Servind

Mobilní CNG stanice Adast

Mobilní CNG stanice Adast

Adamovský výrobce čerpacích stojanů Adast Systems rozšiřuje své portfolio o novou kompaktní čerpací stanici pro výdej CNG. Navazuje na tu dosavadní, která však měla betonovou konstrukci, což výrazně komplikovalo její možné přesouvání. Konstrukce nového řešení má ocelovou konstrukci, která umožňuje její jednoduché přemisťování. Ve srovnání s konkurencí má subtilnější rozměry při srovnatelném výkonu a skladovacím objemu.

„Konstrukce je řešená jako přemístitelný kompakt k přímému napojení na inženýrské sítě, ať už jde o přívod zemního plynu, přívod elektřiny nebo datovou síť. Ve srovnání s konkurencí má naše řešení zhruba stejný skladovací objem, zásadně se však liší svými zástavbovými rozměry. Ty jsou výrazně menší, zejména ohledem na vysoký výkon zařízení. CNG stanici lze právě díky vhodným rozměrům umístit do prostoru, kam to odstupové vzdálenosti konkurenci nedovolí,“ řekl obchodní ředitel společnosti Adast Systems Daniel Struž.

Novinka společnosti Adast Systems má i přes své poměrně subtilní rozměry dostatečně velký objem pro uskladnění plynu, a to i díky možnosti rozšíření o takzvaný blokový systém. Ten umožňuje rychlé a relativně levné rozšíření stanice v případě vysoké poptávky po CNG v konkrétní lokalitě. Zároveň zvyšuje i její výkon, který se může pohybovat od 35 do 490 m3/h. Velikost základního zásobníku přitom činí 1,68 m3 vodního objemu. Navýšit ho lze až na 5,04 m3, přičemž do zásobníku je možné umístit až 36 tlakových lahví se stlačeným plynem. CNG stanice je navržená pro bezobslužný provoz, vzdálený dohled je řešený pomocí 4G sítě.

Adast Systems se pro novou CNG stanici rozhodl i z toho důvodu, že vnímá CNG jako významné alternativní palivo a důležitý stupeň vývoje v dopravě. Novinku chce uplatnit v první řadě na českém trhu. Soustředit se chce například na firmy s širším vozovým parkem. Podle Struže jim může CNG stanice ušetřit na pohonných hmotách okolo čtvrtiny celkových nákladů. Díky mobilitě stanice by tyto firmy mohly své řešení zároveň dále komerčně využít.

Do budoucna pak chce Adast Systems s novou CNG stanicí cílit i na zahraniční trh. „Plánujeme ji nabízet ve všech zemích, kde máme zastoupení. Více se přitom chceme soustředit na severské trhy s většími zásobami zemního plynu, například Norsko či Rusko. Zajímavá je ale pro nás i například Itálie, kde je velká popularita zkapalněného zemního plynu, na který jezdí i nákladní vozy. Cílem jsou pro nás obecně státy, které jsou ve svém energetickém mixu nakloněny plynárenským řešením,“ řekl Daniel Struž. Podle něj přitom byla CNG stanice navržena tak, aby byla spolehlivá v širokém teplotním rozmezí, tedy od oblastí kolem polárního kruhu až po státy v tropických pásech.

Podle Struže bude přitom řešení vyráběno na zakázku. Větší odbyt Adast Systems očekává v příštím roce. „Vzhledem k popularitě alternativních paliv a zejména CNG může být toto řešení pro náš sortiment naprosto zásadní. Hledání náhrad za klasický benzin a naftu je v Česku čím dál častější, věříme tedy, že z hlediska našeho portfolia může nová CNG stanice znamenat výrazné navýšení podílu řešení pro zemní plyn,“ uvedl Daniel Struž.

Datum zveřejnění

9.11.2021

Zdroj informací

Adast Systems

Foto: Adast Systems

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.23 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál