Plán elektrifikace společnosti Scania

Plán elektrifikace společnosti Scania

Plán elektrifikace zajistí, že Scania bude mít každoročně k dispozici nový elektrifikovaný produkt. Na trhu již má plně elektrické nákladní vozy a autobusy s dojezdem až 250 km na jedno nabití. Za čtyři až pět let můžeme očekávat rozšíření dojezdu až na 500 km.

Protože je společnost na dopravě závislá, její potřeba stále roste. Ziskové marže v dopravě však navzdory tomu jsou nízké, což zpomaluje rychlost transformace. Současně čtvrtina celosvětových emisí CO2 pochází z dopravy. Scania si uvědomuje, že její produkty jsou součástí problému, a to znamená, že musí být i součástí řešení.

Pokud jde o snižování emisí pomocí elektrických vozidel, věci se dějí rychleji, než jsme ještě před pár lety očekávali. Existují pro to podle Scanie tři hlavní důvody:

1) Zvyšují se požadavky na udržitelnost nejen pokud jde o emise CO2, ale také o místní znečištění ovzduší a hluk

2) Pro zákazníka je to výhodné - vzhledem k nákladům na energii a silničním poplatkům se elektromobily stávají rychleji konkurenceschopnými

3) Rychlý vývoj technologií - kapacita akumulátorů a technologie rychlého nabíjení se rychle zlepšují.

Společnost Scania se zavázala přispět k udržení globálního oteplování pod 1,5 °C. Proto schválila vědecky podložené cíle pro rok 2025 a podepsala závazek The Climate Pledge, v němž se zavazuje, že udělá vše pro to, aby po roce 2040 nezvyšovala množství skleníkových plynů v atmosféře. Tyto závazky se týkají jak emisí z vlastních provozů, tak emisí při používání jejích výrobků zákazníky.

Pro umožnění tohoto posunu Scania nabízí širokou škálu elektrifikovaných a hybridních vozidel a nejširší škálu motorů kompatibilních s biopalivy. Zatímco biopaliva budou důležitá jako přechodná paliva v provozech, které jsou považovány za obtížně elektrifikovatelné, jako je přeprava dřeva a dálková přeprava, Scania pracuje na elektrifikaci i těchto segmentů a testuje elektrická vozidla v reálném provozu u zákazníků.

Scania uvedla na trh vozidla s elektrickým pohonem a akumulátory BEV a s plug-in hybridním pohonem PHEV pro městský provoz. BEV s celkovou hmotností 29 t má dojezd 250 km po 90minutovém nabíjení. PHEV s celkovou hmotností 29 t má po plném nabití dojezd 60 km na plně elektrický pohon.

V roce 2022 Scania uvede na trh modernizovaný  PHEV s celkovou hmotností 36 t s plně elektrickým dojezdem 60 km po 30 minutách nabíjení.

V roce 2023 budou k dispozici těžší nákladní vozy BEV s celkovou hmotností 40 t schopné jízdy po dobu čtyř hodin nebo tří hodin s celkovou hmotností 60 t určené pro regionální dopravu.

V roce 2024 vstoupí na trh dálkové elektrické nákladní automobily uzpůsobené pro rychlé nabíjení během 45minutových přestávek řidičů na odpočinek. Ty budou schopny jezdit čtyři až čtyři a půl hodiny v závislosti na tom, zda je celková hmotnost 40 t nebo 60 t.

Do roku 2025 chce Scania elektrifikovat většinu typů provozů včetně stavebnictví, těžby, dálkové přepravy a nákladních vozidel na přepravu dřeva. V tomto roce bude 10 % jejího prodeje v Evropě elektrifikováno. Ve druhé polovině desetiletí chce mít technické možnosti elektrifikovat víceméně jakýkoli provoz, nebude to však ještě výhodné pro všechny zákazníky na všech trzích. Do roku 2030 by však mělo být elektrifikováno 50 % celkového objemu prodeje vozidel Scania.

K rozvoji elektromobility je potřeba mít přístup k nabíjecí infrastruktuře a obnovitelné elektřině. Investice do infrastruktury a partnerství pro elektrická vozidla s akumulátory proto pro Scanii zůstávají prioritou.

„Vědět co a kdy přijde znamená, že můžeme zákazníkům pomoci plánovat s velkým předstihem. To je nesmírně důležité pokud jde o věci jako je nabíjecí infrastruktura, jejíž zavedení může trvat značnou dobu. Prostřednictvím silných partnerství se zúčastněnými stranami nejen v dopravním průmyslu, ale také pokud jde o energetickou infrastrukturu a zelené energie, máme v úmyslu tento přechod v odvětví nejen sledovat, ale být v jeho čele - řídit tento posun, jak rádi říkáme,“ říká viceprezident pro e-mobilitu Fredrik Allard.

Datum zveřejnění

5.1.2022

Zdroj informací

Scania

Foto: Scania

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2427 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál