Servind

Nová generace Mercedesu-Benz Citan

Nová generace Mercedesu-Benz Citan

Nový malý užitkový Mercedes-Benz Citan, vycházející z Renaultu Kangoo, dostane lepší vybavení bezpečnostními systémy, vylepšena byla i jízdní dynamika a jízdní komfort. Mercedes-Benz zahájí prodej nové malé dodávky Citan příští měsíc.

Když se Mercedes-Benz v roce 2012 rozhodl vstoupit do segmentu malých dodávek, navázal spolupráci s Renaultem. Výsledkem bylo Kangoo se třícípou hvězdou, které jen částečně splnilo očekávání zákazníků. To se s druhou generací mění. Nejnovější generace Mercedesu vznikla opět na bázi Renaultu Kangoo, ale na její vývoji se technici Mercedesu-Benz podíleli od samého začátku. Díky tomu má nový Citan typický design Mercedesu s přední částí v souladu s osobními vozy značky. Citan druhé generace bude k dispozici jako městská dodávka i jako osobní verze zvaná Tourer.

Vývojáři Mercedesu se vydali vlastní cestou rovněž s podvozkem. Instalovali vlastní pružiny a tlumiče s odpovídajícím způsobem upravenou charakteristikou vpředu i vzadu. K tomu přidali zesílený stabilizátor na přední nápravě.

Při uvedení na trh bude nová řada motorů od Renaultu zahrnovat tři turbodiesely 1,5 l: 55 kW (75 k), 70 kW (95 k) a 85 kW (116 k) a dva zážehové 1,3 l s výkony 75 kW (102 k) a 96 kW (131 k). Kromě šestirychlostní přímo řazené převodovky je pro výkonnější verze k dispozici také sedmistupňová dvouspojková DCT.

Později bude k dispozici i prodloužená varianta, nicméně i s krátkým rozvorem 2716 mm (délka 4498 mm) Citan nabídne výrazně větší nákladový prostor než předchozí model s objemem až 2,9 m3. V dodávce je délka nákladového prostoru 305 cm (s odmontovatelnou přepážkou) a pojme dvě europalety za sebou. U nového Citanu jsou k dispozici až dvoje posuvné dveře se šířkou 615 mm na obou stranách. Nakládací otvor měří 1059 mm na výšku. Nákladový prostor má práh ve výšce 59 cm. Zadní křídlové dveře jsou rozděleny asymetricky. Osobní verze Tourer bude standardně vybavena zadními dveřmi a zadním oknem.

Citan Tourer má standardně celkem sedm airbagů včetně středového mezi sedadly řidiče a spolujezdce, dodávka je standardně vybavena šesti airbagy. Za příplatek budou k dispozici LED světlomety. Mezi bezpečnostní systémy patří aktivní asistent udržování odstupu, který může automaticky převzít řízení v dopravní zácpě, a aktivní asistent řízení, který pomáhá řidiči udržet vůz ve středu jízdního pruhu.

Filozofie Mercedesu se projevuje i v interiéru. Stejně jako Sprinter a osobní vozy Mercedes-Benz, také nový Citan může být vybaven informačním systémem MBUX (Mercedes-Benz User Experience) se 7“ dotykovým displejem.

Mercedes-Benz eCitan

Mercedes-Benz urychluje elektrifikaci svých vozidel a Citan má být posledním projektem nového užitkového vozu, který bude používat spalovací motor.

Plně elektrická varianta Mercedes-Benz e-Citan, využívající techniku Renault-Nissan EV, doplní eVito a eSprinter. Do prodeje přijde ve druhé polovině roku 2022. Elektromotor bude mít výkon 75 kW (102 k) a točivý moment 245 N.m. Lithio-ionový akumulátor před zadní nápravou má kapacitu 44 kWh. Dojezd podle WLTP by měl být 285 km. Podle Mercedesu nečiní kompromisy pokud jde o rozměry nákladového prostoru, užitečné zatížení a dostupnost vybavení.

Datum zveřejnění

27.8.2021

Zdroj informací

Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Fotogalerie

Výběr jazyka

Autoopravář JUNIOR 2024

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2556 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál