Servind

Ford E-Transit bude uveden na trh v květnu

Ford E-Transit bude uveden na trh v květnu

Užitkový Ford E-Transit bude uveden na trh v květnu jako skříňová dodávka, skříňová dodávka s dvojkabinou a podvozek s jednoduchou kabinou. Trakční elektromotor s bezstupňovou automatickou převodovkou bude k dispozici ve dvou výkonových stupních 135 kW (184 k) pro standardní aplikace a 198 kW (269 k) pro těžký provoz a vyšší užitečné zatížení. Standardní dojezd podle WLTP je až 317 km, tedy podstatně delší než u konkurenčních vozů. Připraveno bude 25 konfigurací, včetně různých délek a výšek střechy, s užitečnou hmotností od 0,7 do 1,6 t.

Akumulátor 400 V má celkovou kapacitu 77 kWh a využitelnou 68 kWh. Je umístěn pod nákladovým prostorem, takže jeho objem je stejně velký jako u verzí s turbodieselem. Podvozek byl v prostoru zadní nápravy. Na přání může být vozidlo vybaveno také palubním zdrojem elektrické energie Pro Power Onboard, který dodává maximálně 2,3 kW. Lze jej použít například pro chlazení nákladu nebo na staveništích pro pohon zařízení a nářadí, které by jinak vyžadovalo vlastní pohonnou jednotku. Tento systém se v Evropě objevuje vůbec poprvé, ale v USA je běžnou součástí užitkových Fordů s elektrickým pohonem.

Základní cena bez DPH se uvádí 55 845 eur (1 365 000 Kč) za skříňovou dodávku, což ale nemusí být prodejní cena pro český trh. Podvozek má být o 2500 eur (60 000 Kč) levnější.

Nový E-Tranzit by měl nejen ulevit životnímu prostředí, ale nabídnout dopravcům i ekonomické výhody. Ford uvádí, že bude vyžadovat o 40 % méně údržby a oprav než srovnatelné verze s turbodiesely, což je částečně způsobeno nižšími nároky na údržbu elektromotoru. Toto srovnání vychází ze tříletého provozu, tzn. najetých 180 000 km a týká se plánovaných i neplánovaných nákladů na údržbu elektromobilu s dodávkou s turbodieselem. Významné přitom jsou také úspory nákladů na energii v porovnání s náklady za naftu.

Do všech vozidel E-Transit bude integrována telematická služba Ford Live, která sleduje termíny nezbytné údržbu a opravy. Elektrické dodávky budou vybaveny funkcí umožňující rychlé dobíjení stejnosměrným proudem, která umožní nabití akumulátoru z 15 na 80 % za něco málo přes půl hodiny. Nabíjení z wallboxu trvá 8,2 hodiny.

Datum zveřejnění

10.2.2022

Zdroj informací

Ford

Foto: Ford

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.261 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál