWh umožňující dojezd 760 km. U automobilu Futuricum Logistics 18E se předpokládá nájezd minimálně 80 000 km ročně. Při srovnání s podobnými nákladními automobily poháněnými vznětovým motorem ušetří až 90 kg CO2 na 100 km, což odpovídá 72 t CO2 za rok.

„Od začátku roku jezdí po regionálních silnicích ve Švýcarsku - aktuálně na pneumatikách Continental EcoRegional. Už samotná kombinace pneumatik Conti EcoRegional HS3 a HD3 je příslibem vysokého kilometrového výkonu a výjimečně nízkého valivého odporu, což jsou základní předpoklady pro hospodárný provoz nákladních automobilů s elektrickým pohonem,“ popisuje vedoucí vývoje pneumatik pro nákladní automobily a autobusy společnosti Continental Hinnerk Kaiser.

Aktuální testy mají cíl zvýšit efektivitu pneumatik prodloužením dojezdu prostřednictvím snížení valivého odporu. Testy navíc poskytují přímé srovnání původních pneumatik, modelu Conti EfficientPro, a nových prototypů. Conti EfficientPro jsou léty prověřené pneumatiky, které byly vyvinuty speciálně pro dopravu na velké vzdálenosti a s ohledem na snížení spotřeby paliva.

Speciální prototypy vznikly v závodě Hannover-Stöcken, kde probíhá výzkum a vývoj pneumatik Continental. Při výrobě prototypů se využívají roboti, kteří v sofistikovaném procesu vyřezávají do pneumatik jednotlivé dezénové drážky a jejich práci precizně dokončují zkušení odborníci.

„Pneumatiky určené pro elektromobily jsou při rozjezdu a akceleraci vystaveny vysokému točivému momentu a pneumatiky pro Futuricum Logistics 18E nejsou výjimkou. Zatížení zvyšuje i hmotnost tahače a její rozložení v důsledku vysoce výkonné baterie. Proto musí mít pneumatiky nejen nízký valivý odpor, ale rovněž musí odolat většímu zatížení oproti srovnatelným automobilům se spalovacími motory. Současně platí, že by měly vydržet stejně dlouho jako pneumatiky pro vozidla se spalovacími motory a také nabídnout přinejmenším stejnou bezpečnost,“ vysvětluje Hinnerk Kaiser.

Najít rovnováhu mezi protichůdnými cíli, především kilometrovým výkonem, brzdnými vlastnostmi a handlingem, je z technického hlediska nesmírně náročné. Vzhledem k rychlému rozvoji e-mobility vývojáři hrají závod s časem.

Datum zveřejnění

30.7.2021

Zdroj informací

Continental

Foto: Continental

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2431 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál