Za rok 2021 prodaly provozovny Škoda Plus 55 948 prověřených ojetých automobilů. Program si tak upevnil vedoucí pozici v prodeji ojetých vozů se 4% růstem. Škoda Plus zahrnuje 152 provozoven rozmístěných po celém území ČR.
Program certifikovaných ojetých vozů Škoda Plus i v obtížném roce 2021 ukázal, že čeští motoristé při nákupu ojetého vozidla upřednostňují prověřenou kvalitu značkových prodejců. Navzdory uzavřeným provozovnám na začátku roku a nedostatku vozů ve druhém pololetí se v síti Škoda Plus za celý rok 2021 prodalo 55 948 vozů. To bylo o 4 % víc než za rok 2020. Nejprodávanějšími modely byly Octavia, Fabia, Superb, Scala a Rapid.
„Loňská čísla jsou s ohledem na dlouhé uzavření showroomů v důsledku pandemie skvělý výsledek. I přes všechny komplikace se nám podařilo dále růst a posílit pozici jedničky na trhu. V příštím roce chceme minimálně udržet letošní čísla. I to je vzhledem k čím dál znatelnějšímu nedostatku ojetých vozů ambiciózní plán. Dlouhodobý cíl prodávat prostřednictvím programu Škoda Plus 100 tisíc vozů ročně stále platí,“ říká vedoucí českého zastoupení Škoda Auto Jiří Maláček.
Stále trvá zájem o kategorii tzv. Ročních vozů, která zahrnuje mladé ojetiny do 18 měsíců od první registrace s maximálně 30 000 najetými kilometry. O tato vozidla se pečovalo pouze v autorizovaných servisech, což poskytuje záruku bezvadného technického stavu i skutečného nájezdu. U ročních vozů se standardně nabízí prodloužená 5letá tovární záruka. Z uživatelského pohledu jde tedy o vozidla téměř nová. Na celkovém prodeji v síti Škoda Plus se podílely 27 %. V kategorii Vyzkoušené vozy (stáří 2-5 let) nakoupilo automobil 49 % zákazníků a 24 % se rozhodlo pro ojetý vůz ve věku 5 a více let.
Vzrostl i zájem o protiúčet u vykupovaných vozů. Výpadek, způsobený prodlužováním operativních leasingů ve fleetech, vedl k navýšení výkupu on-line, kde byl zaznamenán růst počtu obdržených nabídek o 41 %. Meziročně došlo k navýšení výkupu z on-line nabídek prostřednictvím výkupního formuláře na stránce https://www.skodaplus.cz/selling-vehicle o 61 %.
Nejpopulárnějším modelem v programu Škoda Plus byla loni Škoda Octavia následovaná dalšími modelovými řadami v pořadí Fabia, Superb, Scala a Rapid. Zajímavostí je absence SUV mezi nejprodávanějšími modely. Důvodem může být, že u modelových řad Kamiq, Karoq a Kodiaq je vyšší podíl soukromých zákazníků, kteří drží své vozy delší dobu, což znamená nižší nabídku v rámci programu Škoda Plus.
Také do prodeje ojetých vozů vstoupila elektromobilita. Trend ze segmentu nových vozů se i zde projevuje v podílech jednotlivých druhů pohonu. Za loňský rok se zobchodovalo 54 % vozů s motorem na benzin, 42 % vozů na naftu, 2 % elektromobilů a po 1 % si připsaly plug-in hybridy a automobily spalující stlačený zemní plyn (CNG).
Nejpopulárnějším elektromobilem v síti Škoda Plus se podle očekávání stal model Škoda Enyaq iV, jehož se prodalo přes 500 kusů. Šlo o vozy od prodejců zaregistrované na konci roku 2020. Další hojně prodávané elektromobily v síti Škoda Plus byly Škoda citigoe iV a Volkswagen ID.3.
Drtivá většina automobilů prodaných přes Škoda Plus byla zakoupena jako nová v České republice. Průměrný věk všech prodaných vozidel činil 4 roky, průměrný nájezd 63 000 km a průměrná cena 432 000 Kč.
Program Škoda Plus aktuálně nabízí téměř 5800 vozů, z nichž více než třetinu tvoří Roční vozy a téměř 40 % Vyzkoušené vozy. Cíl pro rok 2022 je udržet stejný objem prodeje jako v roce 2021, tedy kolem 56 000 vozů, což vzhledem nedostatku nových ojetých vozů bude velmi složité.
Prodejní místa Škoda Plus jsou na 152 prodejních místech po celé České republice. Neustále aktualizovaný výčet vozů najdou zájemci na portálu www.skodaplus.cz, a mohou se tak seznámit s vyhlédnutým exemplářem dřív než se vydají ke konkrétnímu prodejci.
Značka Škoda Plus je dnes největším obchodníkem s ojetými vozy na českém trhu a díky pobočkám u většiny autorizovaných partnerů Škoda Auto Česká republika také regionálně nejdostupnějším. V obcích a městech působí desítky let, skýtají záruky seriózního přístupu k výkupu i prodeji a přispívají tak ke kultivaci tuzemského obchodu s ojetými vozy i edukaci zákazníků.
27.1.2022
Škoda Auto
Foto a grafy: Škoda Auto