Společnost Volvo Trucks představuje několik důležitých aktualizací svých 11 l a 13 l motorů splňujících normu Euro 6, které úspěšně poskytují snížení spotřeby paliva a zároveň zlepšení jízdních vlastností.
„Snížení spotřeby paliva je klíčové pro všechny dopravní společnosti, zejména ty, které provozují dálkovou přepravu. Zároveň chtějí mít okamžitou možnost vysokého výkonu. S nejnovějšími vylepšeními naší osvědčené technologie hnacího ústrojí mohou těžit z této jedinečné kombinace úspory paliva a lepších jízdních vlastností,“ říká obchodní manažer společnosti Volvo Trucks Česká republika Vladimír Sklář.
Nejlepší spotřeba paliva na známé testovací trase
I Volvo FH s I-Save, které je již známé svou nízkou spotřebou paliva, dostává stejné aktualizace motoru a hnacího ústrojí. V roce 2020 dosáhlo během testu spotřeby na testovací trase Green Truck Award severně od německého Mnichova nejlepší výsledek spotřeby 22,7 l/100 km s průměrnou rychlostí 80,35 km/h. Nyní lze tento rekord ještě zlepšit.
„Máme již mnoho důkazů od dopravců, které potvrzují nízkou spotřebu Volva FH s I-Save. Jsme opravdu nadšeni, jak nová vylepšení hnacího ústrojí učiní Volvo FH s I-Save ještě úspornějším, což přímo přispěje k lepšímu ekonomickému výsledku pro naše zákazníky. Prodej nových aktualizovaných hnacích soustav již začal,“ vysvětluje Vladimír Sklář.
Detaily, které přispívají k podstatným vylepšením
Když byl v roce 2001 poprvé uveden na trh I-Shift, společnost Volvo Trucks potvrdila svou pevnou víru v převodový systém založený na spojce jako nejúčinnější konstrukci pro automatizované řazení. Od té doby se celosvětově prodal více než milion nákladních vozidel s technologií I-Shift. Významná vylepšení jízdních vlastností, která jsou nyní přidávána, bylo dosaženo novým způsobem interakce převodovky I-Shift s motorem. Aktualizovaná převodovka I-Shift využívá novou strategii řazení, která zajišťuje nejen rychlejší řazení, ale také plynulejší a harmoničtější zážitek z jízdy.
Nižší spotřeba paliva je dosažena snížením tření v motoru a kultivovanějším spalovacím procesem. Točivý moment je odborně řízen důmyslným způsobem pomocí aktualizované funkce I-See, která optimalizuje výkon motoru s ohledem na topografii vozovky před vozidlem a jeho hmotností.
„Inženýrům Volva se skutečně podařilo přinést významná nová vylepšení již tak sofistikovaného hnacího ústrojí. Ačkoli je ještě příliš brzy na to, abychom sdíleli přesná čísla, můžeme říci, že naše provozní testy se zákazníky jsou velmi slibné,“ pokračuje Vladimír Sklář.
Volvo Trucks má v plánu být „bezfosilní“
Cílem společnosti Volvo Trucks je, že v roce 2030 budou elektrická nákladní vozidla tvořit polovinu jejího prodeje a v roce 2040 by všechna prodávaná nákladní vozidla Volvo měla být bez fosilních paliv. Spalovací motor bude i nadále hrát roli a zlepšená účinnost vyplývající z těchto nových pokroků v hnacím ústrojí je jedním z důležitých způsobů, jak přispět ke snížení emisí CO2.
15.11.2021
Volvo Trucks
Foto: Volvo Trucks